Ten wideoporadnik nauczy Cię, jak skutecznie zapanować nad tłem

Ten wideoporadnik nauczy Cię, jak skutecznie zapanować nad tłem

Co zrobić, gdy nie mamy ciekawego tła, a chcemy wykonać przykuwający uwagę portret? Na to pytanie odpowiada Unmesh Dinda z kanału PiXimperfect. W swoim filmie prezentuje on zaawansowaną technikę Photoshopa, dzięki której to Ty będziesz mógł kontrolować to, w jaki sposób będzie wyglądać tło na zdjęciach.

Jeśli zajmujesz się portretem lub fotografią produktową, to z pewnością zdajesz sobie sprawę z kluczowej roli tła - a ładne, czyste i wyrównane tło jest przecież równie ważne co fotografowany obiekt. Co więcej wykonywanie sesji fotograficznych w pomieszczeniach - zwłaszcza u kogoś w domu - może być nie lada wyzwaniem, gdy na przykład postanowimy skorzystać materiałowych teł. Oczywiście najlepiej już na etapie fotografowania zadbać i upewnić się czy wszystko jest odpowiednio ustawione. Jednak często dopiero podczas postprodukcji zauważamy jakieś niedoskonałości tła, z którymi  musimy sobie poradzić.

I tu z pomocą przychodzi kanał PiXimperfect, a dokładniej Unmesh Dinda, który w niespełna 17-minutowym wideoporadniku prezentuje zaawansowaną i wyjątkowo skuteczną technikę w Photoshopie, którą wykorzystasz do czyszczenia i wygładzania pomarszczonego tła - i to bez utraty szczegółów na głównym temacie zdjęcia. Poza tym podpowie także, jak dodać do tła kreatywną teksturę lub wzór, korzystając z trybów mieszania i warstw dopasowania.

- W tym samouczku dowiesz się, jak czyścić tło, najpierw tworząc je przy użyciu funkcji „wypełnienie treścią“. Wtedy nauczysz się, jak wygładzać tło bez naruszania głównego tematu fotografii. Na koniec dodasz warstwę szczegółów lub warstwę tekstur, aby nowe tło wyglądało bardziej realistycznie. Dowiesz się również, jak dodać nową teksturę lub wzór do tła, aby zdjęcie było ciekawsze. Mam nadzieję, że ten samouczek Ci pomoże - zaznacza Unmesh Dinda.

Więcej ciekawych wideoporadników znajdziecie na kanale PiXimperfect w serwisie Youtube. Filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe. Kanał PiXimperfect jest ukierunkowany bezpośrednio i wyłącznie na nauczanie ludzi wszelkich koncepcji związanych z programami Photoshop i Lightroom. Istnieje szeroki zakres wielu różnych obszarów (funkcji i narzędzi) w programie Photoshop, a ten kanał daje szansę na zbadanie ich wszystkich. PiXimperfect został założony z myślą o początkujących użytkownikach oraz o fotografach, którzy chcą odświeżyć swoją wiedzę.

George Eastman Museum udostępnia serię filmów poświęconych największym przełomom w fotografii. Pozycja obowiązkowa!
14 Sie 2018
Jeżeli kiedykolwiek zastanawialiście się jak długą drogę fotografia przeszła od czasów camery obscury aż do dzisiaj, zobaczcie dokumentalną serię stworzoną przez Goerge Eastman Museum. To fantastyczna podróż przez najważniejsze techniki i odkrycia, które zrewolucjonizowały to medium.
0
Tadeusz Rolke: „Sztuka nie polega na pokazywaniu piękna”
13 Sie 2018
Od czwartku, w warszawskiej galerii Le Guern można oglądać najnowszy projekt Tadeusza Rolke, jednego z mistrzów polskiej fotografii. W dniu wernisażu rozmawialiśmy z autorem o powstawaniu najnowszej serii.
0
Karen Miranda Rivadeneira odtwarza swoje dzieciństwo. "Pomysł ten zrodził się z rozmyślań o pamięci i jej niedoskonałości”
7 Sie 2018
“Uświadomiłam sobie, że brakuje mi wiedzy o mnie samej. Rozmyślając o pamięci i jej wadliwości, postanowiłam odkopać osobiste mity i rodzinne historie” - opowiada nam o swoim projekcie amerykańska fotograf.
0
Marcin Walko jako jedyny Polak dokumentował upamiętnienie ofiar masakry w Srebrenicy. Zobaczcie zdjęcia z projektu “Parcela M11”
3 Sie 2018
W lipcu 1995 roku serbskie oddziały paramilitarne w okolicach Srebrenicy wymordowały kilka tysięcy Muzułmanów. Co roku drogą, którą wówczas próbowały ratować się ofiary odbywa się symboliczna pielgrzymka. W tym roku, jako jedyny Polak miał okazję dokumentować ją Marcin Walko.
1