Dział Getty Images Reportage przestanie istnieć. Co to oznacza dla jego fotoreporterów?

Autor: Michał Chrzanowski

1 Wrzesień 2016
Artykuł na: 4-5 minut

Wielkimi krokami zbliża się nieuchronny koniec oddziału Getty Images Reportage. Wraz z początkiem października jego fotografowie przestaną być reprezentowani przez agencję. Jednak pojawiło się dla nich światełko w tunelu.

Kierowany przez Aidan Sullivan dział Getty Images Reportage przez ostatnie dziewięć lat skupiał jednych z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych fotoreporterów i dokumentalistów, między innymi Toma Stoddarta, Lynsey Addario czy Brenta Stirtona. Skupiał, ponieważ wraz z początkiem października 2016 roku Getty Images Reportage przestanie reprezentować kogokolwiek - przynajmniej w odniesieniu do zleceń redakcyjnych. Czy to oznacza, że fotoreporterzy pozostaną bez żadnej pomocy ze strony agencji? Nie do końca.

Sullivan, wspierany przez Getty Images, uruchomi nową agencję handlową o nazwie Verbatim, która będzie reprezentować grupę dotychczasowych fotoreporterów działu Reportage oraz promować ich wśród klientów komercyjnych. Rola tradycyjnych agencji fotograficznych zmieniła się dramatycznie. W konsekwencji branża związana z fotoreportażem odnotowała drastyczny spadek, głównie finansowania projektów fotograficznych oraz zleceń reporterskich - powiedział dla magazyny TIME, Aidan Sullivan. Moim zadaniem jest reprezentować grupę niezwykle utalentowanych fotoreporterów, z którymi pracuję i znaleźć im zadania oraz zlecenia generujące dochody. Było dla mnie jasnym, że typowe czekanie i opieranie się na tradycyjnych źródłach dochodu jest bezcelowe - dodaje Sullivan.

Tak więc głównym celem nowej spółki będzie trafienie w gusta klientów oraz pozyskanie takich firm, dla których priorytetem jest „silna narracja wizualna“. Nowa spółka będzie działać jako zależny od Getty Images oddział z siedzibą w Londynie i Nowym Jorku. Większość obecnych pracowników sekcji Reportage przejmie Verbatim. W tej pierwszej pozostaną jedynie dwaj pracownicy, którzy będą odpowiadać za sprzedaż archiwalnych treści. Będą oni również zarządzać programem Emerging Talent, który będzie promował pracę młodych fotoreporterów. W większości jednak Getty Images Reportage jakie znamy przestanie istnieć i przekształci się w archiwum.

W ramach umowy zostanie zamknięte również biuro Global Assignment, zaś jego fotografowie przeniosą się do Verbatim. Jakiekolwiek warunki finansowe nie zostały ujawnione. Jednak jak zapewnia Aidan Sullivan, w Verbatim zostanie uruchomiony specjalny fundusz, którego celem będzie finansowanie prac członków nowej spółki. Na razie to wszystkie informacje, którymi podzieliła się firma Getty Images. Całą sprawę będziemy monitorować.

źródło: TIME

zdjęcie główne: Dan Kitwood / Getty Images

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły