Panasonic Lumix G Macro 30 mm f/2,8 ASPH MEGA O.I.S.

0
Maciej Luśtyk
23 Luty 2015
Artykuł na: 4-5 minut
Podczas dzisiejszej konwencji we Frankfurcie, Panasonic zaprezentował stałoogniskowy obiektyw makro Panasonic Lumix G Macro 30 mm f/2,8, przeznaczony do aparatów w systemie Mikro Cztery Trzecie.
Obiektyw Panasonic Lumix G Macro 30 mm f/2,8 ASPH MEGA O.I.S. został zapowiedziany przy okazji zeszłorocznych targów Photokina 2014. Nie znane były jednak żadne szczegóły odnośnie jego specyfikacji. Dzisiaj szkło zostało oficjalnie zaprezentowane. Układ optyczny obiektywu składa się z 9 elementów w 9 grupach, a w jego budowie użyto soczewki asferycznej oraz specjalnych powłok minimalizujących powstawanie flar i odblasków. Szkło umożliwia ostrzenie od 10,5 cm, a zastosowanie silnika krokowego sprawia że system AF działa cicho i płynnie. Przeostrzenie z najbliższego na najdalszy plan trwa poniżej 0,5 s.
Zobacz wszystkie zdjęcia (1)

Obiektyw wyposażono w 7-listkową przysłonę, co umożliwi uzyskanie plastycznego rozmycia przy szeroko otwartej przysłonie, a współczynnik powiększenia 1x gwarantuje wierne odwzorowanie fotografowanych obiektów. Ponadto obiektyw wyposażono w system stabilizacji obrazu MEGA O.I.S. Całość zamknięto w metalizowanym, czarnym korpusie. Nie znamy jeszcze ceny obiektywu.

Więcej informacji znajdziemy na stronie panasonic.pl

Informacja prasowa:
Frankfurt (Niemcy), 23 lutego 2015 r. ― Szerokokątny obiektyw LUMIX G MACRO 30 mm/F2,8 ASPH./MEGA O.I.S. z ogniskową 30 mm (odpowiednik 60 mm w aparacie analogowym 35 mm) i szybko działającą przysłoną F2,8 gwarantuje wyraziste i kontrastowe odwzorowanie fotografowanych obrazów. Dzięki funkcji powiększania do naturalnych rozmiarów 1x (odpowiednik 2x w aparacie analogowym 35 mm) i dużej głębi ostrości kompaktowy LUMIX G MACRO 30 mm/F2,8 ASPH./MEGA O.I.S. zapewnia doskonałe rezultaty nie tylko w przypadku amatorskiego fotografowania obiektów w skali makro, takich jak kwiaty lub jedzenie, ale także przy zdjęciach portretowych. Wyjątkowo mała odległość ostrzenia (10,5 cm) pozwala uzyskać realistyczne fotografie małych obiektów w skali makro.

Obiektyw wyposażony w 9 elementów optycznych w 9 grupach, w tym w soczewkę asferyczną, wyróżnia się zwartą budową i wysokimi parametrami optycznymi. Zaawansowany system wewnętrznego ostrzenia gwarantuje doskonałą rozdzielczość i kontrast w zakresie od pełnego powiększenia do nieskończoności. Zastosowanie silnika krokowego zapewnia płynne i ciche działanie systemu autofokusu właściwe dla obiektywów serii LUMIX HD zarówno przy fotografowaniu, jak i przy nagrywaniu filmów. Po zamocowaniu obiektywu do jednoobiektywowego bezlusterkowego cyfrowego aparatu fotograficznego z serii LUMIX G można korzystać z kontrastowego systemu autofokusu o wysokiej precyzji i szybkości działania 240 klatek na sekundę. Automatyczna regulacja ostrości w zakresie od nieskończoności do 10,5 cm trwa niespełna 0,5 sekundy.

Siedem listków przysłony nadaje jej okrągły kształt. Zapewnia to atrakcyjny i płynny efekt rozmycia podczas fotografowania przy szeroko otwartej przysłonie. Solidny metalowy mechanizm mocujący sprawia, że obiektyw znakomicie sprawdza się przy aktywnym użytkowaniu, a wielowarstwowa powłoka minimalizuje powstawanie poświaty i odblasku, podnosząc jakość uzyskanych zdjęć. Nowy obiektyw LUMIX G 30 mm/F2,8 ASPH./MEGA O.I.S. z metalizowanym czarnym korpusem jest stylistycznie dopasowany do jednoobiektywowych bezlusterkowych aparatów cyfrowych z serii LUMIX G.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
Producent niedrogich obiektywów filmowych wprowadził do swojej oferty dwa nowe jasne modele kierowane do użytkowników systemu M43.
4
0
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
12
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)