Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

81%

Na papierze Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART ma wszystko, by okazać się pogromcą jasnych systemowych zoomów reporterskich. Jednak, czy ambitne plany producenta znajdą potwierdzenie w praktyce?

Autor: Michał Chrzanowski

25 Sierpień 2017
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Podsumowanie

Sigma już niejednokrotnie udowadniała, że potrafi zaprojektować konstrukcje optyczne, które spełniają wszelkie oczekiwania zawodowców. Świetnym przykładem jest zaawansowana linia Art, którą w większości tworzą bardzo dobrze ocenianie stałki. Jednak segment reporterskich zoomów to jeszcze wyższy poziom precyzji. Od obiektywów oczekuje się niekwestionowanych osiągów oraz przede wszystkim pancernego wykonania. Na szczęście właśnie z tego typu cechami mamy do czynienia w przypadku najnowszej Sigmy.

Modelem 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART producent zbliżył się do konstrukcyjnej perfekcji - co do tego nie mamy najmniejszych wątpliwości. Otrzymujemy metal, szkło i tworzywa sztuczne z najwyższej półki. Na dodatek całość została uszczelniona przed niekorzystnymi warunkami, co spodoba się najbardziej wymagającym użytkownikom pracującym w terenie. Ci również docenią szybki i precyzyjny autofokus, który wyszedł zwycięsko z niejednej próby.

Pochwalić musimy także samą optykę, ale tu do ideału brakuje już trochę więcej. Rozdzielczość - choć nie imponująca - jest bardzo wyrównana, dzięki czemu rozbieżności pomiędzy centrum a brzegami są prawie niezauważalne. Oznacza to, że podobną jakość obrazu otrzymujemy w całym zakresie przysłon i ogniskowych. Nie można także narzekać na kontrast, przenoszenie barw oraz ogólną plastykę zdjęć. Kombinacja ogniskowej 70 mm i przysłony f/2.8 ładnie rozmywa nieostrości i zapewnia przyjemne bokeh.

W kwestii wad układu optycznego obyło się bez większych wpadek. Choć aberracja chromatyczna, dystorsja, winietowanie, czy praca pod ostre światło nie są rewelacyjnie korygowane, to jednak otrzymane w naszym laboratorium wyniki nie odbiegają od norm, jakie możemy zaobserwować w segmencie reporterskich zoomów. Na koniec podsumowania pozostawiliśmy system stabilizacji obrazu, który w praktyce sprawdził się fenomenalnie. Bo przecież możliwość wykonywania nieporuszonych zdjęć na ogniskowej 70 mm z czasem naświetlania 1/15 sekundy to nic innego, jak osiągi godne pozazdroszczenia.

Plusy

  • solidne i precyzyjne wykonanie uszczelnionego tubusu
  • cichy, precyzyjny i szybki autofokus
  • wydajny system stabilizacji obrazu
  • wyrównana rozdzielczość obrazu w centrum i na brzegach w całym zakresie przysłon i ogniskowych
  • odpowiednio korygowana winieta
  • dobra praca w trudnych warunkach  oświetleniowych

Minusy

  • ogólna rozdzielczość obrazu mogłaby być większa (rozmycia brzegów kadru)
  • słabiej korygowana aberracja chromatyczna (głownie rogi i brzegi kadru)
  • widoczna dystorsja na ogniskowej 24 mm
Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Ocena ogólna

81%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
39
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
29
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)