Podsumowanie

Na papierze Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART ma wszystko, by okazać się pogromcą jasnych systemowych zoomów reporterskich. Jednak, czy ambitne plany producenta znajdą potwierdzenie w praktyce?

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Nasza ocena
81%
Spis treści
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART - test obiektywu Konstrukcja Ustawianie ostrości Stabilizacja obrazu Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystrosja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia przykładowe

Podsumowanie

Sigma już niejednokrotnie udowadniała, że potrafi zaprojektować konstrukcje optyczne, które spełniają wszelkie oczekiwania zawodowców. Świetnym przykładem jest zaawansowana linia Art, którą w większości tworzą bardzo dobrze ocenianie stałki. Jednak segment reporterskich zoomów to jeszcze wyższy poziom precyzji. Od obiektywów oczekuje się niekwestionowanych osiągów oraz przede wszystkim pancernego wykonania. Na szczęście właśnie z tego typu cechami mamy do czynienia w przypadku najnowszej Sigmy.

Modelem 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART producent zbliżył się do konstrukcyjnej perfekcji - co do tego nie mamy najmniejszych wątpliwości. Otrzymujemy metal, szkło i tworzywa sztuczne z najwyższej półki. Na dodatek całość została uszczelniona przed niekorzystnymi warunkami, co spodoba się najbardziej wymagającym użytkownikom pracującym w terenie. Ci również docenią szybki i precyzyjny autofokus, który wyszedł zwycięsko z niejednej próby.

Pochwalić musimy także samą optykę, ale tu do ideału brakuje już trochę więcej. Rozdzielczość - choć nie imponująca - jest bardzo wyrównana, dzięki czemu rozbieżności pomiędzy centrum a brzegami są prawie niezauważalne. Oznacza to, że podobną jakość obrazu otrzymujemy w całym zakresie przysłon i ogniskowych. Nie można także narzekać na kontrast, przenoszenie barw oraz ogólną plastykę zdjęć. Kombinacja ogniskowej 70 mm i przysłony f/2.8 ładnie rozmywa nieostrości i zapewnia przyjemne bokeh.

W kwestii wad układu optycznego obyło się bez większych wpadek. Choć aberracja chromatyczna, dystorsja, winietowanie, czy praca pod ostre światło nie są rewelacyjnie korygowane, to jednak otrzymane w naszym laboratorium wyniki nie odbiegają od norm, jakie możemy zaobserwować w segmencie reporterskich zoomów. Na koniec podsumowania pozostawiliśmy system stabilizacji obrazu, który w praktyce sprawdził się fenomenalnie. Bo przecież możliwość wykonywania nieporuszonych zdjęć na ogniskowej 70 mm z czasem naświetlania 1/15 sekundy to nic innego, jak osiągi godne pozazdroszczenia.

Plusy

  • solidne i precyzyjne wykonanie uszczelnionego tubusu
  • cichy, precyzyjny i szybki autofokus
  • wydajny system stabilizacji obrazu
  • wyrównana rozdzielczość obrazu w centrum i na brzegach w całym zakresie przysłon i ogniskowych
  • odpowiednio korygowana winieta
  • dobra praca w trudnych warunkach  oświetleniowych

Minusy

  • ogólna rozdzielczość obrazu mogłaby być większa (rozmycia brzegów kadru)
  • słabiej korygowana aberracja chromatyczna (głownie rogi i brzegi kadru)
  • widoczna dystorsja na ogniskowej 24 mm
Spis treści
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG OS HSM ART - test obiektywu Konstrukcja Ustawianie ostrości Stabilizacja obrazu Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystrosja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia przykładowe
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Sigma
logo logo
Magazyny
Zamów