Dystorsja

Wyniki testu:
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
8
Optyka:
5
Budowa:
7
Nasza ocena:

75%

Najnowszy szerokokątny i kompaktowy Tamron 20 mm f/2.8 z jednej strony przypieczętowywać ma obecność producenta w systemie Sony E, a z drugiej być ukłonem w stronę początkujących twórców fotografii i wideo, których nie stać na kosztowne konstrukcje. Czy jednak niska cena nie została przypłacona jakością?

Autor: Maciej Luśtyk

3 Marzec 2020
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Dystorsja

Kolejna trudna sprawa to dystorsja, której projektanci obiektywu nawet nie starali się skorygować. Charakterystyczna poduszka gnie każde zdjęcie niemal niczym obiektywy fisheye, co sprawia, że nowego Tamrona możemy rozważać w kategoriach obiektywu efektowego. Z pewnością dobrze sprawdzi się w fotografii akcji czy sportów ekstremalnych, gdzie charakterystyczne zagięcie pozwoli dodać scenie dynamiki, ale już gorzej w krajobrazach czy zdjęciach architektury.

Pole nr. 1 pokazuje faktyczną dystorsję obiektywu, kolejne jej uwypuklenie, ułatwiające rozeznanie się w jej charakterze

Na szczęście, tak jak obiecywał producent, z problemem bardzo dobrze radzą sobie profile korekcji możliwe do włączenia z poziomu aparatu. Prawdopodobnie konieczna będzie lekka ręczna korekcja, ale obrazek po korekcji bardzo dobrze trzyma piony i poziomy.

Dystorsja w praktyce:

Korekcja wyłączona

Korekcja włączona
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły