"Sterta fotografii" w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie

Celem "Sterty fotografii" jest zaangażowanie, biernych zazwyczaj, widzów do udziału w projekcie. Wszystko co trzeba zrobić, aby wziąć w nim udział, to przyjść do 18 września do Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie i zabrać z niego wybraną przez siebie fotografię...
fot. Mateusz Cechowski

"Sterta fotografii" to projekt, który ma na celu zmianę sposobu ekspozycji zdjęć i jednocześnie sposób ich odbioru. Jego inicjatorami są Katarzyna Piekarczyk i Bartłomiej Głowacki. Zamiast białych ścian, ram, podpisów proponują oni stertę dziesiątki małych fotografii, leżących na tzw. "stercie". Na odwrocie każdej, znajdzie się postawiony przez autora warunek - niegotówkowa forma odwdzięczenia się za fotografię, która może brzmieć jak ta poniżej:

Zaproś mnie na FB;
Napisz coś o moim zdjęciu;
Spotkajmy się 21.09.11 o 20:00 w parku Saskim

Organizatorzy chcą, aby w ten sposób nawiązała się nienarzucona odgórnie nić porozumienia między twórcą a odbiorcą, który jego fotografię wybrał. Zapraszamy wszystkich do przeglądania "Sterty..." i wynajdowania zdjęć, które Was poruszą, a następnie, do ich przywłaszczenia.

Projekt trwa do 18 września lub do wyczerpania zapasów.

Więcej informacji znajdziemy na stronie: www.tlocznia.org.

Sterta fotografii
Termin: do 18.09.2011
Muzeum Sztuki Nowoczesnej
ul. Pańska 3

Margaret Mitchell: „Fotografia może umożliwić opowiadanie historii, które normalnie są ukryte"
16 Lip 2018
Ponad dwadzieścia lat od sfotografowania dzieci swojej siostry, Margaret Mitchell ponownie odwiedza rodzinę z aparatem. Zadaje pytania o wpływ środowiska, w jakim przyszło nam dorastać, na nasze dalsze życie. Szkocka fotografka, działającą głównie w rejonach fotografii dokumentalnej i portretowej, jest laureatką wielu krajowych i międzynarodowych nagród, w tym Sony World Photography Awards.
0
“Zacząłem fotografować, bo bałem się zapomnieć”. Projekt Johna-Davida Richardsona to uniwersalna opowieść o dorastaniu
3 Lip 2018
- Pamiętam dzień, w którym skończyłem trzynaście lat. Obudziłem się tego ranka, spodziewając się, że w jakiś sposób zmieniłem się w mężczyznę tej nocy - mówi nam amerykański fotograf, który od dwóch lat realizuje projekt o dorastaniu chłopców z pobliskiego skateparku.
0
Majestat oceanu, zdjęcia z powietrza i nieziemskie scenerie - wyniki National Geographic Travel Photographer of the Year 2018
29 Cze 2018
Jury jednego z największych konkursów fotografii podróżniczej zaprezentowało jego tegorocznych laureatów. Zobaczcie galerię zwycięskich prac z ostatniej odsłony National Geographic Travel Photographer of the Year.
0
„Stambuł Story” z Panasonic Lumix G9
26 Cze 2018
Jak nowy superszybki korpus Panasonic sprawdza się w fotografii ulicznej? Zapytaliśmy o to reportażystę National Geographic Mikołaja Nowackiego.
3