Zostań w domu, zamów taniej!
Nie wychodź z domu i zamów online swoje ulubione pisma 20% taniej. Skorzystaj z kodu rabatowego: czytajwdomu

Meike 35 mm T2.1 Cine - niedrogi obiektyw filmowy do kamer Super 35

0

Autor: Redakcja Fotopolis

4 Wrzesień 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Chiński producent powraca z kolejną niedrogą stałkę dla filmowców z ograniczonym budżetem. Meike 35 mm T2.1 zaoferuje ekwiwalent 50 mm, przyjemne rozmycie i praktycznie niezauważalny breathing. A przynajmniej tak twierdzi producent.

Małymi krokami Meike skompletowała już całą serię filmowych stałek ze światłem T2.1. Nie są one ani specjalnie małe, ani też nie oferują efektów porównywalnych ze szkłami z górnej półki, ale jak na rynek szkieł kinematograficznych, są wyjątkowo tanie. Dzięki temu mają być ciekawą propozycją dla aspirujących twórców i produkcji z ograniczonym budżetem.

Ekwiwalent 50 mm dla początkujących filmowców

Do stawki dołącza przeznaczony do kamer formatu Super 35 (filmowe APS-C) manualny obiektyw Meike 35 mm T2.1. Szkło zbudowano na bazie 12 elementów w 10 grupach i choć producent nie zdradza szczegółów na temat wykorzystanej technologii, obiecuje że obiektyw będzie odznaczał się minimalną dystorsją, dobrą kontrolą flar i odbić światła, niewielkim winietowaniem, a także praktycznie niezauważalnym breathingiem (zawężenie pola widzenia podczas zmiany płaszczyzny ostrości). Ciekawie prezentuje się także wyposażenie szkła w 11-listkową przysłonę, która zapewnić ma przyjemną reprodukcję nieostrości nawet po mocniejszym domknięciu.

W systemie Super 35 szkło oferuje ekwiwalent 50 mm i zapewnia minimalną odległość ostrzenia wynoszącą 48 cm. Mamy tez pokrętła ostrości i przysłony ze standardowym rozstawem ząbków, a to pierwsze zapewnić ma dużą precyzję ostrzenia dzięki 270-stopniowej skali obrotu. Na przednią soczewkę nakręcimy zaś filtry o średnicy 77 mm.

Choć producent nie udostępnia na ten temat szczegółów, po nowej konstrukcji Meike raczej nie należy spodziewać się uszczelnień. Nie znamy też jego wagi, ani materiałów z jakich wykonany został tubus. Jego wymiary, w zależności od mocowania wynoszą z kolei 80 × 98,5 mm (mocowanie PL) lub 80 × 106,5 mm (mocowanie Canon EF).

Cena i dostępność

Wiadomo jednak, że szkło będzie oferowane będzie w wersjach z mocowaniem PL i Canon EF, a do tego relatywnie tanie. Obiektyw możemy zamówić ze strony producenta z darmową wysyłką w cenie 505 dolarów (ok. 1910 zł). Należy jednak pamiętać, że w przypadku wysyłki z Chin możemy spotkać się z konieczności uiszczenia opłaty celnej.

Na razie nie wiemy w jakiej cenie szkło będzie dostępne na polskim rynku.

Więcej informacji znajdziecie na stronie meikeglobal.com.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Trzy nowe kompaktowe stałki Sigmy - premiera już we wtorek
Trzy nowe kompaktowe stałki Sigmy - premiera już we wtorek
Po kompaktowym obiektywie 45 mm f/2.8 DG DN, Sigma szykuje premierę trzech kolejnych niewielkich obiektywów do bezlusterkowców - modeli 24 mm f/3.5 DG DN, 35 mm f/2 DG...
9
0
Nadchodzi Tamron 17-70 mm f/2.8 Di III-A VC RX D - zoom, dla którego porzucisz pełną klatkę
Nadchodzi Tamron 17-70 mm f/2.8 Di III-A VC RX D - zoom, dla którego porzucisz pełną klatkę
Wyciekły informacje na temat nowego obiektywu zoom Tamron, który oferując ekwiwalent ogniskowych 25-105 mm i dużą jasność, ma szansę przynieść rewolucję w systemach...
20
12
Tokina ATX-i 17-35 mm f/4 - szerokokątny zoom do pełnej klatki
Tokina ATX-i 17-35 mm f/4 - szerokokątny zoom do pełnej klatki
Tokina zaprezentowała szerokokątny zoom nowej generacji. Model z serii ATX-i dostępny jest w wersji z bagnetami Canon EF oraz Nikon F ma do zaoferowania
0
0
Powiązane artykuły