Filmowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7
Ergonomia:
6
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
6
Funkcjonalność:
6
Marka:
Canon
Nasza ocena:

77%

Druga generacja najmniejszej lustrzanki na rynku wprowadza szereg usprawnień, dzięki którym ma szansę sprostać oczekiwaniom nawet bardziej wymagających fotoamatorów. Sprawdzamy, jak radzi sobie w praktyce!

1

Autor: Maciej Luśtyk

13 Październik 2017
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

Filmowanie

Tryb filmowy modelu Canon EOS 200D niczym nie zaskakuje, ale też nie odstrasza. Jak zwykle w przypadku lustrzanek producenta otrzymujemy pełne manualne możliwości kontroli nad parametrami ekspozycji, także w trakcie rejestracji materiału, a filmy nagramy w maksymalnej jakości Full HD 1080p z prędkością 60 kl./s, z przepływnością 60 Mb/s, w formacie MP4. W parze ze świetnie działającym system Dual Pixel AF, który pozwala na wykonywanie płynnych przeostrzeń przy pomocy ekranu dotykowego i pracę w trybie ciągłym (w przypadku szkieł STM), otrzymujemy całkiem sprawne, budżetowe narzędzie do filmowania. Zwłaszcza, że na pokładzie znajduje się także port mikrofonu.

Niestety na tym możliwości trybu filmowego się kończą. Nie otrzymujemy bowiem bardziej rozbudowanych funkcji, do których zdążyły przyzwyczaić nas już bezlusterkowce. I nie mówimy nawet o braku możliwości filmowania w jakości 4K, która powinna być już standardem. Aparat nie oferuje nawet tak podstawowych funkcji jak zebra czy focus peaking, nie wspominając już nawet o płaskich profilach obrazu, które mogłyby ułatwić gradację materiału na etapie edycji. W odróżnieniu od innych aparatów z 3-cyfrowej serii EOS, aparat nie oferuje też elektronicznej stabilizacji, co w przypadku filmowania z ręki będzie skutkować mocno "wytrzęsionym" obrazem.

Kliknij, aby pobrać film przykładowy

Nie jesteśmy też w stanie wybrać sposobu kompresji (IPB), a wyjściowa jakość materiałów wideo jest dość przeciętna. Mimo to zupełnie wystarczająca dla potrzeb amatorskich, takich jak vlogi czy jakiekolwiek inne filmy nagrywane do internetu.

 

Zwłaszcza, że sprawnie działa także system śledzenia twarzy, który ułatwia nagrywanie filmów w pojedynkę. Mimo to osoby zainteresowane tworzeniem materiałów wysokiej jakości powinny zainteresować się innymi modelami.

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Spis treści

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Nikon Z5 - test aparatu
Nikon Z5 - test aparatu
Bezlusterkowa pełna klatka Nikon Z5 ma być przede wszystkim przystępna cenowo, ale jednocześnie nie ograniczać użytkowników pod względem funkcjonalności. Czy w...
7
2
Instax SQUARE SQ1 - test aparatu natychmiastowego
Instax SQUARE SQ1 - test aparatu natychmiastowego
Następca, a właściwie młodszy brat modelu SQ6, ma być aparatem, z którego zdjęcia po prostu zawsze się udają. Czy jest tak faktycznie? Wystrzelaliśmy kilka paczek...
14
0
Nikon Z6 II i Z7 II - pierwsze wrażenia
Nikon Z6 II i Z7 II - pierwsze wrażenia
Najnowsze korpusy Nikona obiecują wiele, ale z pozoru nie wnoszą rewolucji w temacie bezlusterkowej pełnej klatki. Jak wypadają w rzeczywistości? Nowe puszki trafiły w...
25
3
Powiązane artykuły