Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - Abberacja chromatyczna

Debiutując w cenie niemal dwukrotnie niższej od natywnego odpowiednika, nowa Sigma ma szansę namieszać w segmencie bezlusterkowej reporterskiej optyki. Sprawdzamy czy niższa cena nie została przypłacona jakością.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
6
Optyka:
7
Budowa:
9.5
Nasza ocena
80%
Spis treści
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu Specyfikacja Konstrukcja Ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie Abberacja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Obiektyw dość przeciętnie wypada pod względem aberracji chromatycznej, ale też nie można mówić o tragedii. Wada ta, choć mocniej widoczna jest w zasadzie jedynie na krawędziach kadru, to występuje w całym zakresie przysłon i ogniskowych. Na szczęście w większości przypadków nie będzie widoczna gołym okiem podczas oglądania zdjęć w rozmiarach ekranowych, ale w przypadku powiększeń konieczne będzie zniwelowanie jej na etapie postprodukcji, lub korzystanie z profili oferowanych przez aparat.

Aberracja chromatyczna nieco bardziej daje się we znaki przy dłuższym krańcu ogniskowych, gdzie zauważymy większe rozwarstwienie różnych długości światła, ale i tutaj raczej nie zdarzają się sytuację, by wada ta skutkowała "zafarbieniem" zdjęcia oglądanego w standardowych rozmiarach.

Aberracja chromatyczna w praktyce:

24 mm, f/2.8

24 mm, f/5.6

24 mm, f/11

70 mm, f/2.8

70 mm, f/5.6

70 mm, f/11
Spis treści
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu Specyfikacja Konstrukcja Ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie Abberacja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: test obiektywu
logo logo
Magazyny
Zamów