Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

81%

Na papierze Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART ma wszystko, by okazać się pogromcą jasnych systemowych zoomów reporterskich. Jednak, czy ambitne plany producenta znajdą potwierdzenie w praktyce?

Autor: Michał Chrzanowski

25 Sierpień 2017
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Sigma dzięki zaawansowanym konstrukcjom z linii ART, szybko zyskała renomę producenta jednego z najlepszych obiektywów na rynku. W ofercie firmy prym wiodą rewelacyjne stałki, które niejednokrotnie stanowią znaczną część szklarni wymagających fotografów. Do tego obiektywy Sigmy są nie tylko tańsze od systemowych odpowiedników Canona i Nikona, lecz także zapewniają zbliżone, a w niektórych aspektach nawet lepsze osiągi optyczne.

Jednak apetyty wielu - głównie profesjonalnych fotoreporterów - wciąż były niezaspokojone. Nic więc dziwnego, że już od dłuższego czasu na forach internetowych ubolewali oni nad tym, że w ofercie producenta brakuje konkurencyjnego zamiennika dla jasnych systemowych zoomów reporterskich. Ich prośby zostały wysłuchane na początku tego roku, kiedy to Sigma zaprezentowała model 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART. Gdy spojrzymy na jego specyfikację to od razu zauważymy, że mamy do czynienia z konstrukcją, która bez najmniejszego zawahania powinna sprostać wyśrubowanym oczekiwaniom zawodowców.

Sercem Sigmy 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART jest wyjątkowo rozbudowany układ optyczny, który - dzięki zastosowaniu najnowszej technologii - otrzymał elementy wytworzone z dokładnością do setnych części mikrometra. „Tak precyzyjne ukształtowanie soczewek pozwoliło obiektywowi produkować bardzo naturalny i miękki efekt bokeh“ - obiecuje producent. Nowy zoom wyposażono także w cichy, ultradźwiękowy napęd autofokusa HSM, który ma być o 30% szybszy od swojego poprzednika. Na pokładzie znajdziemy także system optycznej stabilizacji obrazu oraz uszczelnienia, które uchronią konstrukcję przed kurzem i zachlapaniami.

Za to wszystko będziemy musieli zapłacić 5590 zł. Jest to więc kwota wyraźnie mniejsza od systemowych zoomów: Nikon AF-S Nikkor 24-70 mm f/2.8 ED VR (9500 zł), Canon 24-70 mm f/2.8L II EF USM (8200 zł). Niemniej jednak nie możemy zapomnieć także o innych niezależnych producentach optyki. Ciekawie prezentują się Tamron SP 24-70 mm f/2,8 Di VC USD (3800 zł) oraz Tokina AT-X 24-70 mm f/2.8 PRO FX (4300 zł).

Jest więc spora konkurencja w segmencie jasnych, standardowych zoomów kierowanych do profesjonalistów. Jednak jak na jej tle zaprezentuje się Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART? Zapraszamy do lektury testu, gdzie przeanalizujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz pokażemy zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z Canonem 5D Mark III.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Następca modelu Tamron 70-300 mm, kompaktowego tele dla pełnoklatkowych aparatów Sony, zwiększa zakres tylko o 20 mm. Być może jednak jest to 20 mm, które zmienia wszystko.
17
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon prezentuje długo wyczekiwany obiektyw RF 35 mm f/1.4L. Bardziej poręczny od lustrzankowego poprzednika, wyposażony w nowy napęd AF oraz pierścień przysłony skierowany jest zarówno do...
38
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To dziś najlżejszy i najbardziej poręczny teleobiektyw w swojej klasie. Oto, jak ta wyjątkowa konstrukcja dla fotografów sportu i dzikiej przyrody sprawdza się w praktyce.
23
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)