Dobry rok Nikona. Restrukturyzacja firmy i duża sprzedaż D850 przyczyniły się do 8-krotnego wzrostu zysku

1

Autor: Michał Chrzanowski

15 Maj 2018
Artykuł na: 2-3 minuty

Nikon ma duże powody do radości. Firma podsumowała ostatni rok i w udostępnionym raporcie możemy wyczytać, że producent zanotował ogromny, 8-krotny wzrost zysku w skali roku.

Wygląda na to, że ostatnie działania Nikona przyniosły pożądany skutek. W minionym roku rozliczeniowym zyski producenta mogłyby martwić (ogólny spadek przychodów o około 3,2 miliarda jenów, czyli około 29 milionów USD), gdyby nie fakt, że ten rok zaowocował 8-krotnym wzrostem - ponad 34 miliardy jenów (318 milionów USD).

- W rezultacie przychody z działalności w zakresie produktów do przetwarzania obrazu spadły w przeciągu roku o 5,8% do 360 703 milionów jenów. Jednak zysk operacyjny w roku finansowym wzrósł o 76,2% do 30 222 milionów jenów. Wpływ na to miały starania o poprawę rentowności poprzez restrukturyzację: przejście do strategii biznesowej dotyczącej wyboru i koncentracji oraz zamknięcie chińskiej fabryki Nikon Imaging (Chiny) Co - zaznacza ekspert w opracowanym przez Nikon raporcie.

Jak więc wynika ze sprawozdania, znaczące zmiany w zarządzaniu firmą, a także premiera i wysoka sprzedaż profesjonalnego Nikona D850 wpłynęły na aż 8-krotny wzrost zysku w skali roku. Natomiast w przyszłości ten stan rzeczy może ulec dalszej poprawie, gdyż firma zapowiedziała pierwszy profesjonalny, pełnoklatkowy bezlusterkowiec Nikona. Wyczekiwany model ma być pokazany światu w trwającym roku rozliczeniowym, który dla producenta kończy się w marcu 2019.

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Adobe Content Authenticity to inicjatywa, która uzdrowić ma obieg fotografii w internecie
Idea Content Authenticity Initiative jest prosta, jej wdrożenie może okazać się jednak dużo trudniejsze niż chciałoby Adobe.
1
0
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
Pandemia dobija branżę ślubną. Jej przedstawiciele rozmawiali z rządem
  Od ponad pół roku branża ślubna przeżywa kryzys, z którego będzie dźwigać się jeszcze długo po opanowaniu sytuacji epidemiologicznej....
13
1
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
„Afgańska dziewczyna” Steve’a McCurry’ego najdrożej zlicytowanym zdjęciem w Polsce
Ostatnia aukcja w Desa Unicum przyniosła nowy rekord na polskim rynku fotografii kolekcjonerskiej. Zdjęcie „Afghan Girl” zlicytowane zostało za rekordową sumę niemal...
21
1
Powiązane artykuły