Znamy ceny dwóch kinematograficznych zoomów z serii Sigma Cine

0
Michał Chrzanowski
21 Październik 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Na początku września tego roku Sigma zaprezentowała zupełnie nową linię filmowych obiektywów z serii Cine. Dziś poznaliśmy ceny oraz dostępność dwóch modeli - 18-35 mm T2 i 50-100 m T2.

Nowa kolekcja Sigma Cine będzie się składać z aż ośmiu modeli - dwa zoomy formatu Super 35 T/2, jeden zmiennoogniskowy obiektyw kompatybilny z pełnoklatkowymi aparatami, oraz pięć jasnych stałek również zaprojektowanych pod pełną klatkę. Jak zapewnia producent, każda konstrukcja z linii Sigma Cine będzie uszczelniona i gotowa na rejestrowanie obrazu w jakości 6K i 8K.

Premiery kinematograficznych obiektywów będą podzielone na kilka faz. Pierwsza z nich to premiera dwóch zoomów Sigma Cine 18-35 mm T2 i Sigma Cine 50-100 m T2, które przez producenta są określane mianem „High Speed Zoom Line“. Obie konstrukcje są zaprojektowane z myślą o aparatach z sensorem APS-C i formacie Super 35 mm. Będą zapewniać stałą przysłonę T2 przez cały zakres ogniskowych oraz „optykę dostarczającą wyjątkowej jakości i wyrazistości obrazu“.

Podczas oficjalnej premiery przedstawiciele Sigmy zapewnili, że obiektywy z nowej linii będą niezwykle kompaktowe i będą w „niesamowitej cenie“. Za konstrukcję Sigma Cine 18-35 mm T2 przyjdzie zapłacić 3 999 dolarów. Tyle samo przyjdzie zapłacić za model 50-100 m T2. Oba zoomy mają pojawić się w sprzedaży 9 grudnia 2016 roku.

Linia Sigma Cine zostanie uzupełniona także o obiektyw 24-35 mm T/2.2 oraz pięć stałek o świetle T/1.5 - ogniskowe 20 mm, 24 mm, 35 mm, 50 mm i 85 mm. Każdy z tych modeli ma efektywnie współpracować z pełnoklatkowymi przetwornikami obrazu. Wymienione konstrukcje mają być sukcesywnie prezentowane wraz z początkiem 2017 roku. Więcej informacji znajdziecie na stronie www.sigma-global.com.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Yongnuo YN 35 mm f/1.4 DF UWM - jasna budżetowa stałka wzbogacona o ultradźwiękowy napęd AF
Yongnuo YN 35 mm f/1.4 DF UWM - jasna budżetowa stałka wzbogacona o ultradźwiękowy napęd AF
Rok temu Yongnuno zadebiutowało z jasnym reporterskim obiektywem YN 35 mm f/1.4. Choć oferowała ciekawą specyfikację w rekordowo niskiej cenie, odstawała widocznie od...
8
0
Leica APO-Summicron-SL 50 mm f/2 ASPH - nowy standard w systemie L
Leica APO-Summicron-SL 50 mm f/2 ASPH - nowy standard w systemie L
Leica zaprezentowała drugi obiektyw standardowy, przeznaczony do pełnoklatkowego, bezlusterkowego systemu L. Jest tańszy od modelu Summilux f/1.4, ale jego cena i tak...
8
1
Canon pracuje nad monstrualnym pełnoklatkowym zoomem 50-80 mm f/1.1
Canon pracuje nad monstrualnym pełnoklatkowym zoomem 50-80 mm f/1.1
Zmiennoogniskowy obiektyw 50-80 mm ze stałym światłem f/1.1 wygląda jak marzenie niejednego fotografa. Marzenie, które ma szansę się ziścić. Canon bowiem złożył...
51
9
Powiązane artykuły