Dlaczego warto drukować zdjęcia? Posłuchajcie, co sądzą znani fotografowie

Autor: Maciej Luśtyk

5 Kwiecień 2016
Artykuł na: 2-3 minuty

Wykonujemy dziś więcej zdjęć niż kiedykolwiek, ale rzadko kiedy kończą one w formie wydruków. Znani fotografowie tłumaczą dlaczego popełniamy błąd.

Wszyscy mamy w domu albumy, do których trafiały najlepsze ujęcia z naświetlonych filmów i wiemy jaką radość sprawia ich przeglądanie. Ale i pozostałe kadry nie znikały - zwykle razem z innymi niewykorzystanymi zdjęciami lądowały w pudełkach, do których powracamy z tą samą ekscytacją do dzisiaj. Mieliśmy stały, fizyczny kontakt z fotografią.

Dziś pojemności kart sprawiają, że z jednego dnia nierzadko wracamy z kilkoma setkami podobnych zdjęć, które następnie zalegają na naszych dyskach, a których z jakiegoś powodu szkoda nam usunąć. Oczywiście robimy selekcję - najlepsze zdjęcia poddajemy obróbce, a następnie lądują one w specjalnych folderach, no i oczywiście na naszych kontach w serwisach fotograficznych i społecznościowych. Coraz rzadziej jednak zadajemy sobie trud (?) ich wydrukowania. Czy coś w ten sposób tracimy?

 

 

- Powiedziałbym, że wydrukowana fotografia to coś na wzór książki. Została pieczołowicie przygotowana, chcemy z nią obcować i ją czuć. Wydruki stanowią ważną część mojego archiwum. Są moim dziedzictwem. Wszyscy chcemy, by nasze prace przetrwały jak najdłużej, by coś po sobie zostawić. Nie ma na to lepszego sposobu niż ich wydrukowanie. - mówi weteran reportażu, Steve McCurry, którego fotografia afgańskiej dziewczynki jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych obrazów na świecie.

To tylko jedna z inspirujących wypowiedzi, które znajdziecie w poniższych filmach, będących częścią kampanii #printyourlegacy, z którą niedawno wystartowała firma Epson. W pozostałych, niespełna 3-minutowych filmikach swój punkt widzenia na temat drukowania fotografii przybliżają m.in. Amy Toensing, Stephen Wilkes, Tim Tadder i Jeremy Cowart.

 STEPHEN WILKES:

 

AMY TOENSING:

 

TIM TADDLER:

 

JEREMY COWART:

 

Więcej filmów poświęconych wydrukom znajdziecie na kanale EpsonTV w serwisie Youtube.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Szybko poszło. Mango prezentuje kampanię modową stworzoną przez AI
Znana marka odzieżowa wystartowała z pierwszą kampanią modową stworzoną w całości przy użyciu generatorów grafiki AI. I takich sytuacji będzie coraz więcej.
16
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Konkurs Magnum Photos i Polaroid - do wygrania aparat I-2, zapas filmów i opieka mentorska agencji
Polaroid i Magnum Photos wystartowali ze wspólna kampanią, która chce podkreślić wagę opowiadania historii za pomocą fotografii. Towarzyszy jej otwarty konkurs ukierunkowany na...
9
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
Aparat niedostępny z powodu dużego zainteresowania? To tylko marketingowy spin
W ostatnich latach producenci sprzętu fotograficznego coraz częściej informują o niedoborach poszczególnych produktów, rzekomo spowodowanych zbyt dużym zainteresowaniem. To tylko...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)