Rozmycie

Najnowszy szerokokątny i kompaktowy Tamron 20 mm f/2.8 z jednej strony przypieczętowywać ma obecność producenta w systemie Sony E, a z drugiej być ukłonem w stronę początkujących twórców fotografii i wideo, których nie stać na kosztowne konstrukcje. Czy jednak niska cena nie została przypłacona jakością?

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
8
Optyka:
5
Budowa:
7
Nasza ocena
75%
Spis treści
Tamron 20 mm f/2.8 Di III OSD M1:2 - test obiektywu Specyfikacja Konstrukcja Ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Rozmycie

W kwestii rozmycia nowy obiektyw tamrona sprawdza się doskonale, gdyż jest to obiektyw "pseudomakro", oferujący maksymalną skalę odwzorowanie 1:2, co w praktyce przy szerokokątnej ogniskowej oznacza, że możemy fotografować małe obiekty, niemal przykładając do nich przednią soczewkę. Odległość robocza nie jest więc wygodna, ale pozwoli ona na pewno uzyskać ciekawy efekt szerokokątnego makro z dużym rozmycie nieostrości.

Pod tym względem rozmycie prezentuje się naprawdę ładnie. Jest miękkie, delikatne i stanowi piękne tło dla fotografowanych obiektów. Ale i w przypadku szerokokątnych portretów nie powinniśmy narzekać. Światłosiła f/2.8 jest wystarczająca, by widocznie odseparować fotografowaną osobę od tła, a punkty świetlne w nieostrościach reprodukowane są w formie miłych dla oka łezek.

Rozmycie w praktyce:

1/125 s, f/2.8, ISO 2500, ogniskowa: 20 mm

1/125 s, f/2.8, ISO 2500, ogniskowa: 20 mm

1/250 s, f/8, ISO 100, ogniskowa: 20 mm

1/125 s, f/2.8, ISO 250, ogniskowa: 20 mm

1/15 s, f/2.8, ISO 1600, ogniskowa: 20 mm

1/3200 s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 20 mm
Spis treści
Tamron 20 mm f/2.8 Di III OSD M1:2 - test obiektywu Specyfikacja Konstrukcja Ustawianie ostrości Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Tamron
logo logo
Magazyny
Zamów