7Artisans INFINITE - filmowe stałki na mały budżet

Autor: Maciej Luśtyk

6 Czerwiec 2025
Artykuł na: 2-3 minuty

Chińczycy z 7Artisans dołączają do producentów profesjonalnej optyki kinowej. Seria Infiniti oferować ma dobre osiągi i w pełni zimową ergonomię w cenie na która będą mogli sobie pozwolić niezależni twórcy.

Choć INFINITE to nie pierwsze obiektywy filmowe od 7Artisans, to pierwsze tak zaawansowane. Nowa seria to spójny set 7 filmowych stałek o ogniskowych 16 mm, 24 mm, 35 mm, 50 mm, 85 mm, 105 mm i 135 mm, ze światłem od T2.1 (modele od 24 do 105 mm) do T2.5 (model 16 mm). Choć nie są to bynajmniej najjaśniejsze i najmniejsze szkła kinematograficzne, jakie widzieliśmy, seria 7Artisans INFINITE stara się po prostu zaoferować jak najlepszy stosunek ceny do możliwości tak, by trafić w gusta niezależnych filmowców i zespołów pracujących przy niewielkich produkcjach.

Filmowa ergonomia w przystępnej cenie

Szkła oferują w pełni filmową ergonomią, ze standardowymi zębatkami systemów follow focus, spójny kąt obrotu pierścienia ostrości (330°), a także w pełni metalowe obudowy z jednakową średnicą przedniego elementu, w celu wygodnego mocowania matte-boxów.

Spójny ma być także charakter optyki. Choć szkła różnią się m.in. liczbą listków przysłony (od 10 w modelu 16 mm T2.5 do aż 17 w modelu 135 mm T2.4), producent obiecuje jednakową kontrastowość i reprodukcję koloru, zminimalizowany breathing, wysokiej jakości powłoki antyodblaskowe oraz wysoką i wyrównaną rozdzielczość w każdym modelu. Jednym słowem, seria INFINITE oferować ma wszystko to, co typowo profesjonalne obiektywy filmowe, tyle że w dużo bardziej przystępnej cenie.

Cena i dostępność

Szkła z serii 7Artisans Infinite debiutują w cenach od 719 do 889 dolarów za sztukę (od 2700 do 3500 zł). W sprzedaży są też zestawy po 3-4 obiektywy w cenach od 2200 do 3000 dolarów, a także kompletny set w cenie 5523 dolarów (ok. 20 775 zł). To mniej niż często trzeba zapłacić za jeden wysokiej klasy obiektyw filmowy.

Obiektyw oferowane są z mocowaniem PL i Canon EF, z możliwością wymiany. Szkła dostępne będą w dwóch wariantach kolorystycznych: czarnym i białym.

Więcej informacji znajdziecie na stronie 7artisans.store.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 17-40 mm f/1.8 DC | Art - kolejna bariera przełamana: nowy zoom jest szerszy i lżejszy
Sigma 17-40 mm f/1.8 DC | Art - kolejna bariera przełamana: nowy zoom jest szerszy i lżejszy
Sigma prezentuje obiektyw 17-40 mm f/1.8 DC | Art. To następca przełomowego modelu 18-35/1.8 do aparatów bezlusterkowych z matrycą APS-C. Nowy model jest dużo lżejszy i oferuje szerszy zakres...
22
Viltrox AF 85 mm f/1.4 Pro FE - profesjonalna optyka w rekordowo niskiej cenie
Viltrox AF 85 mm f/1.4 Pro FE - profesjonalna optyka w rekordowo niskiej cenie
Viltrox prezentuje najnowsze szkło z serii Pro. Tym razem to kierowana do zawodowców portretówka, która obiecuje ponadprzeciętną optykę w cenię kilkukrotnie niższej od konkurencji.
5
Rollei wchodzi na rynek współczesnej optyki. Ale 85 mm f/1.8 STM to prawdopodobnie przepakowana chińska konstrukcja
Rollei wchodzi na rynek współczesnej optyki. Ale 85 mm f/1.8 STM to prawdopodobnie przepakowana...
Rollei prezentuje swój pierwszy obiektyw do aparatów bezlusterkowych. Rollei AF 85 mm f/1.8 STM to przystępna cenowo portretówka do systemów Sony E i Nikon Z. Szkło jest jednak łudząco...
9
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)