Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
6.5
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
6
Budowa:
6.5
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

76%

Dziś sprawdzamy czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to pozycja, na którą czekali fotografowie systemu Sony E. Na papierze zoom ma wszystko, by nawiązać walkę z konkurencją, jednak jak wypada w praktyce?

0

Autor: Michał Chrzanowski

22 Luty 2019
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Ustawianie ostrości

Niezależnie czy mamy do czynienia z reporterską konstrukcją, czy też standardowym „travel zoomem“ szybkość i precyzja ustawiania ostrości powinny być niepodważalne. Obiektyw ma trafiać w punkt - i to niezależnie od panujących warunków oświetleniowych. I z taką specyfiką Tamrona mamy się zetknąć - przynajmniej tak obiecuje producent. AF (zarówno podczas fotografowania, jak i nagrywania) ma być mocną stronę tego modelu.

Autofokus Tamrona zapewnić ma szybkie ostrzenie i wygodną współpracę z trybem filmowym, a także wsparcie dla trybu Direct Manual Focus aparatów Sony. Odpowiada za to system automatycznego ostrzenia oparty na silniku krokowym RXD (Rapid eXtra-silent stepping Drive) z elementem napędowym, który precyzyjnie ustawia kąt obrotu.

„Czujnik określa w sposób ciągły potrzebne ustawienie obiektywu, co umożliwia szybkie i precyzyjne ostrzenie - dzięki temu można dokonywać nagrań wideo obiektów w ruchu bez utraty ostrości. System automatycznego ostrzenia pracuje przy tym tak cicho, że na nagraniu wideo praktycznie nie są rejestrowane żadne odgłosy jego pracy“ - podkreśla producent.

Otrzymujemy także system ogniskowania wewnętrznego (IF), którego zadaniem jest przesuwanie soczewek skupiających (środkowych i tylnych) oraz unieruchomienie elementów optyki umieszczonych z przodu obiektywu, co również ma przełożyć się na szybkość ostrzenia.

1/30s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 28 mm

1/40s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 75 mm

W praktyce przeostrzanie przez cały zakres odległości i ogniskowych zajmuje obiektywowi 0,3 sekundy, co jest dobrym wynikiem w tej klasie sprzętu. Natomiast ustawianie ostrości na obiekty znajdujące się w podobnej płaszczyźnie trwa około 0,2 sekundy. Nieco słabiej prezentuje się praca w trudniejszych warunkach oświetleniowych - około 0,4 sekundy. Jednak nawet w takich sytuacja Tamronowi nie można odmówić pewności i precyzji. Do tego AF obiektywu sprawdził się podczas fotografowania obiektów w ruchu - nawet, gdy te zbliżały się w naszą stronę.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Spis treści

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Jakich efektów możemy spodziewać się po profesjonalnym obiektywie standardowym z serii Lumix S? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane szkłem Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4.
10
12
Sigma 85 mm f/1.4 DG DN Art - zdjęcia przykładowe
Sigma 85 mm f/1.4 DG DN Art - zdjęcia przykładowe
Stworzona z myślą o systemach bezlusterkowych Sigma 85 mm f/1.4 DG DN Art, dzięki kompaktowej budowie i dobrym osiągom oferować ma nowe spojrzenie na tego typu konstrukcje. Czy rzeczywiście tak...
13
1
Irix 45 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Irix 45 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Nie ma autofokusa, ale ergonomią, optyką i solidnością wykonania chce konkurować z najlepszymi. Czy ma szansę? Zanim opublikujemy pełny test, spróbujcie sami...
9
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)