5 sposobów na usunięcie dowolnej rzeczy ze zdjęcia w Adobe Photoshop

0
Maciej Luśtyk
28 Czerwiec 2018
Artykuł na: 4-5 minut

Niechciane elementy mogą popsuć nawet najlepsze zdjęcie. Na szczęście mamy Photoshopa, który we wprawnych rękach pozwoli uporać się nawet z najbardziej beznadziejnymi przypadkami. Ten wideoporadnik pokaże Ci różne sposoby na usunięcie obiektów ze zdjęć.

Choć zwykle nie pochwalamy zbytniej ingerencji w zdjęcia, są pewne sytuacje, w przypadku których się bez niej nie obędziemy. Zwłaszcza, gdy pracujemy komercyjnie i mamy do czynienia z wymagającymi klientami. Zazwyczaj chodzi o usunięcie, lub “ukrycie” pewnych elementów na zdjęciu. Czasem są to wystające zza biurka kable, innym razem niezauważony podczas fotografowania bałagan, kiedy indziej sylwetka zajmująca 1/3 kadru.

Na szczęście przy odrobinie w prawy będziemy mogli poradzić sobie nawet z takim, początkowo wydającymi się niemożliwym zadaniem, a pomoże nam w tym jak zawsze znany i lubiany Photoshop. Jak zwykle w przypadku flagowego produktu Adobe, mamy przynajmniej kilka sposobów na uzyskanie pożądanych, a każdy z nich okaże się pomocny w innych sytuacjach.

5 prostych i efektywnych metodach usuwania niechcianych obiektów ze zdjęć prezentuje Nathaniel Dodson z youtubowego kanału TutVid. Jak zwykle możemy liczyć na skondensowaną, ale przystępnie podaną dawkę wiedzy, która pozwoli nam od razu przejść do praktycznych prób na naszym komputerze. Dodson omawia użycie narzędzi takich, jak Łatka (Patch Tool), Stempel (Clone Stamp) czy Wypełnienie z uwzględnieniem zawartości (Content Aware Fill), ale pokazuje też nieco bardziej skomplikowane techniki.

Warto nauczyć się każdej z nich, by mieć pewność, że będziemy w stanie poradzić sobie z każdym przypadkiem. Jeśli jednak to nadal za mało, sprawdźcie także ten nieco obszerniejszy poradnik na temat usuwania elementów ze zdjęć z kanału Photoshop Training Channel.

Od siebie dodamy jeszcze jeden inny sposób na usuwanie obiektów ze zdjęć. Wymaga on jednak dodatkowej pracy już na etapie fotografowania. Jeśli chcemy pozbyć się ze zdjęcia ruchomych obiektów, na przykład spacerujących ludzi. Wystarczy, że z wykorzystaniem statywu wykonamy kilka identycznych ujęć w odstępie czasowym, a następnie “wymaskujemy” niechciane elementy, pracując w Photoshopie na kilku warstwach.

Więcej ciekawych poradników znajdziecie na kanale TutVid w serwisie Youtube.

32
1
10
0
13
0