Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

81%

Na papierze Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART ma wszystko, by okazać się pogromcą jasnych systemowych zoomów reporterskich. Jednak, czy ambitne plany producenta znajdą potwierdzenie w praktyce?

4

Autor: Michał Chrzanowski

25 Sierpień 2017
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Ustawianie ostrości

Natychmiastowe i precyzyjne ustawianie ostrości nawet w najtrudniejszych i szybko zmieniających się warunkach oświetleniowych - właśnie takiego zachowania od reporterskich zoomów oczekują zawodowcy. A jak obiecuje producent - Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART ma oferować o 30% większą skuteczność od swojego starszego brata.

Za ustawianie ostrości w nowej Sigmie odpowiada ultradźwiękowy silnik HSM (Hyper Sonic Motor) z usprawnionym algorytmem. Dzięki temu możemy cieszyć się wyjątkowo sprawnym autofokusem, który jest szybki, a przy tym płynny i cichy, co przyda się w momencie, gdy nie będziemy chcieli zwracać na siebie zbytniej uwagi.

Przeostrzenie z planu dalekiego na bliski zajmuje około 0,3 sekundy. Jest to więc bardzo dobry wynik - porównywalny z konkurentami w tej klasie sprzętu. Z kolei ustawianie ostrości na obiekty znajdujące się w podobnej płaszczyźnie trwa około 0,2 sekundy.

Za tak dobre wyniki - poza silnikiem HSM - odpowiada także systemu wewnętrznego ogniskowania, który polega na przesuwaniu małych i lekkich soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu. Jest też kolejna zaleta tego rozwiązania. Dzięki temu - na przedni element - będziemy w stanie przymocować różnego rodzaju filtry o średnicy 82 mm.

Poza tym napęd AF nie ma klasycznych połączeń mechanicznych. Otrzymujemy więc możliwość ręcznego doostrzenia kadru bez konieczności przełączania obiektywu w tryb MF. Warto także wspomnieć o minimalnej odległości ostrzenia, która wynosi 37 cm.

Tak więc pod względem autofokusa Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART to typowy reporterski zoom. Dzięki temu możemy mieć pewność, że w ułamku sekundy będziemy w stanie uchwycić w kadrze niejeden decydujący moment.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Spis treści

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Samyang AF 35 mm f/1.8 FE - zdjęcia przykładowe
Samyang AF 35 mm f/1.8 FE - zdjęcia przykładowe
Najnowsza 35-tka Samyanga proponuje alternatywę dla natywnego obiektywu Sony w dużo niższej cenie. Czy przypłacimy to jakością obrazu? Zobaczcie zdjęcia...
14
3
Irix 45 mm f/1.4 - test obiektywu
Irix 45 mm f/1.4 - test obiektywu
Reprezentujący średnią półkę cenową, manualny Irix 45 mm f/1.4 obiecuje wykonanie i rezultaty godne obiektywu wyższej klasy. Sprawdziliśmy jak ta egzotyczna ogniskowa sprawdza się w praktyce.
13
0
Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe
Jakich efektów możemy spodziewać się po profesjonalnym obiektywie standardowym z serii Lumix S? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane szkłem Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4.
10
12
Powiązane artykuły