Panasonic Lumix GM1

Autor: Michal Grzegorczyk

17 Październik 2013
Artykuł na: 4-5 minut
Panasonic Lumix GM1 to miniaturowy bezlusterkowiec, który pod wieloma względami funkcjonalnością nie ustępuje modelowi GX7. Ma 16-megapikselową matrycę, szybki AF i jest sprzedawany z wyjątkowo niewielkim obiektywem kitowym.

Koncern Panasonic stworzył nową linię bezlusterkowców Lumix GM, a pierwszy model w tej serii nazywa się Panasonic Lumix GM1. To wyjątkowo niewielki, ale oferujący duże możliwości aparat systemu Mikro Cztery Trzecie. Na pierwszy rzut oka przypomina aparat kompaktowy. Jest mały, poza obiektywem nie ma żadnych wystających elementów. Jego wnętrze jest chronione przez magnezową obudowę, a drobne elementy korpusu zostały wykonane z aluminium. Osoby, które chciałyby jednak nieco pewniejszy chwyt mogą dokupić opcjonalny, metalowy grip.

Panasonic Lumix GM1 został wyposażony w 16-megapikselowy sensor znany z modelu GX7. Aparat oferuje maksymalną czułość ISO 25600, możliwość nagrywania filmów Full HD 50i, szybki autofokus znany ze wszystkich aparatów Lumix G oraz najkrótszy czas otwarcia migawki wynoszący 1/16000 sekundy. W aparacie nie zabrakło też bezprzewodowej łączności Wi-Fi, która umożliwia zdalne wyzwalanie migawki, sterowania parametrami oraz transfer zdjęć. Do kadrowania służy natomiast nieruchomy, 3-calowy, dotykowy ekran LCD o rozdzielczości 1 036 000 punktów. Aparat ma wbudowany flesz. Więcej szczegółowych informacji o aparacie Lumix GM1 zamieściliśmy w artykule Panasonic Lumix GM1 - pierwsze wrażenia.

Aparat Panasonic Lumix GM1 będzie oferowany w zestawie z obiektywem 12-32mm F3.5-5.6 Lumix G Vario. Będzie kosztował około 750 dolarów. Cena metalowego gripu to kolejne 100 dolarów. Polskich cen, ani terminu dostępności na razie nie znamy.

NazwaPanasonic Lumix DMC-GM1
Typkompakt cyfrowy z wymienną optyką
Efektywna rozdzielczość16 Mp
Sensor
  • 4/3 Live MOS
  • 17,3 x 13,0 mm
  • 16,8 Megapikseli (16 efektywnych)
  • filtr RGB i wbudowany filtr niskoprzepustowy
  • Supersonic Wave Filter (filtr antypyłowy)
PamięćSD/SDHC/SDXC
Rozdzielczość
  • 4592 x 3448 (4:3)
  • 3232 x 2424 (4:3)
  • 2272 x 1704 (4:3)
  • 1824 x 1368 (4:3 - zobiektywem 3D)
  • 4576 x 3056 (3:2)
  • 3232 x 2160 (3:2)
  • 2272 x 1520 (3:2)
  • 1824 x 1216 (3:2 - z obiektywem 3D)
  • 4576 x 2576 (16:9)
  • 3232 x 1824 (16:9)
  • 1920 x 1080 (16:9)
  • 1824 x 1024 (16:9 - z obiektywem 3D)
  • 3424 x 3424 (1:1)
  • 2416 x 2416 (1:1)
  • 1712 x 1712 (1:1)
  • 1712 x 1712 (1:1 - z obiektywem 3D)
Formaty zapisu obrazu
  • JPEG (Exif 2.2)
  • RAW
  • RAW + JPEG
  • AVCHD Lite
  • Motion JPEG
Poziom kompresjiJPEG: 2 poziomy - standard i fine
Obiektyw
  • obiektywy z mocowaniem Micro 4/3
  • współczynnik powiększenia 2x
  • obiektywy 4/3 poprzez adapter
Przysłonaco 1/3 EV (w zależności od obiektywu) +/- 3 EV
Migawkaszczelinowa, 60 - 1/16000 s + bulb
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • Program (z shift'em)
  • priorytet przysłony
  • priorytet migawki
  • ustawienia manualne
  • programy tematyczne
Pomiar światła
  • matrycowy Intelligent Multiple (144 pola)
  • centralnie ważony
  • punktowy
Metody pomiaru ostrości
  • detekcja kontrastu
  • wybór jednego pola
  • wybór 23 pól
  • AF Tracking
  • wykrywanie twarzy Face Detection
Tryby pracy autofocusa
  • pojedynczy AFS
  • ciągły AFC
  • AFF - AF Flexible
  • strojenie manualne MF
Czułość
  • Auto
  • ISO 100
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1600
  • ISO 3200
  • ISO 6400
  • ISO 12800
  • ISO 25600
Balans bieli
  • Auto
  • dzienne
  • chmury
  • cień
  • halogenowe
  • flash
  • ustawienie własne 1
  • ustawienie własne 2
  • dobór temperatury 2500-10000K (co 100K)
Korekta obrazu
  • tryb koloru: Standard, Dynamic, Nature, Smooth
  • nasycenie (5 poziomów)
  • kontrast (5 poziomów)
  • ostrość (5 poziomów)
  • redukcja szumów (5 poziomów)
  • tryb monochromatyczny: Standard, Dynamic, Smooth
  • My Film: dwa ustawienia w pamięci
Rejestracja filmu
  • AVCHD: 1920 x 1080, 1280 x 720
  • Motion JPEG: 1280 x 720, 640 x 480, 320 x 240
Monitor LCD3 cala TFT LCD dotykowy, 1 040 000 punktów
Synchronizacja z lampą1/160 s
Lampa błyskowawbudowana typu pop-up
Kontrola błysku
  • Auto
  • redukcja czerwonych oczu
  • długa synchr. z redukcją cz. o.
  • długa synchronizacja
  • długa synchronizacja na drugą kurtynę
  • błysk wymuszony
  • lampa wyłączona
Stopka akcesoriówbrak
Wizjerbrak
Tryby odtwarzania
  • Pojedyncze zdjęcie
  • Indeks 4 - 25 kadrów
  • kalendarz
  • zoom maksymalnie 16x
Samowyzwalacz2 lub 10 s, 10 s / 3 zdjęcia
ZłączaAV/USB 2.0, wyjście HDMI, wejście mikrofonu - stereo
Zasilanieakumulator litowo-jonowy
Wydajność zasilania (zdjęcia)230 zdjęć
Obudowamagnezowa
Wymiary99 x 55 x 30 mm
Waga204 g
UwagiWi-Fi
Ocena w teście DIWA76% (5)
Test Fotopolis17947
Artykuł na Fotopolis17741
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Insta360 X4 - sferyczne 8K dla każdego
Insta360 X4 - sferyczne 8K dla każdego
Insta360 prezentuje swoją najnowsza flagową kamerkę sferyczną. Insta360 X4 rejestruje wideo 360° w rozdzielczości 8K i standardowe wideo 2D w 4K. Oferuje też o 50% bardziej wydajną...
6
Blackmagic PYXIS 6K - pełna klatka, modułowość i świetna cena. Zapowiada się na killera segmentu budżetowych kamer
Blackmagic PYXIS 6K - pełna klatka, modułowość i świetna cena. Zapowiada się na killera segmentu...
Blackmagic prezentuje PYXIS 6K - jedną z najbardziej wszechstronnych i przystępnych cenowo pełnoklatkowych kamer na rynku.
10
DJI Avata 2 - większa wydajność, lepsza kamera, łatwe akrobacje i niższa cena
DJI Avata 2 - większa wydajność, lepsza kamera, łatwe akrobacje i niższa cena
DJI prezentuje drugą generację drona typu cinewhoop. Model Avata 2 lepsze ma praktycznie wszystko, a do tego poprawia największe niedociągnięcia poprzednika, jak ograniczone możliwości...
20
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)