Akcesoria
Nowe tablety Wacom Cintiq - smuklejsze obudowy, większa precyzja i lepsza specyfikacja
Aizu Prime to nie pierwsze obiektywy filmowe producenta, ale pierwsze zaprojektowane w całości pod kątem wielkoformatowych kamer typu Arri Alexa LF. Jako jedyne osiągają też transmisję T1.3 dla każdej ogniskowej.
Sigma nie zwalnia tempa i po kolejnych sukcesach w segmencie fotograficznych chce w końcu zawalczyć o względy profesjonalnych filmowców, pracujących przy wysokobudżetowych produkcjach. W ofercie producenta mieliśmy już co prawda obiektywy filmowego Sigma Cine, ale były to konstrukcje budżetowe, bazujące na optyce fotograficznej. Sigma Aizu Prime to z kolei optyka i konstrukcja opracowana od postaw pod kątem najbardziej zaawansowanych, wielkoformatowych kamer kinowych. Producent twierdzi nawet, że nowe szkła to „nowy punkt odniesienia dla filmowców”.
Docelowo seria Aizu Prime obejmować będzie 12 stałoogniskowych obiektywów: 18 mm, 21 mm, 25 mm, 27 mm, 32 mm, 35 mm, 40 mm, 50 mm, 65 mm, 75 mm, 100 mm i 125 mm. Pokrycie jest tak gęste, że każdy znajdzie tu ogniskową idealną do swoich potrzeb. Co więcej, to obecnie jedyna na rynku seria szkieł kinematograficznych, która oferuje transmisję T1.3 dla każdej ogniskowej, zachowując jednocześnie praktycznie identyczne wymiary (95 x 125-128 mm) i wagę (1,6-1,7 kg) dla każdego modelu.
Jeżeli chodzi o samą optykę, producent nie zdradza szczegółów konstrukcji, ale informuje, że zapewnia ona „wysoką elegancję i głębię obrazu, a wszelkie aberracje i oddychanie ostrości są starannie minimalizowane, aby zapewnić spójność wizualną nawet w dynamicznych scenach. Spójność balansu kolorów, kontrastu i odblasków gwarantuje płynną integrację scen, wnosząc wysoki poziom harmonii do pełnej narracji wizualnej w całym asortymencie od 18 mm do 125 mm.” Brzmi jak Chat GPT, ale wiemy o co chodzi - mamy otrzymać wzorową i spójną optykę, niezależnie od tego, po jaki obiektyw sięgniemy.
Obiektywy oferują ponadto krótkie minimalne odległości ostrzenia do efektownych zbliżeń i oferują duże koło obrazowe (46,3 mm) zapewniając pełne pokrycie nie tylko dla formatów pełnoklatkowych i Super 35, ale także dla najnowszych kamer wielkoformatowych, takich jak ARRI ALEXA LF Open Gate i VistaVision. Szkła obsługują ponadto system metadanych ZEISS eXtended Data i w pełni filmową ergonomią z zębatkami systemów follow focus, wyraźnymi oznaczeniami i adapterem z gwintami 3/8” i 1/4” do wygodnego rogowania.
Mimo imponujących możliwości, obiektywy Sigma Aizu Primę pozostają względnie kompaktowe i lekkie, oferując wygodę pracy od Steadicamu po gimbale. „ Obiektywy Aizu Prime oferują precyzyjną kontrolę, wyjątkową trwałość i łatwość konserwacji. Pomimo kompaktowej obudowy zapewniają niezachwianą niezawodność w wymagających warunkach filmowania. Każdy szczegół mechaniczny - od szerokiego kąta obrotu ostrości po pierścień przysłony o równym skoku - ucieleśnia wiedzę inżynierską kultywowaną w serii Sigma High Speed Prime” - zapewnia producent.
Początkowa premiera obejmuje 8 obiektywów o ogniskowych od 25 mm do 75 mm, pokrywających podstawowe potrzeby produkcji filmowej. W późniejszym czasie, wprowadzone zostaną obiektywy szerokokątne 18 mm i 21 mm oraz teleobiektywy 100 m i 125 mm.
Pierwsze obiektywy trafią do sprzedaży w sierpniu 2025 roku. Cena każdego modelu wynosić będzie 34 990 zł.
Więcej informacji o obiektywach znajdziecie na stronie sigma-foto.pl oraz sigma-global.com.