Przesuńcie się gimbale. Oto niedrogi steadicam do bezlusterkowców i lustrzanek

0

Autor: Maciej Luśtyk

24 Marzec 2021
Artykuł na: 2-3 minuty

Gimbale to fantastyczne urządzenia, ale daleko im do wygody i skuteczności, jaką oferują profesjonalne filmowe stabilizatory. A co jeśli byśmy wam powiedzieli, że za cenę gimbala możecie kupić steadicama?

Gimbale z roku na rok stają się coraz doskonalszymi urządzeniami do stabilizacji niewielkich kamer i aparatów, ale jednak mają swoje wady. Przede wszystkim nawet siłacze będą odczuwać ból pleców i rąk po kilkugodzinnej sesji z gimbalem, co sprawia, że ich dłuższe używanie jest zwyczajnie mało wygodne. Po drugie gimbale nie stabilizują ruchu góra-dół, co utrudnia swobodne tworzenie dłuższych i bardziej dynamicznych ujęć podczas których musimy przemieszczać się z kamerą.

Remedium na te problemy są oczywiście profesjonalne steadicamy, który z odpowiednią uprzężą/kamizelką są w stanie odciążyć nasze ręce i plecy, a dodatkowo zaoferować większą swobodę pracy z kamerą. Problem w tym, że do niedawna były to akcesoria poza zasięgiem zwykłych śmiertelników.

CAME-TV Pro Camera Stabilizer Kit - steadicam za 3 tys. złotych 

Rynek się jednak szybko demokratyzuje i podobne konstrukcje zaczynają spływać także do segmentu, które w świecie filmu nazwalibyśmy amatorskimi, czyli do świata filmujących aparatów. Jedną z nich jest CAME-TV Pro Camera Stabilizer Kit czyli funkcjonalny stabilizator, przeznaczony do pracy ze sprzętem o wadze od 2 do 6 kg, lub od 6 do 12 kg (w zależności od wykorzystywanego ramienia).

Zestaw zawiera kamizelkę, ramię, uchwyt, odważniki i płytki do mocowania sprzętu i dodatkowych akcesoriów. Co najciekawsze, stabilizator Came-TV przy pomocy opcjonalnego adaptera pozwala także na zamocowanie do uchwytu gimbala Ronin RS2 i jego zasilanie, co znacznie zwiększy wachlarz naszych możliwości w zakresie pracy z kamerą i stabilizatorem.

Cena i dostępność

Najlepiej przy tym wszystkim prezentuje się cena zestawu. CAME-TV Pro Camera Stabilizer Kit kosztuje raptem 788 dolarów, czyli ok. 3 tys. złotych.

Póki co zestawów CAME-TV nie znajdziemy na polskim rynku, ale dostępne są u nas oferujące podobne możliwości (niestety bez mocowania gimbala) i w niektórych konfiguracjach nieco tańsze Flycamy.

Więcej informacji o sprzęcie Came-TV znajdziecie na stronie producenta.

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
Newell FDL-USB-C - szybka ładowarka na 2 baterie do aparatów Sony, Canon, Nikon i Fujifilm
Newell FDL-USB-C - szybka ładowarka na 2 baterie do aparatów Sony, Canon, Nikon i Fujifilm
Też nie lubicie żonglować ładowarkami na dzień przed zleceniem? Nowa ładowarka Newella pozwoli wam szybko naładować dwie baterie do aparatu.
12
1
Laowa 1.33x Rear Anamorphic Adapter i 1.4x Full Frame Expander - “magiczne” konwertery do obiektywów filmowych
Laowa 1.33x Rear Anamorphic Adapter i 1.4x Full Frame Expander - “magiczne” konwertery do...
Laowa wprowadza do sprzedaży interesujące konwertery dla filmowców. Dzięki pierwszemu uzyskasz kinowy format 2.35:1, drugi zamieni obiektyw Super35 w pełnoklatkowy.
0
0
Quadralite Thea 300 oraz 600 RGB PRO - wszechstronne panele LED do produkcji filmowych i fotograficznych
Quadralite Thea 300 oraz 600 RGB PRO - wszechstronne panele LED do produkcji filmowych i...
Dwie nowe lampy LED wprowadza na rynek firma Quadralite. Panele Thea 300 RGB PRO oraz Thea 600 RGB PRO zapewniają wszechstronne oświetlenie i szerokie możliwości konfiguracji
5
0
Powiązane artykuły