Sigma Cine 28 mm T1.5 FF, 40 mm T1.5 FF, 105 mm T1.5 FF - kolejne superjasne stałki dla filmowców

Sigma Cine 28 mm T1.5 FF, 40 mm T1.5 FF, 105 mm T1.5 FF - kolejne superjasne stałki dla filmowców

Sigma nie zwalnia tempa. Tym razem poszerza zaprezentowaną przed dwoma laty serię filmowych obiektywów Cine o trzy jasne modele, które mają być zoptymalizowane pod względem pracy z rozdzielczością 8K.

Swoją świetną optyką Sigma zabiega nie tylko o względy fotografów, ale ma także ochotę namieszać na rynku optyki filmowej. Oferta pokazanej w 2016 roku linii Cine wzbogaca się o kolejne jasne stałki o ogniskowych 28, 40 i 105 mm.

Wszystkie trzy obiektywy charakteryzują się jasnością T1.5 i wyposażone są w 9-listkowa przysłonę (domykana do f/16). Producent nie zdradza szczegółów na temat układów optycznych, wiadomo jedynie, że zostały one skonstruowane pod kątem pracy z matrycami pełnoklatkowymi, a użytkownicy mają cieszyć się najwyższą możliwą jakością obrazu, nawet w przypadku rejestracji filmów w rozdzielczości 8K. Szkła będą pozwalać na ostrzenie z odległości 30 cm (model 28 mm), 40 cm (model 40 mm) i 1 m (model 105 mm), a na obiektyw nakręcimy filtry o średnicy 82 mm (z wyjątkiem modelu 105 mm).

Sigma Cine 28 mm T1.5 FF

Jak twierdzi producent, optyka ta przewyższa inne, nawet najbardziej ekskluzywne produkty tego rodzaju. Miejmy nadzieję, że nie są to słowa rzucane na wiatr, zwłaszcza że szkła większości liczących się na rynku filmowych konkurentów są znacznie droższe. Co więcej, wszystkie obiektywy z serii Sigma Cine już w 2019 roku mają być dostępne w wersji z mocowaniem LPL, zoptymalizowanym pod kątem najnowszych kamer ARRI.

Sigma Cine 40 mm T1.5 FF

Jak przystało na obiektywy filmowe, otrzymujemy wyraźnie zaakcentowane pierścienie przysłony i ostrości, kompatybilne z systemami follow focus. Co ważne, jak na realia filmowe, konstrukcje są stosunkowo kompaktowe - w największej wersji mierzą od 133,7 mm do 160,2 mm i ważą od 1,3 kg do 1,8 kg.

Cena i dostępność

Sigma Cine 105 mm T1.5 FF

Na razie nie znamy dokładnej ceny nowy szkieł, biorąc jednak pod uwagę dotychczasowe modele z serii T1.5, w zależności od modelu będzie ona prawdopodobnie oscylować w granicach 4-8 tys. dolarów. Model 105 mm pojawi się na rynku już w październiku, natomiast modele 28 i 40 mm pojawią się na przełomie 2018 i 2019 roku. Wszystkie szkła w dniu premiery będą dostępne w wersjach z mocowaniami EF, E oraz PL.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem sigma-global.com.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8