Zamyka się Popular Photography - czasopismo, na którym wychowało się kilka pokoleń fotografów

Autor: Maciej Luśtyk

7 Marzec 2017
Artykuł na: 2-3 minuty

W dobie internetu coraz trudniej przetrwać prasie drukowanej, nawet tej specjalistycznej. Po prawie 80 latach działalności zamyka się amerykańskie czasopismo Popular Photography i związane z nim serwisy.

W czasach gdy informacja obiega świat z prędkością światła, prasie tradycyjnej coraz trudniej przyciągnąć czytelników. Po części dlatego, że w internecie podobne treści można znaleźć za darmo, ale także dlatego, że swobodna dostępność treści i ich nagromadzenie sprawiają iż wydawnictwa drukowane nie jawią się już tak wyjątkowo jak kiedyś, gdy były właściwie jedynym oknem na świat danego zagadnienia.

Okładka 1. wydania magazynu Popular Photography, Maj 1937 r.

Niestety w obliczu trudnej sytuacji na rynku prasy, spać spokojnie nie mogą nawet giganci branży, czego przykładem jest ukazujący się od 1937 roku magazyn Popular Photography. Jak podaje serwis DP Review, Eric Zinczenko, aktualny prezes zarządzającego tytułem wydawnictwa Bonnier, poinformował dziś, że marcowe wydanie magazynu będzie ostatnim, które ujrzy światło dzienne. Aktualizowane przestaną być także związane z tytułem serwisy popphoto.com oraz americanphotomag.com.

Czytelnicy szukają przyczyny w przeprowadzonych przed kilkoma laty zmianach redakcyjnych, przez które pismo ponoć znacznie straciło na jakości. Nie bez wpływu był także zapewne obecny stan rynku aparatów, który z każdym rokiem kurczy się coraz szybciej. Nieważne jednak jaka była przyczyna, przykro patrzeć jak z rynku znika kolejny tytuł, tym bardziej że był na nim przez niemal 80 lat i pomógł ukształtować kilka pokoleń pasjonatów fotografii.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem dpreview.com.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Prawda ma znaczenie. Adobe zmienia politykę dotyczącą sprzedaży obrazów AI
Prawda ma znaczenie. Adobe zmienia politykę dotyczącą sprzedaży obrazów AI
Po niedawnych kontrowersjach dotyczących handlu wygenerowanymi obrazami, mającymi ilustrować prawdziwe wydarzenia, Adobe obiecuje zmienić zasady dotyczące zgłaszania prac do Adobe...
8
World Press Photo chciało dopuścić do konkursu obrazy AI. Teraz wycofuje się ze swojej decyzji
World Press Photo chciało dopuścić do konkursu obrazy AI. Teraz wycofuje się ze swojej decyzji
W ostatnich latach konkurs WPP obrał zupełnie inne tory. W nadchodzącej edycji jury zamierzało dopuścić do konkursu „fotografie” wytworzone generatorach AI. Po fali krytyki...
8
Sony i Associated Press kończą testy systemu certyfikowania zdjęć w aparacie
Sony i Associated Press kończą testy systemu certyfikowania zdjęć w aparacie
Sony nie będzie pierwsze, ale dzięki swojej pozycji ma szansę sprawić, że certyfikowanie autentyczności zdjęć już na etapie ich wykonywania stanie się standardem. Firma właśnie...
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)