Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24 mm f/1,8 ZA - test

Użytkownicy bezlusterkowców Sony z matrycą APS-C, którzy chcieliby fotografować "jasną trzydziestkąpiątką" mogą skorzystać z modelu Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24 mm f/1,8 ZA. Przekonajcie się jak ten obiektyw poradził sobie z naszą procedurą testową.

Autor: Michal Grzegorczyk

9 Październik 2014
Artykuł na: 23-28 minut

3. Konstrukcja

Obiektyw Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24 mm f/1,8 ZA cechuje minimalistyczny, dyskretny, bardzo elegancki design. Metalowa, lekko matowa obudowa nie ma przełączników i suwaków, a liczba napisów została ograniczona do minimum. Po jednej stronie widnieje niebieskie logo Zeiss, po drugiej biały napis Sony, a w górnej części wygrawerowano oznaczenie 1,8/24. Pozostałe napisy i oznaczenia są bardzo dyskretne i praktycznie niewidoczne. Konstrukcja jest schludna i solidna. Takie wrażenie pogłębia metalowy bagnet i nieruchoma przednia soczewka.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Na obiektywie nie ma żadnych przełączników, a w jego przedniej części znajduje się jedynie pierścień ostrości. Jest szeroki, wygodnie rowkowany i bardzo precyzyjny.

Po stronie plusów zapisujemy też zawartość zestawu handlowego. W pudełku użytkownik znajdzie przedni i tylny dekielek, osłonę przeciwsłoneczną, a także bardzo solidny pokrowiec.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Powtarzamy kilka słów na temat konstrukcji wewnętrznej: składa się na nią 8 elementów optycznych ustawionych w 7 grup. Siedmiolistkowa, zaokrąglona przysłona o maksymalnym otworze f/1,8 ma gwarantować ładny bokeh. Producent zwraca uwagę na stosunkowo niewielką minimalną odległość ostrzenia (16 centymetrów od przetwornika), co przekłada się na powiększenie 0,25x.

Sony Carl Zeiss Sonnar T* E 24 mm f/1,8 ZA mierzy 63 x 65,5 mm i waży 225 gramów. To nie jest mało jak na stałkę APS-C dającą ekwiwalent 36 milimetrów ze światłem f/1,8. Z drugiej strony wymiary i waga tego szkła nie są na tyle duże, żeby używanie go w parze nawet z niewielkimi bezlusterkowcami sprawiało kłopot.

;

Specyfikacja;

Konstrukcja;

Autofokus;

Stabilizacja;

Rozdzielczość RAW;

Rozdzielczość JPEG;

Rozmycie;

Aberracja chromatyczna;

Dystorsja;

Winietowanie;

Odblaski;

Podsumowanie;

Zdjęcia do pobrania]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)