Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - Rozmycie

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
6
Optyka:
7
Budowa:
9.5
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

80%

Debiutując w cenie niemal dwukrotnie niższej od natywnego odpowiednika, nowa Sigma ma szansę namieszać w segmencie bezlusterkowej reporterskiej optyki. Sprawdzamy czy niższa cena nie została przypłacona jakością.

Autor: Maciej Luśtyk

2 Kwiecień 2020
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Dzięki zaawansowanemu układowi optycznemu i 11-listkowej przysłonie, rozmycie obrazu ma przyjemny, charakterystyczny dla obiektywów Sigmy, miękki charakter. Oczywiście nie ma co spodziewać się fajerwerków - to w końcu światło f/2.8, ale na pewno nie można powiedzieć, żeby pod względem atrakcyjności bokeh nowa Sigma znacznie ustępowała konstrukcji Sony. Rozmycie jest spokojne, równomierne i nie odwraca uwagi od fotografowanego obiektu.

Obiektyw dobrze wypada także w kwestii zagięcia płaszczyzny ostrości. W przypadku szerokiego konta praktycznie ono nie występuje, a przy ogniskowej 70 mm, zauważymy tylko lekkie wygięcie na rogach, co nie powinno stwarzać dużego problemu w przypadku portretowania.

Rozmycie w praktyce:

Pobierz

24 mm, f/2.8

Pobierz

24 mm, f/4

Pobierz

24 mm, f/5.6

Pobierz

24 mm, f/8

Pobierz

24 mm, f/11

Pobierz

24 mm, f/16

Pobierz

24 mm, f/22

Pobierz

70 mm, f/2.8

Pobierz

70 mm, f/4

Pobierz

70 mm, f/5.6

Pobierz

70 mm, f/8

Pobierz

70 mm, f/11

Pobierz

70 mm, f/16

Pobierz

70 mm, f/22
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy zoom 50-150 mm f/2 w historii to pokaz optycznych możliwości i spełnienie marzeń fotografów portretowych czy reklamowych. Jak można się było spodziewać, to jednak także wysoka...
16
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)