Ten wideoporadnik nauczy Cię, jak skutecznie zapanować nad tłem

Ten wideoporadnik nauczy Cię, jak skutecznie zapanować nad tłem

Co zrobić, gdy nie mamy ciekawego tła, a chcemy wykonać przykuwający uwagę portret? Na to pytanie odpowiada Unmesh Dinda z kanału PiXimperfect. W swoim filmie prezentuje on zaawansowaną technikę Photoshopa, dzięki której to Ty będziesz mógł kontrolować to, w jaki sposób będzie wyglądać tło na zdjęciach.

Jeśli zajmujesz się portretem lub fotografią produktową, to z pewnością zdajesz sobie sprawę z kluczowej roli tła - a ładne, czyste i wyrównane tło jest przecież równie ważne co fotografowany obiekt. Co więcej wykonywanie sesji fotograficznych w pomieszczeniach - zwłaszcza u kogoś w domu - może być nie lada wyzwaniem, gdy na przykład postanowimy skorzystać materiałowych teł. Oczywiście najlepiej już na etapie fotografowania zadbać i upewnić się czy wszystko jest odpowiednio ustawione. Jednak często dopiero podczas postprodukcji zauważamy jakieś niedoskonałości tła, z którymi  musimy sobie poradzić.

I tu z pomocą przychodzi kanał PiXimperfect, a dokładniej Unmesh Dinda, który w niespełna 17-minutowym wideoporadniku prezentuje zaawansowaną i wyjątkowo skuteczną technikę w Photoshopie, którą wykorzystasz do czyszczenia i wygładzania pomarszczonego tła - i to bez utraty szczegółów na głównym temacie zdjęcia. Poza tym podpowie także, jak dodać do tła kreatywną teksturę lub wzór, korzystając z trybów mieszania i warstw dopasowania.

- W tym samouczku dowiesz się, jak czyścić tło, najpierw tworząc je przy użyciu funkcji „wypełnienie treścią“. Wtedy nauczysz się, jak wygładzać tło bez naruszania głównego tematu fotografii. Na koniec dodasz warstwę szczegółów lub warstwę tekstur, aby nowe tło wyglądało bardziej realistycznie. Dowiesz się również, jak dodać nową teksturę lub wzór do tła, aby zdjęcie było ciekawsze. Mam nadzieję, że ten samouczek Ci pomoże - zaznacza Unmesh Dinda.

Więcej ciekawych wideoporadników znajdziecie na kanale PiXimperfect w serwisie Youtube. Filmy są w języku angielskim, ale dzięki funkcji automatycznego tłumaczenia napisów, powinny być zrozumiałe. Kanał PiXimperfect jest ukierunkowany bezpośrednio i wyłącznie na nauczanie ludzi wszelkich koncepcji związanych z programami Photoshop i Lightroom. Istnieje szeroki zakres wielu różnych obszarów (funkcji i narzędzi) w programie Photoshop, a ten kanał daje szansę na zbadanie ich wszystkich. PiXimperfect został założony z myślą o początkujących użytkownikach oraz o fotografach, którzy chcą odświeżyć swoją wiedzę.

0
0
0
Odkryj nieznane piękno świata w mikroskali na zdjęciach zwycięzców Nikon Small World 2018
15 Paź 2018
Konkurs Nikon Small World już od 1975 roku nagradza najlepsze zdjęcia tego, czego nie jesteśmy w stanie dostrzec gołym okiem. Zobaczcie najlepsze fotografie mikroskopowe tego roku. Polak wśród wyróżnionych.
0