Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
8
Optyka:
8
Budowa:
8
Nasza ocena:

86%

Sprawdzamy, czy Sigma 85 mm f/1.4 DG HSM ART to obecnie najlepsza portretówka, jaką możemy znaleźć na rynku.

Autor: Michał Chrzanowski

23 Październik 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Ustawianie ostrości

We wnętrzu portretowej Sigmy znajdziemy zoptymalizowany, ultradźwiękowy silnik HSM. Dzięki nowym algorytmom, ustawianie ostrości ma odbywać się o 30% szybciej niż w przypadku poprzednich modeli firmy. Poza tym zastosowany napęd nie ma klasycznych połączeń mechanicznych. Oznacza to, że konstrukcja pozwala na ręczne doostrzanie planu fotograficznego bez konieczności przełączania się w tryb MF.

Nie mogło zabraknąć również systemu wewnętrznego ogniskowania. Jego zadaniem jest przesuwanie soczewek skupiających (środkowych i tylnych) oraz unieruchomienie większych elementów umieszczonych z przodu obiektywu. Dzięki temu zyskujemy na czasie podczas przeostrzania, a także - co równie istotne - otrzymujemy możliwość nakręcenia na tubus różnego rodzaju filtrów o średnicy 86 mm.

Minimalna odległość ogniskowania to dokładnie 85 cm (liczone od matrycy aparatu). Z kolei czas potrzebny na przeostrzenie z planu dalekiego na bliski wyniósł około 0,4-0,5 sekundy. Podobnie zajmowało ustawianie ostrości w trudniejszych warunkach oświetleniowych. Natomiast przeostrzanie na obiekty znajdujące się w zbliżonej płaszczyźnie trwało około 0,3 sekundy, co uznajemy za dobry wynik - zwłaszcza w tej klasie sprzętu.

Poza tym pochwalić musimy wyjątkowo cichą pracę silnika AF, a także ponadprzeciętną precyzję oraz powtarzalność całego układu podczas przeostrzania. W czasie testów nie zauważyliśmy poszukiwania ostrości - nawet w bardziej wymagających sytuacjach. Nie powinniśmy się także martwić o back lub front focus, czyli ustawienie ostrości przed lub za punktem, w którym powinna być ona ustawiona. W efekcie nie musieliśmy korzystać z funkcji regulacji AF, którą znajdziemy w bardziej zaawansowanych lustrzankach.

Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
15
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36
Powiązane artykuły