Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - Rozmycie

Debiutując w cenie niemal dwukrotnie niższej od natywnego odpowiednika, nowa Sigma ma szansę namieszać w segmencie bezlusterkowej reporterskiej optyki. Sprawdzamy czy niższa cena nie została przypłacona jakością.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
6
Optyka:
7
Budowa:
9.5
Nasza ocena
80%
Spis treści
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu Specyfikacja Konstrukcja Ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie Abberacja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Dzięki zaawansowanemu układowi optycznemu i 11-listkowej przysłonie, rozmycie obrazu ma przyjemny, charakterystyczny dla obiektywów Sigmy, miękki charakter. Oczywiście nie ma co spodziewać się fajerwerków - to w końcu światło f/2.8, ale na pewno nie można powiedzieć, żeby pod względem atrakcyjności bokeh nowa Sigma znacznie ustępowała konstrukcji Sony. Rozmycie jest spokojne, równomierne i nie odwraca uwagi od fotografowanego obiektu.

Obiektyw dobrze wypada także w kwestii zagięcia płaszczyzny ostrości. W przypadku szerokiego konta praktycznie ono nie występuje, a przy ogniskowej 70 mm, zauważymy tylko lekkie wygięcie na rogach, co nie powinno stwarzać dużego problemu w przypadku portretowania.

Rozmycie w praktyce:

24 mm, f/2.8

24 mm, f/4

24 mm, f/5.6

24 mm, f/8

24 mm, f/11

24 mm, f/16

24 mm, f/22

70 mm, f/2.8

70 mm, f/4

70 mm, f/5.6

70 mm, f/8

70 mm, f/11

70 mm, f/16

70 mm, f/22
Spis treści
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu Specyfikacja Konstrukcja Ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie Abberacja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: test obiektywu
logo logo
Magazyny
Zamów