Widziałeś reklamę statywów Peak Design w śmiesznie niskiej cenie? Nie daj się nabrać, to oszustwo

Autor: Maciej Luśtyk

12 Listopad 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Peak Design Travel Tripod to jeden z najciekawszych statywów ostatnich lat. Okazuje się, że ktoś próbuje wykorzystać popularność projektu w serwisie Kickstarter (ponad 120 mln dolarów zebranych w ramach kampanii crowdfundingowej), by wyłudzić pieniądze od osób skuszonych okazją na zakup trójnoga w niższej cenie.

Zdarzyło wam się w ostatnim czasie zobaczyć reklamę statywu Peak Design Travel Tripod na Facebooku? Nie jesteście jedyni. Najprawdopodobniej była to próba oszustwa. Jak informuje Sansa Europe sp. z o.o. wyłączny dystrybutor marki Peak Design w Polsce, w internecie pojawiły się strony bezprawnie wykorzystujące nazwę, markę oraz materiały graficzne Peak Design oferując możliwość zakupu statywu w bardzo atrakcyjnej cenie po przedpłacie na konto.

"Ewidentna próba wyłudzenia pieniędzy"

Przykładowy screen strony z nielegalną ofertą

„Oszuści wykorzystują do tego celu strony internetowe pod różnymi domenami i reklamy w portalach społecznościowych. Informacje które zamieszczają zawierają materiały graficzne i wideo będące własnością Peak Design. Przedstawiony na nich produkt Travel Tripod zawiera logotypy marki Peak Design. Jest to ewidentna próba wyłudzenia pieniędzy i marka Peak Design nie ma z tymi stronami nic wspólnego.” - ostrzega dystrybutor.

„Oryginalny produkt Travel Tripod będzie dostępny w sprzedaży, w marcu 2020 r. Dotychczas można było go nabyć tylko w przedsprzedaży na platformie crowdfundingowej Kickstarter.com oraz oficjalnej, amerykańskiej stronie internetowej marki.”

Przykładowy screen strony z nielegalną ofertą

Mamy nadzieję, że do tej pory nikt z was nie zdążył jeszcze skorzystać ze wspomnianej promocji. Sytuacja opisana powyżej to też dobre przypomnienie, by sprzęt fotograficzny kupować zawsze w autoryzowanych sklepach, a w przypadku jakichkolwiek przedsprzedaży korzystać wyłącznie z zaufanych serwisów.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)