Vazen prezentuje pierwsze na świecie anamorficzne obiektywy do systemu Mikro Cztery Trzecie

Autor: Maciej Luśtyk

4 Czerwiec 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Mikro Cztery Trzecie i profesjonalne produkcje filmowe? Zawodowi operatorzy otrzymali kolejny argument przemawiający za wykorzystaniem w swojej pracy mniejszych matryc. Już niebawem na rynku ukażą się pierwsze anamorficzne szkła stworzone pod kątem tego systemu.

Mikro Cztery Trzecie to format, który ze względu na dobry stosunek ceny do możliwości upodobało sobie wielu filmowców. Do tej pory jednak brakowało w tym systemie szkieł anamorficznych, które pozwalałyby na uzyskanie panoramicznego, “kinowego” formatu obrazu bez konieczności mocnego kadrowania materiału na etapie postprodukcji. Sytuację tę zmienić ma oferta chińskiej firmy Vazen.

Już pod koniec czerwca na rynku pojawi się pierwszy model reprezentujący ofertę producenta - Vazen 40 mm T/2.1 1.8x Anamorphic. Jak na razie nie wiadomo zbyt wiele na temat szczegółowej specyfikacji szkła, ma ono jednak oferować plastyczny, miękki charakter rozmycia nieostrości i stosunkowo niewielkie gabaryty, jak na szkło reprezentujące segment profesjonalnych obiektywów kinematograficznych (110 x 175 mm przy wadze 1,8 kg). Do tego minimalna odległość ostrzenia 82 cm oraz średnica przedniej soczewki równa 110 mm, która pozwolić ma na bezproblemową pracę ze standardowymi matte-boksami.

Z kolei współczynnik kompresji obrazu 1.8x zagwarantować ma nam charakterystyczne dla szkieł anamorficznych poziome flary oraz wyjściowe proporcje obrazu 2.39:1. Oprócz tego, konstrukcja oferuje metalowy tubus oraz pierścienie ostrości (zakres obrotu 300°) i przysłony wyposażone w zębatki, które bez problemu sprzężymy z systemami follow focus. Wyposażeni w Panasonica GH5 czy kamerę BlackMagic możemy więc ruszać na podbój kin.

Jakich efektów możemy oczekiwać po obiektywie? Zobaczcie poniższy film demonstracyjny nagrany przy użyciu nowej konstrukcji.

Cena i dostępność

Vazen 40 mm T/2.1 1.8x Anamorphic pojawić ma się w sprzedaży już pod koniec czerwca w cenie 3250 dolarów (około 12 500 zł). Oprócz niego, jeszcze w tym roku na rynku zadebiutować mają modele o ogniskowych 28 i 65 mm.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem vzlens.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Mitakon Speedmaster 90 mm f/1.5 - 20 razy tańszy odpowiednik Summiluxa
Mitakon Speedmaster 90 mm f/1.5 - 20 razy tańszy odpowiednik Summiluxa
Nowy obiektyw z serii Speedmaster to jasna portretówka dla osób, które kochają Leikę, ale już mniej ceny natywnych obiektywów. Nowe szkło kosztuje 600 dolarów i będzie...
6
Venus Optics Laowa 85 mm f/5.6 2X Ultra Macro APO - najmniejszy pelnoklatkowy obiektyw makro z powiększeniem 2:1
Venus Optics Laowa 85 mm f/5.6 2X Ultra Macro APO - najmniejszy pelnoklatkowy obiektyw makro z...
Venus Optics robi to kolejny raz - Laowa 85 mm f/5.6 2X Ultra Macro APO to kolejny obiektyw chińskiego producenta, który bije rekord. Tym razem otrzymujemy najmniejsze...
8
Nowa optyka Samyang Xeen - pierwszy obiektyw anamorficzny i 3 profesjonalne stałki T1.3
Nowa optyka Samyang Xeen - pierwszy obiektyw anamorficzny i 3 profesjonalne stałki T1.3
Oferta przystępnych cenowo obiektywów kinematograficznych poszerza się o 4 nowe ciekawe konstrukcje, w tym o pierwszy w katalogu producenta model anamorficzny - XEEN...
9
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)