Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - Winietowanie

Debiutując w cenie niemal dwukrotnie niższej od natywnego odpowiednika, nowa Sigma ma szansę namieszać w segmencie bezlusterkowej reporterskiej optyki. Sprawdzamy czy niższa cena nie została przypłacona jakością.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
6
Optyka:
7
Budowa:
9.5
Nasza ocena
80%
Spis treści
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu Specyfikacja Konstrukcja Ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie Abberacja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Jeśli chodzi o winietowanie, to w przypadku szerokiego kąta jest dosyć spore, ale nie sprawia dużego problemu podczas pracy z obiektywem. Gołym okiem będzie widoczne w zasadzie jedynie w zakresie przysłon f/2.8-f/4. Powyżej rogi kadru wyraźnie się rozjaśniają i dużo trudniej doszukać się śladów winietowania, choć zapewne pomiary studyjne nie będą tak wybaczające.

24 mm, bez korekcji / korekcja w aparacie

Co ważne winieta, choć widoczna aż do f/5.6, jest dosyć łagodna i dotyczy jedynie rogów kadru. W dodatku problem ten łatwo skorygujemy za pomocą profili korekcji w aparacie. Ale nawet jeśli będziemy fotografować z wyłączonym systemem korekcji wad optyki, nie powinniśmy bardzo narzekać - nie jest to rzecz która przekreślałaby użyteczność szkła na niskich przysłonach.

Winietowanie w praktyce:

24 mm, f/2.8

24 mm, f/4

24 mm, f/5.6

24 mm, f/8
Spis treści
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu Specyfikacja Konstrukcja Ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie Abberacja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: test obiektywu
logo logo
Magazyny
Zamów