Krótko

Prima aprilis po niemiecku - Leica podnosi ceny od 1 kwietnia

Autor: Maciej Luśtyk

19 Marzec 2021
Artykuł na: 2-3 minuty

Jeśli wciąż wzdychacie do czerwonej kropki, od kwietnia będziecie wzdychać jeszcze ciężej. Niemiecki producent podnosi ceny sprzętu o średnio 2-5%.

Red Dot Forum informuje, że niemiecki producent przewidział podniesienie cen, dotykające całej oferty korpusów i aparatów Leica. Jak tłumaczy producent w przytoczonej informacji prasowej, winić należy za to głównie niekorzystny kurs dolara do euro (a także prawdopodobnie nowe podatki importowe nałożone w USA).

Ceny wyższe nawet o 1000 dolarów

Ceny wzrosnąć mają przeciętnie o 2-5%, co w przypadku większości szkieł oznacza wzrost ceny średnio o 100-200 dolarów, ale jak widzimy w zestawieniu opublikowanym na Red Dot Forum, w niektórych przypadkach cena wzrośnie nawet o 700 dolarów (Leica Summilux-M 90mm f/1.5 ASPH), z kolei o 500, 600, a nawet 1000 dolarów wzrosną też ceny poszczególnych korpusów (w tym wypadku Leica Q2, Leica SL2 i Leica S3).

Jednocześnie podwyżka cen nie obejmie ostatnich premier: APO-Summicron-M 35 f/2.0 ASPH, Leica D-Lux 7 Street Kit, Leica Q2 Daniel Craig x Greg Williams i APO Summicron-SL 28mm f/2.0 ASPH.

Podwyżka cen wejdzie w życie 1 kwietnia

Jeśli wiec macie odłożone pieniądze na wymarzoną czerwoną kropkę, ale ciągle nie mogliście się zdecydować na zakup, lepiej podjąć decyzję w ciągu najbliższych dni. Podwyżka cen ma wejść w życie od 1 kwietnia 2021 roku.

Pełne zestawienie cen w zaktualizowanej ofercie Leiki znajdziecie na stronie reddotforum.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
7
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)