Photokina przejdzie szereg zmian. Impreza będzie odbywać się co roku. Czy to dobrze?

Autor: Maciej Luśtyk

23 Maj 2017
Artykuł na: 4-5 minut

Odbywające się co dwa lata w Kolonii targi Photokina to najważniejsza fotograficzna impreza na świecie. Czy jednak taką pozostanie? Organizatorzy szykują szereg diametralnych zmian.

Pierwsza Photokina odbyła się w 1950 roku, natomiast od roku 1966 impreza organizowana jest w formie biennale. Odbywające się cyklicznie od prawie 70 lat targi za każdym razem przyciągają najważniejszych producentów z branży fotograficznej i tłumy odwiedzających, którzy pragną na własne oczy zobaczyć ostatnie premiery i technologiczne nowości. Nic więc dziwnego, że cieszą się rangą najważniejszej branżowej imprezy na świecie. Czy jednak tak pozostanie?

fot. Photokina / Koelnmesse

Dziś organizatorzy targów przedstawili plan reorganizacji imprezy. Najważniejszą zmianą będzie zmiana jej formy - zamiast odbywać się tak jak dotychczas, co dwa lata, Photokina od przyszłej edycji stanie się imprezą doroczną. Zmieni się także jej data. Do tej pory targi zawsze odbywały się we wrześniu, od edycji 2019 do Kolonii będziemy jednak jeździć w maju. Oznacza to, że w latach 2018/2019 impreza odbędzie się w niewiele ponad półrocznym odstępie.

To jednak nie koniec zmian. Organizatorzy mają zamiar otworzyć się szerzej na szeroko pojętą branżę obrazowania cyfrowego i zapraszać więcej wystawców z rynków rzeczywistości wirtualnej, mediów społecznościowych, inteligentnych domów czy holografii. Prawdopodobnie więc Photokina z imprezy stricte fotograficznej przekształci się w targi bardziej ogólnotechnologiczne.

fot. Photokina / Koelnmesse

Organizatorzy motywują decyzję coraz szybciej rozwijającym się rynkiem i chęcią sprostania oczekiwaniom zarówno odwiedzających, jak i wystawców, którzy mają do zaprezentowania ciekawe produkty znacznie częściej niż co dwa lata. Biorąc jednak pod uwagę kurczący się w ostatnim czasie rynek fotograficzny, możemy zastanawiać się czy aby na pewno jest to dobry ruch.

Już od kilku lat obserwujemy coraz mniejsze zainteresowanie producentów pod względem prezentowania najważniejszych premier na targach typu CES i CP+. Organizowana co roku i prezentująca znacznie poszerzony panel wystawców Photokina może utracić nieco ze swojego prestiżu, stając się wydarzeniem „jednym z wielu”. Miejmy jednak nadzieję, że będzie odwrotnie i nowa formuła spotka się z ciepłym przyjęciem.

fot. Photokina / Koelnmesse

O tym czy tak się wydarzy przekonamy się jednak najwcześniej dopiero za półtora roku.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem photokina.com.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)