Meike 35 mm T2.1 Cine - niedrogi obiektyw filmowy do kamer Super 35

Autor: Redakcja Fotopolis

4 Wrzesień 2020
Artykuł na: 2-3 minuty

Chiński producent powraca z kolejną niedrogą stałkę dla filmowców z ograniczonym budżetem. Meike 35 mm T2.1 zaoferuje ekwiwalent 50 mm, przyjemne rozmycie i praktycznie niezauważalny breathing. A przynajmniej tak twierdzi producent.

Małymi krokami Meike skompletowała już całą serię filmowych stałek ze światłem T2.1. Nie są one ani specjalnie małe, ani też nie oferują efektów porównywalnych ze szkłami z górnej półki, ale jak na rynek szkieł kinematograficznych, są wyjątkowo tanie. Dzięki temu mają być ciekawą propozycją dla aspirujących twórców i produkcji z ograniczonym budżetem.

Ekwiwalent 50 mm dla początkujących filmowców

Do stawki dołącza przeznaczony do kamer formatu Super 35 (filmowe APS-C) manualny obiektyw Meike 35 mm T2.1. Szkło zbudowano na bazie 12 elementów w 10 grupach i choć producent nie zdradza szczegółów na temat wykorzystanej technologii, obiecuje że obiektyw będzie odznaczał się minimalną dystorsją, dobrą kontrolą flar i odbić światła, niewielkim winietowaniem, a także praktycznie niezauważalnym breathingiem (zawężenie pola widzenia podczas zmiany płaszczyzny ostrości). Ciekawie prezentuje się także wyposażenie szkła w 11-listkową przysłonę, która zapewnić ma przyjemną reprodukcję nieostrości nawet po mocniejszym domknięciu.

W systemie Super 35 szkło oferuje ekwiwalent 50 mm i zapewnia minimalną odległość ostrzenia wynoszącą 48 cm. Mamy tez pokrętła ostrości i przysłony ze standardowym rozstawem ząbków, a to pierwsze zapewnić ma dużą precyzję ostrzenia dzięki 270-stopniowej skali obrotu. Na przednią soczewkę nakręcimy zaś filtry o średnicy 77 mm.

Choć producent nie udostępnia na ten temat szczegółów, po nowej konstrukcji Meike raczej nie należy spodziewać się uszczelnień. Nie znamy też jego wagi, ani materiałów z jakich wykonany został tubus. Jego wymiary, w zależności od mocowania wynoszą z kolei 80 × 98,5 mm (mocowanie PL) lub 80 × 106,5 mm (mocowanie Canon EF).

Cena i dostępność

Wiadomo jednak, że szkło będzie oferowane będzie w wersjach z mocowaniem PL i Canon EF, a do tego relatywnie tanie. Obiektyw możemy zamówić ze strony producenta z darmową wysyłką w cenie 505 dolarów (ok. 1910 zł). Należy jednak pamiętać, że w przypadku wysyłki z Chin możemy spotkać się z konieczności uiszczenia opłaty celnej.

Na razie nie wiemy w jakiej cenie szkło będzie dostępne na polskim rynku.

Więcej informacji znajdziecie na stronie meikeglobal.com.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
7Artisans 50 mm f/1.8 AF - pierwszy obiektyw z autofokusem w ofercie
7Artisans 50 mm f/1.8 AF - pierwszy obiektyw z autofokusem w ofercie
Zgodnie z obietnicami chińskie 7Artisans prezentuje swój pierwszy obiektyw wyposażony w silnik AF. To typowy obiektyw standardowy, który - jak na swoją specyfikację - jest całkiem...
4
Voigtlander prezentuje obiektyw Nokton 75 mm f/1.5 z mocowaniem Canon RF
Voigtlander prezentuje obiektyw Nokton 75 mm f/1.5 z mocowaniem Canon RF
Znana już portretowa konstrukcja z bagnetem Leica M, będzie teraz dostępna także do aparatów Canona. Nokton 75 mm f/1,5 z mocowaniem RF ma jednak inną stylistykę…
1
Nokton 50 mm f/1 z kolejnym mocowaniem. Wersja do Sony E już w marcu
Nokton 50 mm f/1 z kolejnym mocowaniem. Wersja do Sony E już w marcu
Bardzo jasny obiektyw manualny Voigtlander Nokton 50 mm f/1 Aspherical będzie dostępny w wersji do aparatów Sony E. W sprzedaży pojawi się w drugiej połowie marca.
8
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)