Huawei P20 Pro - zdjęcia przykładowe

Huawei P20 Pro - zdjęcia przykładowe

Pierwszy wyposażony w 3 moduły aparatów smartfon dostarczać ma według producenta najlepszej jakości zdjęć ze wszystkich flagowców na rynku. Zobaczcie, jak sprawdza się w praktyce.

Podobnie jak we wcześniejszych odsłonach flagowca Huawei, w modelu P20 Pro też otrzymujemy dwa aparaty o tej samej ogniskowej (27 mm), różniące się jednak rodzajem matrycy i jasnością obiektywu. Główny moduł oferuje więc nam kolorowy sensor o rozdzielczości aż 40 Mp i szkło o świetle f/1.8, drugi zaś sensor monochromatyczny (20 Mp) z obiektywem o jasności f/1.6. Otrzymujemy też trzeci aparat - tym razem teleobiektyw o ogniskowej 80 mm i świetle f/2.4. W tym wypadku mamy jednak do czynienia z matrycą o rozdzielczości tylko 8 Mp. Z przodu z kolei znalazł się 24-megapikselowy aparat do selfie, z obiektywem o ekwiwalencie 26 mm i świetle f/2.

Sednem konstrukcji jest tu jednak układ “sztucznej inteligencji”, który automatycznie dobiera odpowiednie parametry fotografowania i przetwarzania obrazu, a także łączy informacje dostarczane przez wszystkie trzy matryce, by dostarczyć wysokiej jakości zdjęć w słabym świetle, symulować rozmycie nieostrości (tryb portretowy), zapisywać zdjęcia o rozszerzonej dynamice (HDR) czy umożliwić wykonywanie bezstratnych zbliżeń.

Tu też mała dygresja. Choć aparat pozwala na robienie 40-megapikselowych zdjęć, standardowo aplikacja uruchamia się w trybie zdjęć 10-megapikselowych. Zauważyliśmy, że w przypadku maksymalnej rozdzielczości zdjęć smarton nie zawsze wykorzystuje technologię poprawiania jakości poprzez łączenie informacji z kilku matryc, co jest widoczne zwłaszcza w przypadku fotografowania nocą. Z kolei w trybie profesjonalnym, gdzie możemy ręcznie regulować parametry ekspozycji, system “sztucznej inteligencji” nie jest uruchamiany w ogóle. Dlatego w przypadku zdjęć przykładowych zdecydowaliśmy się zdać się na pełną automatykę aparatu. Jakości 40-milionowych plików, zdjęciom RAW i trybowi profesjonalnemu przyjrzymy się bliżej przy okazji pełnego testu smartfona, który ukaże się na naszych łamach już niebawem.

Zdjęcia przykładowe do pobrania:

1/185 s, f/1.8, ISO 50, ogniskowa: 27 mm

1/17 s, f/1.8, ISO 640, ogniskowa: 27 mm

1/2500 s, f/1.8, ISO 50, ogniskowa: 27 mm

1/33 s, f/1.8, ISO 320, ogniskowa: 27 mm

1/2439 s, f/1.8, ISO 50, ogniskowa: 27 mm

1/25 s, f/1.8, ISO 500, ogniskowa: 27 mm

1/1961 s, f/1.8, ISO 50, ogniskowa: 27 mm

1/17 s, f/1.8, ISO 3200, ogniskowa: 27 mm

1/168 s, f/2.4, ISO 50, ogniskowa: 83 mm

1/50 s, f/1.8, ISO 160, ogniskowa: 27 mm

1/281 s, f/2.4, ISO 50, ogniskowa: 83 mm

1/17 s, f/1.8, ISO 800, ogniskowa: 27 mm

1/216 s, f/1.8, ISO 50, ogniskowa: 27 mm

1/20 s, f/1.8, ISO 500, ogniskowa: 27 mm

1/1770 s, f/2.4, ISO 50, ogniskowa: 83 mm

1/216 s, f/4, ISO 50, ogniskowa: 27 mm

1/1980 s, f/2.4, ISO 50, ogniskowa: 83 mm

1/17 s, f/1.8, ISO 1000, ogniskowa: 27 mm

1/137 s, f/2, ISO 50, ogniskowa: 26 mm

1/20 s, f/1.8, ISO 500, ogniskowa: 27 mm

1/157 s, f/1.8, ISO 50, ogniskowa: 27 mm

1/17 s, f/1.8, ISO 800, ogniskowa: 27 mm

1/2500 s, f/1.8, ISO 50, ogniskowa: 27 mm

1/17 s, f/1.8, ISO 4000, ogniskowa: 27 mm

1/2865 s, f/2.4, ISO 50, ogniskowa: 83 mm

1/17 s, f/1.8, ISO 800, ogniskowa: 27 mm

1/109 s, f/1.8, ISO 50, ogniskowa: 27 mm

1/20 s, f/1.8, ISO 640, ogniskowa: 27 mm

1/2463 s, f/1.8, ISO 50, ogniskowa: 27 mm

1/17 s, f/1.8, ISO 2500, ogniskowa: 27 mm

1/227 s, f/2.4, ISO 50, ogniskowa: 83 mm

1/25 s, f/1.8, ISO 500, ogniskowa: 27 mm

1/3165 s, f/2, ISO 50, ogniskowa: 27 mm

1/17 s, f/1.8, ISO 2500, ogniskowa: 27 mm

1/706 s, f/1.8, ISO 50, ogniskowa: 27 mm

1/17 s, f/1.8, ISO 1600, ogniskowa: 27 mm

1/1004 s, f/2.4, ISO 50, ogniskowa: 83 mm

1/20 s, f/1.8, ISO 500, ogniskowa: 27 mm

1/120 s, f/1.8, ISO 400, ogniskowa: 27 mm

1/20 s, f/1.8, ISO 500, ogniskowa: 27 mm

1/1603 s, f/1.8, ISO 50, ogniskowa: 27 mm

1/17 s, f/1.8, ISO 1600, ogniskowa: 27 mm

1/135 s, f/2.4, ISO 50, ogniskowa: 83 mm

1/25 s, f/1.8, ISO 320, ogniskowa: 27 mm

1/100 s, f/1.8, ISO 64, ogniskowa: 64 mm

1/50 s, f/2.4, ISO 50, ogniskowa: 83 mm

1/124 s, f/2.8, ISO 50, ogniskowa: 27 mm

1/767 s, f/2.4, ISO 50, ogniskowa: 83 mm

ISO:

ISO 50

ISO 100

ISO 200

ISO 400

ISO 800

ISO 1600

ISO 3200

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1
Panasonic GH5, GH5S i G9 - mistrzowskie trio
28 Sie 2018
Linia topowych korpusów Panasonic to dziś propozycja zarówno dla wymagających filmowców jak i profesjonalnych fotografów. Przyglądamy się bliżej flagowym modelom.
0
“Każde spotkanie z nimi jest wspaniałym przeżyciem”. O fotografowaniu niedźwiedzi opowiada Marcin Dobas
10 Sie 2018
Fotografia dzikich zwierząt to nie sport dla wybranych. Zapierające dech w piersiach ujęcia natury są w zasięgu większości z nas. Trzeba tylko dobrze się przygotować, planować i wiedzieć gdzie szukać interesujących nas osobników. O tym, jak fotografować dzikie niedźwiedzie opowiada fotograf i podróżnik, Marcin Dobas.
0
Notebook z górnej półki czy budżetowy monitor graficzny? O to, co lepiej sprawdzi się w edycji zdjęć zapytaliśmy eksperta
31 Lip 2018
Czy dobry notebook jest wystarczający do zawodowej pracy fotograficznej? Jak wypada w zestawieniu z najtańszymi na rynku monitorami graficznymi?  Na co zwracać uwagę przy wyborze monitora? Zapytaliśmy o to eksperta, Radka Witana ze sklepu Wzorniki.eu.
0