7Artisans INFINITE - filmowe stałki na mały budżet

Autor: Maciej Luśtyk

6 Czerwiec 2025
Artykuł na: 2-3 minuty

Chińczycy z 7Artisans dołączają do producentów profesjonalnej optyki kinowej. Seria Infiniti oferować ma dobre osiągi i w pełni zimową ergonomię w cenie na która będą mogli sobie pozwolić niezależni twórcy.

Choć INFINITE to nie pierwsze obiektywy filmowe od 7Artisans, to pierwsze tak zaawansowane. Nowa seria to spójny set 7 filmowych stałek o ogniskowych 16 mm, 24 mm, 35 mm, 50 mm, 85 mm, 105 mm i 135 mm, ze światłem od T2.1 (modele od 24 do 105 mm) do T2.5 (model 16 mm). Choć nie są to bynajmniej najjaśniejsze i najmniejsze szkła kinematograficzne, jakie widzieliśmy, seria 7Artisans INFINITE stara się po prostu zaoferować jak najlepszy stosunek ceny do możliwości tak, by trafić w gusta niezależnych filmowców i zespołów pracujących przy niewielkich produkcjach.

Filmowa ergonomia w przystępnej cenie

Szkła oferują w pełni filmową ergonomią, ze standardowymi zębatkami systemów follow focus, spójny kąt obrotu pierścienia ostrości (330°), a także w pełni metalowe obudowy z jednakową średnicą przedniego elementu, w celu wygodnego mocowania matte-boxów.

Spójny ma być także charakter optyki. Choć szkła różnią się m.in. liczbą listków przysłony (od 10 w modelu 16 mm T2.5 do aż 17 w modelu 135 mm T2.4), producent obiecuje jednakową kontrastowość i reprodukcję koloru, zminimalizowany breathing, wysokiej jakości powłoki antyodblaskowe oraz wysoką i wyrównaną rozdzielczość w każdym modelu. Jednym słowem, seria INFINITE oferować ma wszystko to, co typowo profesjonalne obiektywy filmowe, tyle że w dużo bardziej przystępnej cenie.

Cena i dostępność

Szkła z serii 7Artisans Infinite debiutują w cenach od 719 do 889 dolarów za sztukę (od 2700 do 3500 zł). W sprzedaży są też zestawy po 3-4 obiektywy w cenach od 2200 do 3000 dolarów, a także kompletny set w cenie 5523 dolarów (ok. 20 775 zł). To mniej niż często trzeba zapłacić za jeden wysokiej klasy obiektyw filmowy.

Obiektyw oferowane są z mocowaniem PL i Canon EF, z możliwością wymiany. Szkła dostępne będą w dwóch wariantach kolorystycznych: czarnym i białym.

Więcej informacji znajdziecie na stronie 7artisans.store.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma Aizu Prime - nowa linia superjasnych obiektywów kinematograficznych. Zaprojektowana od podstaw pod kamery wielkoformatowe
Sigma Aizu Prime - nowa linia superjasnych obiektywów kinematograficznych. Zaprojektowana od...
Aizu Prime to nie pierwsze obiektywy filmowe producenta, ale pierwsze zaprojektowane w całości pod kątem wielkoformatowych kamer typu Arri Alexa LF. Jako jedyne osiągają też transmisję...
1
Mandler 35 mm f/2 - chińska replika Summicrona za 1500 zł. Będzie tego więcej
Mandler 35 mm f/2 - chińska replika Summicrona za 1500 zł. Będzie tego więcej
Chińczycy coraz mocniej eksplorują temat wiernych kopii obiektywów sprzed lat. Mandler to nowa marka, która dostarczać ma kilka tego typu konstrukcji rocznie. Pierwszy model w ofercie...
11
Viltrox AF 28 mm f/4.5 Z - ultrakompaktowy naleśnik debiutuje w wersji Nikon Z
Viltrox AF 28 mm f/4.5 Z - ultrakompaktowy naleśnik debiutuje w wersji Nikon Z
Miniaturowy obiektyw pancake Viltrox AF 28 mm f/4.5 od teraz dostępny jest także w wersji z mocowaniem Z. Szkło ma tylko 1,6 cm grubości i waży 80 gramów.
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)