Vazen prezentuje pierwsze na świecie anamorficzne obiektywy do systemu Mikro Cztery Trzecie

4
Maciej Luśtyk
4 Czerwiec 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Mikro Cztery Trzecie i profesjonalne produkcje filmowe? Zawodowi operatorzy otrzymali kolejny argument przemawiający za wykorzystaniem w swojej pracy mniejszych matryc. Już niebawem na rynku ukażą się pierwsze anamorficzne szkła stworzone pod kątem tego systemu.

Mikro Cztery Trzecie to format, który ze względu na dobry stosunek ceny do możliwości upodobało sobie wielu filmowców. Do tej pory jednak brakowało w tym systemie szkieł anamorficznych, które pozwalałyby na uzyskanie panoramicznego, “kinowego” formatu obrazu bez konieczności mocnego kadrowania materiału na etapie postprodukcji. Sytuację tę zmienić ma oferta chińskiej firmy Vazen.

Już pod koniec czerwca na rynku pojawi się pierwszy model reprezentujący ofertę producenta - Vazen 40 mm T/2.1 1.8x Anamorphic. Jak na razie nie wiadomo zbyt wiele na temat szczegółowej specyfikacji szkła, ma ono jednak oferować plastyczny, miękki charakter rozmycia nieostrości i stosunkowo niewielkie gabaryty, jak na szkło reprezentujące segment profesjonalnych obiektywów kinematograficznych (110 x 175 mm przy wadze 1,8 kg). Do tego minimalna odległość ostrzenia 82 cm oraz średnica przedniej soczewki równa 110 mm, która pozwolić ma na bezproblemową pracę ze standardowymi matte-boksami.

Z kolei współczynnik kompresji obrazu 1.8x zagwarantować ma nam charakterystyczne dla szkieł anamorficznych poziome flary oraz wyjściowe proporcje obrazu 2.39:1. Oprócz tego, konstrukcja oferuje metalowy tubus oraz pierścienie ostrości (zakres obrotu 300°) i przysłony wyposażone w zębatki, które bez problemu sprzężymy z systemami follow focus. Wyposażeni w Panasonica GH5 czy kamerę BlackMagic możemy więc ruszać na podbój kin.

Jakich efektów możemy oczekiwać po obiektywie? Zobaczcie poniższy film demonstracyjny nagrany przy użyciu nowej konstrukcji.

Cena i dostępność

Vazen 40 mm T/2.1 1.8x Anamorphic pojawić ma się w sprzedaży już pod koniec czerwca w cenie 3250 dolarów (około 12 500 zł). Oprócz niego, jeszcze w tym roku na rynku zadebiutować mają modele o ogniskowych 28 i 65 mm.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem vzlens.com.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Fujifilm Fujinon GF 45-100 mm f/4 R LM OIS WR - najbardziej uniwersalny średnioformatowy zoom na rynku?
Fujifilm Fujinon GF 45-100 mm f/4 R LM OIS WR - najbardziej uniwersalny średnioformatowy zoom na...
Od średnioformatowego debiutu w 2016 roku, Fujifilm stale zmienia obraz tego segmentu. Zaprezentowany dzisiaj obiektyw to jedno z najbardziej wszechstronnych...
0
0
HD Pentax-D FA 70-210 mm f/4ED SDM WR - przystępny pełnoklatkowy tele-zoom z mocowaniem Pentax K
HD Pentax-D FA 70-210 mm f/4ED SDM WR - przystępny pełnoklatkowy tele-zoom z mocowaniem Pentax K
Marka Pentax wciąż żyje. Ricoh wprowadza do oferty jeden z ciekawszych obiektywów, jakie w ostatnim czasie pojawiły się w systemie. HD Pentax-D FA 70-210 mm f/4ED SDM...
8
3
Fujifilm Fujinon XC 35 mm f/2 - jasny, tani ekwiwalent 50 mm nareszcie dołącza do systemu
Fujifilm Fujinon XC 35 mm f/2 - jasny, tani ekwiwalent 50 mm nareszcie dołącza do systemu
Fujifilm X to bez wątpienia jeden z ciekawszych systemów fotograficznych na rynku. Niestety do tej pory miał jedną zasadniczą wadę - brakowało w nim niedrogich,...
12
4
Powiązane artykuły