Panasonic Lumix GM5

Panasonic Lumix GM5
Photokina 2014 Panasonic Lumix GM5 to miniaturowy korpus w systemie Mikro Cztery Trzecie. Aparat został wyposażony w 16-megapikselową matrycę, wizjer elektroniczny, a także bezprzewodową łączność Wi-Fi.
Aparat Panasonic Lumix GM5 to miniaturowy korpus w systemie Mikro Cztery Trzecie. Niewielka, częściowo magnezowa obudowa kryje 16-megapikselową matrycę w standardzie Mikro Cztery Trzecie, która może pracować z czułościami od ISO 200 do ISO 25600. Poza robieniem zdjęć aparat nagrywa też filmy w rozdzielczości Full HD 60p w formacie AVCHD Progressive oraz MP4 z dźwiękiem stereo.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)
Niewielki Lumix GM5 ma 3-calowy, dotykowy ekran LCD o rozdzielczości 921 000 punktów (z szybkim autofokusem ostrzącym tam, gdzie się wskaże na ekranie), a także wbudowany wizjer elektroniczny o rozdzielczości 1 166 000 punktów. Na górnej ściance można też znaleźć gorącą stopkę. Najkrótszy czas otwarcia migawki to 1/16000 sekundy. Jak przystało na konstrukcję z segmentu "premium" GM5 ma wbudowaną bezprzewodową łączność Wi-Fi, która umożliwia transfer zdjęć i zdalną kontrolę funkcji aparatu.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)
Aparat Panasonic Lumix GM5 będzie dostępny w kilku różnych wersjach kolorystycznych: czarnej, czerwonej i zielonej. Użytkownik może dodatkowo zapupić uchwyt ręczny Hand Grip DMW-HGR1 (sprzedawany osobno). Na razie nie znamy polskiej ceny, ani terminu, w którym trafi do sklepów. Poniżej cytujemy informację prasową producenta:

Nazwa Lumix DMC-GM5
Producent Panasonic
Typ aparatu bezlusterkowiec
Matryca 4/3 CMOS (17,3 x 13mm)
Efektywna rozdzielczość 16 Mp
Czułość ISO 100 (rozszerzona), ISO 200, ISO 400, ISO 800, ISO 1600, ISO 3200, ISO 6400, ISO 12800 (rozszerzona), ISO 25600 (rozszerzona)
Rozdzielczość 4592 x 3448, 4592 x 3064, 4592 x 2584, 3424 x 3424, 3232 x 2424, 3232 x 2160, 3840 x 2160, 2416 x 2416, 2272 x 1704, 2272 x 1520, 1920 x 1080, 1712 x 1712, 1824 x 1368, 1824 x 1216, 1824 x 1024
Formaty zapisu RAW, JPEG
Kompresja standard, fine
Balans bieli auto, manualny, zachmurzone niebo, światło żarowe, światło słoneczne, światlo błyskowe, ustawienie w Kelvinach
Korekta obrazu Przestrzeń barwna: sRGB / Adobe RGB, korekta nasycenia: 11 stopni, korekta szumów: 11 stopni, korekta ostrości: 11 stopni, korekta tonów niskich, korekta tonów wysokich
Mocowanie obiektywu Mikro Cztery Trzecie
Kontrola błysku TTL Auto, Auto, Redukcja efektu cz. oczu, Synchronizacja z długimi czasami, wymuszona (błysk wypełniający)
Lampa błyskowa zewnętrzna
Stabilizacja w obiektywach
Tryby ekspozycji auto, P, A, S, M, scenerie, filtry artystyczne
Karta pamięci SD/SDHC/SDXC
Kompensacja ekspozycji +/- 5 EV, w skoku co 1/3 EV
Migawka 1/16000 - 60 s
Blokada ekspozycji półpozycja spustu migawki
Zdjęcia seryjne 5,8 kl/s
Pomiar światła matrycowy, centralnie-ważony, punktowy
Samowyzwalacz 2 lub 10 sekund
Tryby odtwarzania zdjęcie, indeks zdjęć, kalendarz, histogram, pokaz slajdów
Pomiar ostrości detekcja kontrastu
Tryb pracy AF pojedynczy AF, ciągły AF, ustawienie ręczne (MF), śledzący AF, wykrywanie twarzy
Blokada ostrości półpozycja spustu migawki
Podgląd głębi tak
Wizjer wizjer elektroniczny, 1 166 000 punktów, 100% krycia kadru
Informacie w wizjerze czas ekspozycji, stan baterii, przysłona, ISO, Pozostała ilość zdjęć, Tryb pracy, rozmiar zdjęcia, tryb pomiaru ekspozycji, balans bieli, pole autofokusa
Informacje na ekranie LCD czas ekspozycji, stan baterii, przysłona, ISO, Pozostała ilość zdjęć, tryb pracy, rozmiar zdjęcia, tryb pomiaru ekspozycji, balans bieli, pole AF
Ekran LCD 3-calowy, dotykowy, 921 000 punktów
Rejestracja filmów Full HD 60fps, Full HD 50fps, Full HD 30fps, Full HD 25fps, Full HD 24fps, 720p 30fps, 720p 25fps, 640 x 480 30fps, 640 x 480 25fps
Złącza USB 2.0, microHDMI
Pilot możliwość sterowania przez Wi-Fi, Wi-Fi
GPS Nie
Zasilanie akumulator litowo-jonowy, DMW-BLH7
Wydajność zasilania 220 zdjęć (wg CIPA)
Wymiary 99 x 60 x 36 mm
Waga 211 g
Stopka akcesoriów tak
Gwint statywu Tak
Akcesoria w zestawie ładowarka, kabel USB, kabel zasilający, pasek na ramię
Funkcje indywidualne podwójna ekspozycja, zdjęcia z interwałem czasowym, HDR, filtry artystyczne


Najnowszy aparat typu DSLM (jednoobiektywowy bezlusterkowy aparat cyfrowy) o ultrakompaktowych wymiarach

Nowy LUMIX GM5 z wizjerem LVF (Live View Finder)

Najwyższa jakość zdjęć na poziomie lustrzanki cyfrowej


Panasonic z dumą prezentuje nowy aparat LUMIX DMC-GM5 z serii premium GM obejmującej kompaktowe produkty typu DSLM (jednoobiektywowe bezlusterkowe aparaty cyfrowe). Niezwykle kompaktowa forma w swoich niewielkich wymiarach mieści doskonałą funkcjonalność gwarantującą najwyższą jakość obrazu.

W smukłej i stylowej obudowie wykonanej ze stopu magnezu aparat DMC-GM5 posiada wizjer LVF (Live View Finder) z rozdzielczością odpowiadającą 1166 tysiącom pikseli oraz powiększeniem ok. 0,92x / 0,46x (odpowiednik aparatu 35 mm), a także 100-procentowym polem widzenia. Wizjer LVF zapewnia ok. 100-procentową reprodukcję kolorów – tak, jak ma to miejsce w przypadku modelu DMC-GX7.

Aparat DMC-GM5 zapewnia najwyższą jakość rejestracji obrazu z realistyczną szczegółowością dzięki doskonałej rozdzielczości, odwzorowaniu obrazu i reprodukcji kolorów. Dzięki przetwornikowi Digital Live MOS i procesorowi obrazu Venus Engine o wysokiej czułości i rozdzielczości 16 megapikseli obrazy są odwzorowywane z niezwykłą ostrością nawet przy słabym oświetleniu i maksymalnie do ISO 25600 możliwe jest uzyskanie wysokiej czułości.

System kontrastu AF wyróżnia się zarówno prędkością, jak i dokładnością, umożliwiając wymianę sygnału cyfrowego między aparatem a obiektywem przy maksymalnej prędkości 240 klatek na sekundę. Szeroki zestaw funkcji AF (autofokus) – w tym wykrywanie twarzy / oka, autofokus przy słabym oświetleniu, autofokus punktowy oraz tryb pomiaru pojedynczego (One Shot) do fotografowania obiektów statycznych – ułatwia korzystanie z aparatu w wielu różnych sytuacjach. System dotykowy wbudowany w 3-calowy ekran z rozdzielczością ok. 921 tys. pikseli i proporcjami 16:9 pozwala na to, by nawet przy otwartej migawce natychmiast ustawić fokus poprzez dotknięcie ekranu.

Aparat DMC-GM5 umożliwia również nagrywanie filmów wideo w jakości Full HD 1920 x 1080, 60p (60 Hz) / 50p (50 Hz) w formacie AVCHD Progressive oraz MP4 z dźwiękiem stereo. W trybie nagrywania filmów wideo dostępny jest również autofokus full-time (ciągła korekcja ustawienia ostrości) i tracking AF (śledzenie przez autofokus). Efekt kinowy dzięki nagrywaniu 24 klatek na sekundę i prędkość maksymalna 24 Mb/s lub tryb P/A/S/M gwarantują niezwykle ekspresyjny obraz o zachwycającej jakości.

Aparat DMC-GM5 posiada również nową funkcję nagrywania wideo: tryb „Snap Movie Mode”. Pozwala ona nagrać film wideo w określonym krótkim okresie (2/4/6/8 sekund) podczas robienia tzw. ruchomych zdjęć. Zdjęcia te można łatwo udostępnić za pomocą aplikacji Panasonic Image App, można je też zmontować z użyciem różnych efektów wyciemnienia i podkładem muzycznym. Aparat DMC-GM5 jest również wyposażony w popularny tryb kreatywnej kontroli (Creative Control) z 22 fascynującymi efektami filtrów dołączonymi do Time Lapse Shot (filmu poklatkowego), Stop Motion Animation (animacji poklatkowej) czy Clear Retouch (retuszu). Na potrzeby bardziej zaawansowanej fotografiki dodana została funkcja Time (długa ekspozycja) umożliwiająca ustawienie czasu ekspozycji na maksymalnie 60 sekund.

Ponadto model DMC-GM5 pozwala na uzyskanie maksymalnej prędkości migawki 1/16000 w celu osiągnięcia lepszej ekspresji przy obiektywie o dużej prędkości. DMC-GM5 jest także kompatybilny z funkcjami Focus Peaking (precyzyjne ustawienie zakresu ostrości na ekranie aparatu), Silent Mode (tryb cichy wyzwalania migawki), Highlight/Shadow Control (kontrola światłocienia) oraz Level Gauge (ustawienie prostego obrazu).

Dzięki połączeniu Wi-Fi® możliwe jest podłączenie aparatu do smartfona i tabletu, co zapewnia większą elastyczność wykonywania zdjęć. Można również użyć smartfona / tabletu w charakterze wielofunkcyjnej zdalnej migawki z ekranem. Dzięki funkcji Instant Transfer zdjęcia tuż po wykonaniu są automatycznie wysyłane na smartfon / tablet. Zarówno zdjęcia, jak i filmy mogą zostać automatycznie zarchiwizowane na zarejestrowanym sprzęcie cyfrowym, np. komputerze PC, za pośrednictwem bezprzewodowego punktu dostępu (routera) w domu.

Zewnętrzną lampę błyskową (GN7/ISO100・m, GN10/ ISO200・m) można zamocować na nowo dodanej gorącej stopce (dostępne kolory: czarny i srebrny). Aparat DMC-GM5 pozwala również na doczepienie uchwytu ręcznego Hand Grip DMW-HGR1 (czarny / srebrny, sprzedawany osobno) umożliwiającego lepszą stabilizację.

Doskonała jakość w smukłym, niezwykle kompaktowym opakowaniu: DMC-GM5 jest dostępny w kolorach czarnym / czerwonym / zielonym (wysokiej jakości skóra syntetyczna). Zrywając z przesądami o ciężkich i nieporęcznych lustrzankach cyfrowych, nowy aparat LUMIX DMC-GM5 ma moc inspirowania kreatywności drzemiącej w każdym z nas niezależnie od miejsca i czasu.


1. Minimalistyczny, ale luksusowy design – Teraz z wizjerem LVF (Live View Finder)
Zmniejszenie wymiarów aparatu DMC-GM1 wymagało sporo przemyślnych zabiegów pod względem designu i mechanizmu. Ich efekt to nowy DMC-GM5 wyposażony w praktyczny wizjer LVF (Live View Finder).

W smukłej i stylowej obudowie wykonanej ze stopu magnezu aparat DMC-GM5 mieści świetnie zaprojektowane elementy, w tym trzyczęściowe pokrętło aluminiowe i wysokiej jakości uchwyt ze sztucznej skóry w kolorze czarnym, czerwonym i zielonym. Zewnętrzną lampę błyskową (GN7/ISO100・m, GN10/ ISO200・m) można zamocować na nowo dodanej gorącej stopce (dostępne kolory: czarny i srebrny). W szczególności połączenie z wymiennym obiektywem cyfrowym LUMIX G VARIO 12-32 mm / F3.5-5.6 ASPH. / MEGA O.I.S. (H-FS12032), LEICA DG SUMMILUX 15 mm / F1.7 ASPH. (H-X015) lub najnowszym LUMIX G VARIO 35–100 mm / F4.0-5.6 ASPH. / MEGA O.I.S. (H-FS35100) oraz LUMIX G 14 mm / F2.5 II ASPH. (H-H014A) zadowoli nawet tych użytkowników, którzy są szczególnie wyczuleni na kwestie mody i stylu. Ponadto aparat DMC-GM5 pozwala na doczepienie uchwytu ręcznego Hand Grip DMW-HGR1 (sprzedawany osobno) umożliwiającego lepszą stabilizację.


2. Przekraczająca oczekiwania doskonała jakość obrazu
Aparat DMC-GM5 wyposażono w duży przetwornik Digital Live MOS o rozdzielczości 16 megapikseli, zgodny z normą systemową Micro Four Thirds. Dzięki temu uzyskano wyższą rozdzielczość, a także zapis obrazu z większą czułością i zredukowanymi szumami. Fotodiodę w każdym pikselu powiększono dzięki zastosowaniu najnowszej precyzyjnej technologii półprzewodnikowej w celu poprawy nasycenia koloru, a zmieniona mikrosoczewka nad każdym pikslem (OCL – On Chip Lens) zwiększa kondensację światła, co pozwala osiągnąć wyższą czułość. Generowanie szumu zminimalizowano w układzie pikselowym i w układzie odczytu sygnału cyfrowego, co zapewnia doskonały stosunek sygnału do szumu.

Procesor obrazu Venus Engine posiada zaawansowany system redukcji szumów. Poprzez rozszerzenie poziomu kontroli szumów obszar kontrolowany zwiększył się około 64-krotnie. Umożliwia to usuwanie dużych porcji szumów, które dotychczas były trudne do wykrycia, i pomaga uzyskać wyrazisty i gładki obraz, szczególnie w przypadku zdjęć nocnych. Dodatkowo redukcja szumów Multi-process NR działa w oparciu o dwa odrębne kroki, umożliwiając jeszcze dokładniejszą kontrolę poziomu szumów. Pomijając rozmiar szumów, dzięki celowej kontroli poprawia się ich faktura, co daje możliwość reprodukcji gładkości ludzkiej skóry nawet w zapisie o wysokiej czułości.

Ponadto nowy proces filtra reprodukcji detali (Detail Reproduction Filter Process) zwiększa rozdzielczość graniczną i kontrast w zakresie od średniego do wysokiego. Dodatkowo zaawansowana funkcja kontroli Intelligent D-range Control oferuje szerszy zakres dynamiki przy zachowaniu płynnej gradacji dzięki wysoko precyzyjnemu przetwarzaniu sygnału. Przy eliminacji prześwietleń i zaciemnień każda część obrazu – od ciemnej po jasną – zostaje wiernie odtworzona. Dzięki przetwornikowi Digital Live MOS i procesorowi obrazu Venus Engine możliwa jest precyzyjna reprodukcja detali i uchwycenie wyraźnego obrazu nawet przy słabym świetle i maksymalnym ustawieniu ISO 25 600 i minimalnym ISO 100 (rozszerzenie).

Aparat DMC-GM5 jest kompatybilny z rejestracją obrazu w formacie RAW. Dołączone do zestawu oprogramowanie SILKYPIX Developer Studio 4.2 SE pozwala na uzyskanie znacznie lepszej jakości obrazu przy konwersji z formatu RAW do JPEG. Ostre zdjęcia z minimalną ilością szumów można uzyskać nawet wtedy, gdy zostały wykonane przy wysokim ustawieniu ISO. Oprogramowanie to umożliwia również wysokiej jakości przetwarzanie obrazów w formacie JPEG z możliwością regulacji obrazów jako danych 16-bitowych, a następnie konwersję do JPEG przy minimalnej utracie jakości.

• SILKYPIX® jest zastrzeżonym znakiem handlowym firmy Ichikawa Soft Laboratory Co., Ltd.


3. Większa mobilność i lepsze efekty
Aparat DMC-GM5 posiada wizjer LVF (Live View Finder) z rozdzielczością odpowiadającą 1166 tysiącom pikseli oraz powiększeniem ok. 0,92x / 0,46x (odpowiednik aparatu 35 mm), a także 100-procentowym polem widzenia. Wizjer LVF zapewnia ok. 100-procentową reprodukcję kolorów – tak jak ma to miejsce w przypadku modelu DMC-GX7. Dotykowy autofokus Touch Pad AF umożliwia jednoczesne użycie wizjera LVF i ekranu w celu zwiększenia intuicyjności fotografowania. Wizjer LVF posiada czujnik oka, który włącza/wyłącza się automatycznie w zależności od ruchów wykonywanych przez fotografa. Autofokus czujnika oka rozpoczyna ustawianie ostrości tuż po przyłożeniu oka do wizjera LVF, aby nie stracić żadnej okazji do wykonania świetnego zdjęcia. Widok obrazu przełącza się automatycznie między wizjerem LVF a monitorem z tyłu aparatu dzięki czujnikowi oka w wizjerze LVF, co obejmuje opcje czułości – wysoka, niska i wyłączona – aby zredukować błędne sterowanie podczas dotykania tylnego monitora.

Aparat DMC-GM5 posiada również gorącą stopkę umożliwiającą przymocowanie zawartej w zestawie zewnętrznej lampy błyskowej (GN7/ISO100・m, GN10/ ISO200・m) lub silniejszego stroboskopu w kontrolą bezprzewodową lub mikrofonu.

Trzycalowy ekran statyczny o rozdzielczości ok. 921 tys. pikseli i proporcjach 16:9 posiada ok. 100-procentowe pole widzenia. Zastosowanie nowego wyświetlacza z zaawansowaną technologią energooszczędną pozwoliło na zwiększenie maksymalnej luminancji o około 50% przy zachowaniu takiego samego poziomu zużycia mocy jak w przypadku modeli konwencjonalnych. Ekran dotykowy LCD zamocowano bezpośrednio na przednim panelu bez pustej przestrzeni między obydwoma komponentami. Dzięki temu odbicie światła zewnętrznego zostało znacząco zredukowane. Za sprawą zwiększonej rozdzielczości i udoskonalonej reprodukcji kolorów ekran aparatu LUMIX GM5 zapewnia znacznie lepszą widoczność nawet w pełnym słońcu. Ponadto zminimalizowano osłabienie przenoszenia przeciwoświetlenia w celu osiągnięcia szerokiego pola widzenia i mniejszego zużycia mocy.


4. Najlepszy autofokus wśród konwencjonalnych lustrzanek cyfrowych i aparatów bezlusterkowych
Wszystkie aparaty LUMIX G oraz DMC-GM5 korzystają z systemu kontrastowego autofokusu (Contrast AF). W porównaniu z autofokusem opartym na różnicy faz Contrast AF zapewnia większą dokładność, szczególnie w przypadku korzystania z jasnego obiektywu z niską wartością F. Aparat DMC-GM5 posiada błyskawiczny autofokus Light Speed pozwalający na wyraźne uchwycenie szybko poruszających się obiektów. Zarówno precyzja, jak i szybkość AF w aparacie DMC-GM5 przewyższają najlepsze cyfrowe lustrzanki z autofokusem działającym w oparciu o różnicę faz. Aparat i obiektyw wymieniają sygnał cyfrowy z prędkością maksymalną 240 klatek na sekundę w celu zminimalizowania czasu ustawiania ostrości. Dostępna jest również funkcja szybkiej serii zdjęć: 5,8 klatki na sekundę (AFS) / 5 klatek na sekundę (AFC, 1-obszarowy AF) z rozdzielczością 16 megapikseli i maksymalnie 40 klatkami na sekundę przy użyciu migawki elektronicznej. Ponadto funkcja AF Tracking pozwala na sekwencyjne ujęcia obiektu w ruchu w pełnej ostrości przy 4 klatkach na sekundę.

Funkcja Low Light AF (autofokus przy słabym oświetleniu), popularna w aparatach LUMIX G DSLM, umożliwia bardziej precyzyjne ustawienie ostrości nawet przy świetle księżyca i bez wykorzystania światła pomocniczego autofokusu. Funkcja ta pozwala również uzyskiwać bardzo dobre efekty przy oświetleniu na poziomie -4 EV, np. gdy jedynym źródłem światła jest rozgwieżdżone niebo.

Poza standardowym wykrywaniem twarzy funkcja autofokus w aparacie DCM-GM5 pozwala także na wykrywanie oka, czyli ustawienie fokusu dokładnie na oku osoby portretowanej. Autofokus punktowy (Pinpoint AF) umożliwia 5-krotne powiększenie zakresu docelowego w celu ustawienia ostrości za pomocą dotykowego ekranu. Możliwe jest także powiększenie za pomocą pokrętła – obejmuje zakres od 3x do 10x w krokach 0,1x. Dostępne jest ponadto wyświetlanie obrazu w obrazie (picture-in-picture), a wewnętrzny obraz można powiększyć płynnie od 3x do 6x, co pozwala na precyzyjne ustawienie ostrości bez tracenia z oczu całości kompozycji. Tryb pomiaru pojedynczego (One-shot AF) umożliwia korzystanie z autofokusu nawet w trybie MF (ręcznego fokusu) przez naciśnięcie przycisku Fn (Funkcja)** w celu ustawienia ogólnej ostrości dla obiektu, a następnie powrotu do ręcznego, precyzyjnego wyregulowania ostrości w trybie MF.

* W trybie automatycznego ustawiania ostrości (AF) dla jednego obszaru.
** Funkcja blokady AF musi zostać wcześniej przypisana.


5. Kreatywna kontrola i panorama – jeszcze większa siła ekspresji
LUMIX GM5 posiada wiele funkcji artystycznej kreacji gwarantującej świetną zabawę przy wykonywaniu zdjęć. Aparat DMC-GM5 wyposażono również nową funkcję nagrywania wideo: tryb „Snap Movie Mode”. Umożliwia ona nagranie filmu wideo w określonym, krótkim czasie (2/4/6/8 sekund) podczas robienia tzw. ruchomych zdjęć. W funkcji tej dostępne jest prowadzenie ostrości lub dodanie efektu wyciemnienia/rozjaśnienia (wyciemnienie/rozjaśnienie koloru, czerni, bieli). Te krótkie klipy wideo można łatwo udostępnić za pomocą aplikacji Panasonic Image App. Można je również połączyć w dowolnej kolejności, a także w miejsce nagranego dźwięku dodać ścieżkę dźwiękową.

Popularny tryb kreatywnej kontroli (Creative Control) obejmuje łącznie 22 opcje filtra: Expressive (ekspresyjny) / Retro / Old Days (dawne czasy) / High Key (jasny obiekt na jasnym tle) / Low Key (ciemny obiekt na ciemnym tle) / Sepia / Monochrome (monochromatyczny) / Dynamic Monochrome (dynamika monochromatyczna) / Rough Monochrome (surowy monochromatyczny) *1 / Silky Monochrome (gładki monochromatyczny) *1 / Impressive Art (sztuka impresyjna) / High Dynamic (wysoka dynamika) / Cross Process (Krosowanie) / Toy Effect (Diorama) / Toy Pop / Bleach Bypass (ciemne pomieszczenie) / Miniature Effect (efekt miniatury) *2 / Soft Focus (miękki fokus) *1 / Fantasy / Star Filter (filtr gwiazdkowy) *1 / One Point Color (jeden kolor pośród odcieni szarości) / Sunshine (blask słońca) *1. Możliwa jest ponadto regulacja parametrów efektu każdego trybu. Każdy filtr można również zastosować w trybie P/A/S/M. Aby na fotografii uzyskać pożądany efekt, możliwe jest łączenie ulubionego ustawienia z filtrem. Aparat DMC-GM5 daje także możliwość wykonywania zdjęć jednocześnie z efektami filtrów i bez nich, aby później wybrać najlepszą wersję.

Dzięki funkcji kreatywnej panoramy (Creative Panorama) możliwe jest zrobienie panoramicznego zdjęcia pionowego / poziomego z kolejnymi ujęciami wykonywanymi poprzez nałożenie na poprzedni obraz i użycie 18 efektów filtrów. Pozwalająca zmienić teksturę fotografii funkcja Photo Style także została rozszerzona – zawiera filtr monochromatyczny (żółty/pomarańczowy/czerwony/zielony) umożliwiający bardziej ekspresyjną fotografię monochromatyczną.

*1 Tylko do zdjęć.
*2 Dźwięk nie będzie nagrywany w przypadku użycia filtra [MINIATURE EFFECT] w trybie kreatywnej kontroli (Creative Control); nagranie ma długość około 1/10 czasu nagrywania. (Np. przy nagrywaniu przez 10 minut film będzie trwał ok. 1 minutę.)]

{BIT|6. Wysokiej jakości nagrywanie wideo Full-HD 60p (60Hz) / 50p (50Hz)

Aparat DMC-GM5 tworzy niezwykle płynne nagrania wideo w wysokiej rozdzielczości Full-HD 1920 x 1080 60p (60 Hz) / 50p (50 Hz) w formacie AVCHD Progressive lub MP4 (MPEG-4 / H.264). Model obsługuje również tryb macierzysty 1080/24p z 24 Mb/s w formacie AVCHD, wprowadzając imponujący kontrast następczy. Dodatkowo tryb P/A/S/M również pozwala na tworzenie pełnych ekspresji nagrań wideo. Wideo Full-HD 1920 x 1080 60p (60 Hz) / 50p (50 Hz) może również zostać nagrane w formacie AVCHD Progressive / MP4 przy 28 Mb/s. Dzięki optymalnej technologii pixel-mix, której wprowadzenie jest zasługą udoskonalonej czułości sensora, ostrość i wyrazistość polepszyły się również w filmach.

Poza praktyczną funkcją full-time AF (ciągła korekcja ustawienia ostrości) funkcja Touch AF w nagrywaniu wideo pozwala użytkownikom korzystać z prowadzenia ostrości dotykowo. AF Tracking (śledzenie przez autofokus) zapewnia ciągłą ostrość się obiektu w ruchu.

Wysoką jakość nagrywanego dźwięku zapewnia Dolby® Digital. Funkcja Wind Cut w znacznym stopniu wytłumia odgłosy wiatru. Z kolei funkcja Extra Tele Conversion rozszerza zakres zoomu do maksymalnie 4,8x bez obniżenia jakości obrazu w małej rozdzielczości.

Time Lapse Shot (film poklatkowy) automatycznie rozpoczyna zapis zdjęć według sekwencji z ustalonym interwałem czasowym po wcześniejszym ustawieniu momentu rozpoczęcia, interwału i liczby zdjęć. Funkcja Stop Motion Animation (animacja poklatkowa) pozwala na utworzenie nagrania poklatkowego z użyciem obrazów wykonywanych sekwencyjnie przy stopniowym przesuwaniu obiektu. W efekcie obiekt sprawia wrażenie, że się porusza.

- Maksymalny czas ciągłego nagrywania w formacie [AVCHD] wynosi 29 minut 59 sekund w Europie i niektórych regionach Azji.
- Maksymalny czas ciągłego nagrywania w formacie [MP4] wynosi 29 minut 59 sekund lub maks. 4 GB pamięci.
- Czas pozostały do końca nagrania wyświetlany jest na monitorze. (Ponieważ w przypadku [FHD] w formacie [MP4] rozmiar pliku jest duży, maksymalny czas nagrania będzie krótszy niż 29 minut 59 sekund.)]

{BIT|7. Inne funkcje udoskonalające aparat DMC-GM5

Maksymalna prędkość migawki 1/16000 s

Aparat DMC-GM5 oferuje maksymalną prędkość migawki o wartości 1/16000 s (elektronicznie) nie tylko w celu uchwycenia szybko poruszających się obiektów, ale również po to, by w plenerze umożliwić uzyskanie doskonałego efektu rozmycia przy użyciu obiektywów o dużej prędkości z otwartą przesłoną.

Time (długa ekspozycja)
Na potrzeby bardziej zaawansowanej fotografiki dodana została funkcja Time (długa ekspozycja) umożliwiająca ustawienie czasu ekspozycji na maksymalnie 60 sekund. Ekspozycja rozpoczyna i kończy naciśnięcie przycisku migawki.

Focus Peaking
W celu uzyskania praktyczniejszej kontroli nad ostrością aparat DMC-GM5 wyposażono w funkcję Focus Peaking, która pokazuje obszar głębi ostrości w trybach MF (fokus ręczny) oraz AF (autofokus)+MF. Użytkownik widzi obszar głębi ostrości, mając jednocześnie stały podgląd na fotografowany obiekt. Poziomy funkcji to HIGH (wysoki) / LOW (niski) / OFF (wył.), a w zależności od kolorystyki fotografowanej sceny kolor zaznaczania można zmienić na niebieski, biały lub pomarańczowy. Można wykorzystać tę funkcję podczas zdalnego sterowania aparatem za pomocą smartfona / tabletu przy użyciu Wi-Fi® zarówno przy wykonywaniu zdjęć, jak i nagrywaniu filmów.

Silent Mode
Za pomocą jednego ustawienia na szczególne okazje fotograficzne tryb cichy przełącza migawkę z trybu mechanicznego na elektroniczny oraz wyłącza dźwięk (autofokus, odgłos pracy aparatu), a także redukuje odgłos światełka pomocniczego AF i lampy błyskowej.

Level Gauge
Aparat DMC-GM5 wyposażono w funkcję Level Gauge wykrywającą poziomy/pionowy kąt widzenia za pomocą wewnętrznego mechanizmu z czujnikiem przyspieszenia, co pomaga w utrzymaniu precyzyjnie poziomej pozycji aparatu.

Highlight/Shadow Control
Funkcja Live View (widok na żywo) jest cyfrowo zaawansowana, co pozwala na osobną regulację światłocienia (highlight/shadow) za pomocą tylnego pokrętła. Trzy schematy ustawień można spersonalizować i dodać do trzech schematów ustawień wstępnych.

Łatwa łączność bezprzewodowa ze smartfonami za pośrednictwem Wi-Fi®
Aparat DMC-GM5 korzysta z łączności Wi-Fi® (IEEE 802.11 b/g/n). Zapewnia to bardziej elastyczne możliwości fotografowania i natychmiastowe udostępnianie obrazów. Po połączeniu aparatu i smartfona / tabletu przy użyciu dedykowanej aplikacji Panasonic Image App dla systemów iOS/ Android możliwe jest uwiecznianie / przeglądanie / udostępnianie obrazów w trybie zdalnym. Dzięki wykorzystaniu kodu QR wstępne parowanie stało się dziecinnie proste. Za sprawą nowej funkcji bezpośredniego przesyłania można szybciej udostępnić zdjęcia podczas ich przeglądania.

WB (White Balance) Bracket
Wykorzystanie fotografii cyfrowej sprawia, że dostępny jest bracketing balansu bieli. Umożliwia on zapis 3 obrazów z różnym balansem bieli przy jednym wyzwoleniu migawki.

Tryb iA+ (Intelligent Auto) dla zdjęć i nagrań wideo
Tryb iA (Intelligent Auto) pozwala początkującym fotografom wykonywać piękne zdjęcia dzięki różnym funkcjom wspomagającym, w tym AF Tracking (śledzenie przez autofokus), Intelligent Scene Selector (inteligentny wybór sceny), Face Recognition (wykrywanie twarzy), Intelligent ISO Control (inteligentna kontrola ISO) czy Food Recognition (wykrywanie jedzenia).

SILKYPIX Developer Studio 4.2 SE
Aparat DMC-GM5 jest kompatybilny z rejestracją obrazu w formacie RAW. Dołączone do zestawu oprogramowanie SILKYPIX Developer Studio 4.2 SE pozwala na uzyskanie znacznie lepszej jakości obrazu przy konwersji z formatu RAW do JPEG. Ostre zdjęcia z minimalną ilością szumów można uzyskać nawet wtedy, gdy zostały zrobione przy wysokim ustawieniu ISO. Oprogramowanie to umożliwia również wysokiej jakości przetwarzanie obrazów w formacie JPEG z opcją regulacji obrazów jako danych 16-bitowych, a następnie konwersję do JPEG przy minimalnej utracie jakości.
• SILKYPIX® jest zastrzeżonym znakiem handlowym firmy Ichikawa Soft Laboratory Co., Ltd.
słowa kluczowe:
 
Komentarze
Polecane artykuły
Fujifilm X-T3 - test aparatu
14 Lis 2018
Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. Sprawdzamy, na co go stać.
12
Nikon Z7 - test aparatu
6 Lis 2018
Nikon Z7 to pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec japońskiego producenta. Czy nowy aparat z 45-megapikselową, stabilizowaną matrycą dorówna jakością cenionym lustrzankom Nikona? Czy jest godną konkurencją dla aparatów z serii Sony A7? Sprawdźmy.
17
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - test obiektywu
26 Paź 2018
Czy Samyang AF 14 mm f/2.8 EF okaże się „idealnym partnerem do podróży“ i sprosta oczekiwaniom wymagających fotografów? Producent nie ma co do tego wątpliwości. Postanowiliśmy więc sprawdzić w praktyce możliwości nowej ultraszerokokątnej stałki z mocowaniem Canon EF.
5
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF - zdjęcia przykładowe
22 Paź 2018
Ciekawi, jak w praktyce sprawdza się najnowsza konstrukcja Samyanga z mocowaniem Canon EF? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane najnowszym modelem AF 14 mm f/2.8 EF. Czy okaże się on "czarnym koniem" w segmencie ultraszerokokątnych szkieł?
0