Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
8
Optyka:
8
Budowa:
8
Nasza ocena:

86%

Sprawdzamy, czy Sigma 85 mm f/1.4 DG HSM ART to obecnie najlepsza portretówka, jaką możemy znaleźć na rynku.

Autor: Michał Chrzanowski

23 Październik 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Podsumowanie

Prawdziwa rewelacja i wzór do naśladowania - tak najlepiej możemy podsumować portretową Sigmę. Producent modelem 85 mm f/1.4 DG HSM ART dokonał rzeczy wyjątkowej. Zaprojektował obiektyw, który w każdym aspekcie imponuje i prezentuje spektakularne osiągi - zarówno pod względem konstrukcji, jak i optyki.

Fotografowanie w wymagających i trudnych warunkach? Nie ma problemu. Z pomocą przychodzi metalowy i uszczelniony tubus, który nie boi się wyzwań. Co więcej, jest nie tylko wytrzymały, lecz także prezentuje się wyjątkowo okazale i ładnie. Z kolei w momencie rejestrowania dynamicznie zmieniającej się nieocenionym okaże się autofokus, który ostrzy szybko i precyzyjnie - również w słabszym świetle.

W kwestii jakości zdjęć możemy mówić i niemal perfekcyjnym układzie optycznym. Portretowa Sigma jest tak ostra jak samurajska katana - rozdzielczość w centrum i na brzegach kadru jest rewelacyjna. Do tego dochodzą wysoki kontrast, rzetelne przenoszenie barw oraz świetna plastyka obrazu z ładnie rozmytymi nieostrościami i przyjemnym dla oka efektem bokeh. Co więcej, obiektyw także po mistrzowsku radzi sobie z aberracją chromatyczną oraz wszelkimi zniekształceniami obrazu. Do ideału zabrakło jedynie nieco lepszej korekty winietowania na maksymalnym otworze przysłony f/1.4, a także efektywniejszej pracy w warunkach kontrastowego oświetlenia.

Nie mamy żadnych wątpliwości - model 85 mm f/1.4 DG HSM ART to wyjątkowa konstrukcja, która zbliżyła się do perfekcji. Jest jedną z najlepszych obiektywów (nie tylko portretowych), które możemy obecnie znaleźć na rynku. W rękach świadomych fotografów pokaże swoje największe walory i najmocniejsze strony.

Plusy

  • solidne i precyzyjne wykonanie uszczelnionego tubusu
  • elegancki i wygląd
  • cichy, precyzyjny i szybki autofokus
  • świetna rozdzielczość obrazu w centrum i na brzegach w całym zakresie przysłon
  • ponadprzeciętna plastyka zdjęć
  • fantastycznie skorygowana dystorsja obrazu
  • mała aberracja chromatyczna
  • bardzo dobra kontrastowość, wyrazistość i kolorystyka zdjęć
  • współpraca ze stacją dokującą USB DOCK

Minusy

  • duży rozmiar w stosunku do konkurencyjnych obiektywów portretowych
  • zauważalna winieta na przysłonie f/1.4
  • spadek kontrastu podczas fotografowania w warunkach mocnego oświetlenia
  • brak stabilizacji obrazu
Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
8
Optyka:
8
Budowa:
8
Ocena ogólna

86%

Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły