Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

81%

Na papierze Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART ma wszystko, by okazać się pogromcą jasnych systemowych zoomów reporterskich. Jednak, czy ambitne plany producenta znajdą potwierdzenie w praktyce?

4
Michał Chrzanowski
25 Sierpień 2017
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Dystrosja

Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla trzech ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla danych ogniskowych.

Reporterski zoom Sigmy ma dobrze - choć nie perfekcyjnie - skorygowaną dystorsję obrazu w całym zakresie ogniskowania. Najwięcej problemów przysporzył oczywiście najszerszy kąt 24 mm, gdzie zaobserwowaliśmy klasyczną beczkę na poziomie 0.86%. Oznacza to, że w praktyce zniekształcenia obrazu mogą być już zauważalne - w szczególności, gdy w kadrze znajdzie się dużo linii. Jednak jest to typowe zachowanie dla szerokiego kąta.

Z kolei po wybraniu dłuższych ogniskowej - takich jak 50 mm i 70 mm - zmieniła się charakterystyka dystorsji. W naszym laboratorium odnotowaliśmy typową poduszkę, której wartość wyniosła odpowiednio -0.39% i -0.61%. Nie są to więc ogromne wartości dystorsji. Dzięki temu w praktyce wszelkie zniekształcenia obrazu nie powinny negatywnie wpływać na ostateczny wygląd zdjęć.

Poniżej prezentujemy profil dystorsji uzyskany dla trzech ogniskowych oraz zdjęcia przykładowe ukazujące tę wadę układu optycznego.

Dystorsja w praktyce - 24 mm

Dystorsja w praktyce - 50 mm

Dystorsja w praktyce - 70 mm

Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Spis treści

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF 15-35 mm f/2.8L IS USM - zdjęcia przykładowe
Canon RF 15-35 mm f/2.8L IS USM - zdjęcia przykładowe
Pierwszy obiektyw z reporterskiej "świętej trójcy" systemu R trafił już na rynek. Zobaczcie, jak radzi sobie w praktyce.
13
2
Tamron SP 35 mm f/1.4 Di USD - test obiektywu
Tamron SP 35 mm f/1.4 Di USD - test obiektywu
Nowa stałka Tamrona ma być ukoronowaniem linii Superior Performance i pretendentem do miana najlepszego obiektywu 35 mm na rynku. Sprawdzamy jak naprawdę radzi sobie klejnot w koronie japońskiego...
18
4
Tamron SP 35 mm f/1.4 Di USD - zdjęcia przykładowe
Tamron SP 35 mm f/1.4 Di USD - zdjęcia przykładowe
Optyka z najnowszymi rozwiązaniami, najwyższa jakość i plastyka obrazu, ultraszybki autofokus i odporna budowa - taki ma być najnowszy Tamron SP 35 mm f/1.4 Di USD. Czy rzeczywiście to jedna z...
13
0
Powiązane artykuły