Rotolight AEOS i NEO 2 - test lamp LED

Rotolight AEOS i NEO 2 - test lamp LED

Nowe oświetlacze Rotolight zdaniem producenta jeszcze lepiej odpowiadają na oczekiwania ambitnych fotografów i filmowców. Przekonajmy się co potrafią zaprezentowane niedawno modele AEOS i NEO 2.

Niespełna rok temu mieliśmy okazję testować pierwszą odsłonę lampy NEO, która choć nie najtańsza, okazała się jedną z najbardziej funkcjonalnych na rynku. Kilka miesięcy temu producent zaprezentował jej nową, udoskonaloną, między innymi o funkcję błysku, wersję (NEO 2). W międzyczasie do sprzedaży trafił także większy i nieco bardziej zaawansowany model AEOS, który wydaje się być idealnym kompromisem między kompaktowym modelem NEO, a kierowaną do profesjonalistów, najwyższą w serii lampą ANOVA Pro. Uznaliśmy, że to doskonały moment, by porównać ich możliwości.

Rotolight NEO 2 i AEOS

Lampy NEO 2 i AEOS, wyposażone w dwutonowe diody LED o mocy odpowiednio 2000 i 5750 luksów (mierzone w odległości 1 m od lampy), z możliwością regulacji temperatury barwowej w zakresie 3150-6300 K mają być uniwersalnym źródłem światła ciągłego, które sprawdzi się nie tylko jako oświetlacz do nagrywania wywiadów, ale także jako lampa, którą z powodzeniem wykorzystamy nawet przy bardziej skomplikowanych scenach i sesjach fotograficznych. W kompaktowych obudowach zamykają bowiem całkiem bogatą funkcjonalność.

Na polskim rynku za lampy zapłacimy 4339 zł (AEOS) i 1799 zł (NEO 2)

W zestawach znajdziemy:

AEOS:

  • Lampa AEOS
  • Profesjonalna głowica kulowa (obciążenie do 5 kg)
  • Uniwersalny zasilacz z kablem sieciowym
  • Mocowanie dla filtrów
  • Zestaw 4 filtrów

NEO:

  • Lampa Rotolight NEO 2
  • Futerał
  • Zasilacz
  • Mocowanie dla filtrów
  • Zestaw 4 filtrów

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1
Panasonic GH5, GH5S i G9 - mistrzowskie trio
28 Sie 2018
Linia topowych korpusów Panasonic to dziś propozycja zarówno dla wymagających filmowców jak i profesjonalnych fotografów. Przyglądamy się bliżej flagowym modelom.
0
“Każde spotkanie z nimi jest wspaniałym przeżyciem”. O fotografowaniu niedźwiedzi opowiada Marcin Dobas
10 Sie 2018
Fotografia dzikich zwierząt to nie sport dla wybranych. Zapierające dech w piersiach ujęcia natury są w zasięgu większości z nas. Trzeba tylko dobrze się przygotować, planować i wiedzieć gdzie szukać interesujących nas osobników. O tym, jak fotografować dzikie niedźwiedzie opowiada fotograf i podróżnik, Marcin Dobas.
0
Notebook z górnej półki czy budżetowy monitor graficzny? O to, co lepiej sprawdzi się w edycji zdjęć zapytaliśmy eksperta
31 Lip 2018
Czy dobry notebook jest wystarczający do zawodowej pracy fotograficznej? Jak wypada w zestawieniu z najtańszymi na rynku monitorami graficznymi?  Na co zwracać uwagę przy wyborze monitora? Zapytaliśmy o to eksperta, Radka Witana ze sklepu Wzorniki.eu.
0