Zamyka się Popular Photography - czasopismo, na którym wychowało się kilka pokoleń fotografów

Autor: Maciej Luśtyk

7 Marzec 2017
Artykuł na: 2-3 minuty

W dobie internetu coraz trudniej przetrwać prasie drukowanej, nawet tej specjalistycznej. Po prawie 80 latach działalności zamyka się amerykańskie czasopismo Popular Photography i związane z nim serwisy.

W czasach gdy informacja obiega świat z prędkością światła, prasie tradycyjnej coraz trudniej przyciągnąć czytelników. Po części dlatego, że w internecie podobne treści można znaleźć za darmo, ale także dlatego, że swobodna dostępność treści i ich nagromadzenie sprawiają iż wydawnictwa drukowane nie jawią się już tak wyjątkowo jak kiedyś, gdy były właściwie jedynym oknem na świat danego zagadnienia.

Okładka 1. wydania magazynu Popular Photography, Maj 1937 r.

Niestety w obliczu trudnej sytuacji na rynku prasy, spać spokojnie nie mogą nawet giganci branży, czego przykładem jest ukazujący się od 1937 roku magazyn Popular Photography. Jak podaje serwis DP Review, Eric Zinczenko, aktualny prezes zarządzającego tytułem wydawnictwa Bonnier, poinformował dziś, że marcowe wydanie magazynu będzie ostatnim, które ujrzy światło dzienne. Aktualizowane przestaną być także związane z tytułem serwisy popphoto.com oraz americanphotomag.com.

Czytelnicy szukają przyczyny w przeprowadzonych przed kilkoma laty zmianach redakcyjnych, przez które pismo ponoć znacznie straciło na jakości. Nie bez wpływu był także zapewne obecny stan rynku aparatów, który z każdym rokiem kurczy się coraz szybciej. Nieważne jednak jaka była przyczyna, przykro patrzeć jak z rynku znika kolejny tytuł, tym bardziej że był na nim przez niemal 80 lat i pomógł ukształtować kilka pokoleń pasjonatów fotografii.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem dpreview.com.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)