Konstrukcja

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8.5
Budowa:
8.5
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

88%

Obiektywy z serii Art już od 5 lat rozpieszczają fotografów, a najnowsza Sigma 135 mm f/1.8 DG HSM ART może okazać się prawdziwym klejnotem w koronie całej linii. Sprawdzamy, czy tak będzie w istocie.

Autor: Michał Chrzanowski

3 Czerwiec 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Konstrukcja

Linią Art Sigma pokazała, że wie jak projektować pięknie wyglądające i przy tym wytrzymałe konstrukcje optyczne. A nowy model 135 mm f/1.8 DG HSM ART to prawdziwa kwintesencja tego co najlepsze w cenionej serii obiektywów japońskiego producenta.

Już przy pierwszym zetknięciu z obiektywem zyskujemy pewność, że ten został zaprojektowany z myślą o najbardziej wymagających fotografach. Tubus wykonano głównie ze stopu metalu (obudowa wraz z bagnetem obiektywu) oraz termicznie stabilnego kompozytu (TSC). Na dodatek wszystkie elementy - w tym ruchome części - zostały ze sobą odpowiednio dopasowane, tworząc spójną i zwartą konstrukcję. Do tego całość jest uszczelniona, dzięki czemu wnętrze skrywające wrażliwą elektronikę i optykę jest chronione przed deszczem i kurzem. Tak więc bez obaw możemy fotografować nawet w najbardziej trudnych i ekstremalnych warunkach.

Stylowy design, estetyczne wykończenia, opływowa linia czarnego i matowego tubusu - 135 mm f/1.8 DG HSM ART to naprawdę pieczołowicie zaprojektowany obiektyw. Producent zadbał o każdy nawet najdrobniejszy szczegół, dzięki czemu mamy do czynienia z jednym z ładniejszych szkieł obecnie dostępnych na rynku. Tak naprawdę z nową Sigmą pod względem designu mogą jedynie konkurować konstrukcje Zeiss Batis. Pochwalić należy także konsekwencję projektantów. Cała linia Art jest spójna stylistycznie i dobrze komponuje się z profesjonalnymi lustrzankami Nikona czy Canona, co również jest bardzo ważne dla wielu fotografów.

Sam tubus możemy opisać jednym słowem - minimalizm. Znajdziemy na nim jedynie szeroki i wyraźnie zaakcentowany pierścień ustawiania ostrości, okienko wskazujące skalę hiperfokalną opisaną w stopach i metrach oraz dwa przełączniki: pierwszy AF/MF i drugi umożliwiający wybranie zakresu długości ostrzenia. Do tego - jak zwykle w przypadku konstrukcji z linii Art - otrzymujemy czytelną infografikę, a także charakterystyczne srebrne koło z literą "A" pośrodku. Pochwalić musimy również matową farbę, którą pokryto obiektyw. Dzięki temu nie jest on podatny za różnego rodzaju zabrudzenia - nawet podczas intensywnej pracy pozostanie czysty.

Serce nowej Sigmy stanowi układ optyczny składający się z 13 soczewek rozmieszczonych w 10 grupach. Wśród nich znajdziemy elementy wykonane ze specjalnych szkieł niskodyspersyjnych SLD oraz FLD, których zadaniem jest minimalizowanie aberracji. W najnowszym modelu zastosowano także 9-listkową przysłonę kołową, która w połączeniu z ognikową 135 mm ma zapewniać przyjemne dla oka rozmycie nieostrości - nie tylko przy niskich wartościach przysłony. Niestety układ nie jest stabilizowany, co przy kombinacji ogniskowej 135 mm i światła f/1.8 byłoby już wskazane.

Wraz z obiektywem, który mierzy 91,4 x 114,9 mm i waży 1130 g otrzymujemy przedni i tylny dekielek, osłonę przeciwsłoneczną oraz stylowe etui, których wykonanie również stoi na wysokim poziomie. Poza tym nowe szkło współpracuje ze stacją dokującą Sigma USB DOCK, która umożliwia podłączenie obiektywu do komputera i personalizowanie konstrukcji według własnych potrzeb i preferencji. Dzięki oprogramowaniu Sigma Optimization Pro będziemy w stanie na przykład samodzielnie wgrywać nowe aktualizacje.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
13
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36
Powiązane artykuły