Świetne lampy i akcesoria w dobrej cenie - sprawdź z nami ofertę GlareOne

Autor: Redakcja Fotopolis

11 Lipiec 2024
Artykuł na: 17-22 minuty

Marzeniem każdego fotografa i filmowca są trwałe i niedrogie akcesoria oświetleniowe. I wygląda na to, że to marzenie jest w stanie spełnić GlareOne. Przeglądamy ofertę polskiej marki.

Materiał przygotowany na zlecenie Sansa Europe Sp. Z.o.o

GlareOne to stosunkowo młoda marka sprzętu oświetleniowego na polskim rynku, która jednak ma już w swojej ofercie szeroką gamę produktów – od lamp błyskowych i paneli diodowych po rozmaite akcesoria, takie jak modyfikatory światła, statywy i zdalne wyzwalacze.

Co więcej, urządzenia GlareOne charakteryzują się bardzo korzystnym stosunkiem ceny do jakości, dlatego rozglądając się za nowymi elementami wyposażenia naszego atelier czy mobilnego studia, warto przyjrzeć się produktom sygnowanym tym logiem. Poniżej prezentujemy krótki przegląd najciekawszych propozycji z bogatego portfolio lamp i akcesoriów GlareOne, które możemy zamówić w czołowych polskich sklepach fotograficznych.

Błysk na miarę potrzeb

Pod marką GlareOne sprzedawane są zarówno studyjne głowice błyskowe, jak i oświetlenie LED-owe. Jeśli chodzi o studyjne lampy błyskowe, możemy wybierać spośród dwóch linii produktów – Antares i Vega.

Głowica błyskowa GlareOne Antares 600 to profesjonalna, studyjna lampa o mocy 600 Ws, wyposażona w diodowe światło pilotujące (o maksymalnej mocy 25 W), wbudowane sterowanie radiowe (kompatybilne z wyzwalaczami GlareOne Flash) i system mocowania modyfikatorów światła typu Bowens. Urządzenie to jest bardzo wydajne i charakteryzuje się dużą powtarzalnością błysku oraz krótkim czasem ładowania (0,9 s), a przy tym pozwala regulować siłę błysku w zakresie do 6 stopni przysłony (60 stopni co 1/10 stopnia przysłony). Głowica ma również wbudowaną fotocelę oraz gniazdo synchronizacyjne 3,5 mm.

Z kolei w linii produktów oświetleniowych przeznaczonych dla początkujących oferowane są dwa modele lamp – GlareOne Vega 200 i GlareOne Vega 400, a także gotowe zestawy składające się z dwóch lamp, statywów, określonych modyfikatorów i wyzwalaczy radiowych. Głowice mają moc odpowiednio 200 i 400 Ws, LED-owe światło pilotujące (15 W), 6-stopniową regulację siły błysku (1/1-1/32) oraz wbudowany system sterowania radiowego. Także i w tych modelach znajdziemy wbudowaną fotocelę oraz gniazdo synchronizacyjne 3,5 mm. Do obu głowic można też dołączać rozmaite modyfikatory światła w standardzie mocowania typu Bowens.

Światło ciągłe o regulowanej temperaturze barwowej

Z kolei fotografowie, którzy wolą pracować w studiu ze światłem ciągłym, oraz twórcy wideo chcący oświetlać plany filmowe znajdą w ofercie GlareOne kilka różnej mocy lamp diodowych, w tym również lampy o regulowanej temperaturze barwowej emitowanego przez nie światła. Są to modele: GlareOne LED 80 BiColor D, GlareOne LED 1000 (bez regulacji temperatury barwowej), GlareOne LED 120 BiColor D, GlareOne LED 160 BiColor D i GlareOne LED 300 BiColor D – odpowiednio o mocy 80 W, 100 W, 120 W, 160 W i 300 W.

Lampy są dostępne jako pojedyncze urządzenia, a część z nich także w zestawach: Basic Kit (dwie lampy GlareOne LED 1000, dwa statywy i parasolki), Starter Kit (dwie lampy GlareOne LED 1000, dwa statywy oraz parasolka i softobox) i Location Kit (jedna lampa GlareOne LED 80 BiColor D lub GlareOne LED 120 BiColor D, zasilacz, adapter do baterii, czasza i poręczna torba transportowa).



Najbardziej podstawowa z lamp diodowych GlareOne LED 1000 pozbawiona jest możliwości regulacji temperatury barwowej światła, ale z założoną czaszą GlareOne LED 1000 jest w stanie wytworzyć światło o natężeniu ponad 12 500 luksów (z odległości 1 metra), a to przekłada się na możliwość fotografowania z przysłoną f/13 (ISO 100, 1/60 s).

Wszystkie LED-owe lampy w ofercie (z wyjątkiem modelu GlareOne LED 1000) mają regulowaną temperaturą barwową w zakresie od 2700 do 6500 K oraz mogą być zasilane zarówno z sieci elektrycznej (za pomocą dostarczonego w komplecie zasilacza), jak i z akumulatorów NP-F lub V-mount przy użyciu adaptera GlareOne LEDAHF lub LEDAHV albo LEDAV. Do tego, dzięki mocowaniu typu Bowens, lampy te mogą być używane z szeroką gamą modyfikatorów światła: z softboxami, parasolkami, czaszami i wieloma innymi akcesoriami.

Lampa GlareOne LED 120 BiColor D ma dwie opcje zasilania. Można ją podłączyć do gniazdka sieciowego przy użyciu dostarczonego kabla zasilającego lub korzystać z akumulatorów V-mount, używając oddzielnego adaptera GlareOne LEDAHV. Przy pełnej mocy jedno naładowane ogniwo V-mount o napięciu 14,8 V i pojemności 95 Wh pozwala korzystać z lampy przez 60 minut.

Promocja: Kupując do końca sierpnia zestawy LED 80 i 120 BiColor otrzymasz adapter, torbę i czaszę gratis! [Szczegóły]

Głowice te charakteryzują się też wskaźnikami TLCI (Television Lighting Consistency Index) o wartości wynoszącej ponad 98 i CRI (Color Rendering Index) o wartości ponad 97, niezależnie od ustawionej temperatury barwowej. Sprawia to, że lampy te doskonale nadają się do oświetlania zarówno planów filmowych, jak i sesji fotograficznych, zapewniając dokładne odwzorowanie kolorów, pozwalając przy tym na nagrywanie filmów bez efektu migotania przy klatkażu sięgającym 400 lub nawet 1000 (model o mocy 300 W) kl./s.

Lampa GlareOne LED 300 BiColor D jest kompatybilna z protokołem DMX (Digital MultipleX), dzięki któremu można dowolnie sterować jej parametrami oraz odpowiednio ją zaprogramować za pomocą komputera lub odpowiednich konsoli. Sprawia to, że może ona również z powodzeniem pełnić funkcję reflektora scenicznego.

Lampy są wyposażone w radiator i cichy wentylator oraz pozwalają korzystać z 9 różnych efektów oświetleniowych, które umożliwiają symulowanie różnych źródeł światła, takich jak uszkodzona świetlówka, sztuczne ognie, błyskawica, błysk flesza, efekt świecenia ekranu telewizora itp. Z kolei modele o mocy 160 i 300 W mają wbudowany odbiornik radiowy kompatybilny z pilotem zdalnego sterowania GlareOne LED RC, a oprócz tego mogą być kontrolowane bezprzewodowo za pomocą aplikacji GlareOne Studio.

Bezgłośne panele Halo LED

W ofercie GlareOne znajdują się również okrągłe panele oświetleniowe o trzech różnych średnicach i mocy: 35 W, 70 W i 110 W, z regulacją jasności w zakresie od 1 do 100%. Okrągłe panele Halo LED dzięki wbudowanemu dyfuzorowi emitują miękkie światło, którego temperaturę barwową można dostosować tak, by imitować światło zimne lub ciepłe, a ich kształt sprawia, że panel odbijający się w oku fotografowanej lub filmowanej osoby tworzy naturalnie wyglądające bliki. Panele mogą być zasilane zarówno z sieci, jak i z akumulatorów typu NP-F (GlareOne Halo LED Panel 35 BiColor D) i V-mount.

Lampy te zapewniają doskonałe odwzorowanie barw (TLCI >98), dzięki czemu świetnie sprawdzą się podczas sesji zdjęciowych i nagraniowych, kiedy wierne oddanie barw jest niezwykle ważne – na przykład podczas sesji portretowych czy produktowych. Ich dużą zaletą jest też brak efektu migotania (ang. flickering), dzięki czemu nadają się do filmowania w studiu oraz do nagrywania vlogów czy wywiadów. Do tego lampy Halo wykorzystują bezgłośny system chłodzenia pasywnego - podczas rejestracji dźwięku na planie nie słychać szumu wentylatora.

Panele mają również wbudowane mocowanie do statywu studyjnego z trzpieniem o średnicy 5/8”, a do zestawu dołączony jest pilot, który zapewnia wygodne sterowanie.

Wielofunkcyjne tuby LED

Oprócz wymienionych już wcześniej lamp i paneli oświetleniowych, w ofercie GlareOne znajdziemy także uniwersalne w zastosowaniu tuby lub tzw. miecze świetlne. Do wyboru mamy dwa modele: GlareOne LED Tube 8 RGB z możliwością zmiany temperatury barwowej światła w zakresie od 2000 do 10 000 K i GlareOne LED Tube 24 RGB z regulacją w zakresie od 2000 do 7500 K.

Obie tuby mogą być zasilane z dwóch źródeł – poprzez gniazdko sieciowe za pomocą dostarczonego zasilacza, lub przy wykorzystaniu dołączonego akumulatora. Takie lampy sprawdzają się doskonale w fotografii portretowej, produktowej lub makrofotografii i mają tę zaletę, że wyposażone zostały w dwa rodzaje gwintów do mocowania na statywie, zaś dodawane do modelu LED Tube 24 RGB wrota pozwalają ograniczyć rozlewanie się światła na obszary sceny, które chcemy pozostawić nieoświetlone.

Lampy wyróżniają się też wysokimi wartościami parametrów gwarantujących wierność odwzorowania kolorów (CRI >96, TLCI >98) i pozwalają precyzyjnie oraz bezstopniowo dostosowywać jasność oraz nasycenie jednego z 360 odcieni. Oprócz tego ich użytkownicy mogą korzystać z 20 efektów specjalnych, które pozwalają naśladować światło uszkodzonej świetlówki, ognia, błyskawicy, błysku fleszy czy migotania ekranu TV itp.

Strumienice projekcyjne

A teraz coś dla tych, którzy lubią dobrą zabawę i zdjęcia portretowe lub produktowe z klasycznym efektem w postaci rzutowanych za pomocą maskownic wzorów. GlareOne Spotlight PRO 20° lub 40° to profesjonalne strumienice optyczne przystosowane do pracy z lampami diodowymi o maksymalnej mocy 300 W lub z lampami błyskowymi o mocy do 1000 Ws. Mają wbudowany obiektyw o kącie rozchodzenia się światła 20 lub 40 stopni, a także zastawki pozwalające kształtować jego strumień. Dają również możliwość korzystania z zestawów 5 filtrów barwnych i 16 maskownic efektowych, zaś same urządzenia sprzedawane są w komplecie ze zgrabną torbą transportową.

Obiektyw strumienicy Spotlight PRO jest bardzo jasny i zapewnia dobrą transmisję światła oraz wyjątkowo ostry kontur rzutowanego wzoru. Ponadto koncentruje on światło emitowane przez lampę, zwiększając jego intensywność niemal dziesięciokrotnie, a to pozwala uzyskać niezwykle mocny snop światła o wyraźnie zdefiniowanych krawędziach. W połączeniu z zastawkami i maskownicami zapewnia to możliwość pełnego kontrolowania charakteru oświetlenia. Minimalna odległość ogniskowania wynosi 120 cm, a przednia oprawa obiektywu wyposażona jest w zacisk szczękowy, pozwalający zamocować dołączony do zestawu uchwyt na filtry barwne.

Strumienice Spotlight PRO mają specjalną szufladę na maskownice, które umożliwiają np. uzyskanie efektu tworzonego przez światło przechodzące przez okienne żaluzje lub rzutowanie różnorodnych wzorów i kształtów. Dołączonych w zestawie do strumienicy jest aż 16 różnorodnych modyfikatorów gobo, których można używać jednocześnie z zastawkami i kolorowymi filtrami.

Softboxy z serii Pro

Fotografowie portretowi i modowi nie mogą obejść się bez dyfuzorów, które pozwalają zmiękczyć światło i skierować je dokładnie tam, gdzie tego chcą. Dlatego też w ofercie GlareOne nie mogło zabraknąć różnego rodzaju sofboxów. Można więc wybierać spośród nakładek o różnych kształtach i rozmiarach: dwóch softoboxów ośmiokątnych (GlareOne Softbox Octa 100 PRO i 150 PRO), dwóch softboxów szesnastokątnych (GlareOne Softbox Hexa 90 PRO i 120 PR)), trzech softboxów prostokątnych z kratownicą (GlareOne Softbox 25×100 PRO, 35×140 PRO i 60×90 PRO), a także dwóch okrągłych softboxów typu czasza modelująca (GlareOne Beauty Dish Softbox 65 PRO i 85 PRO).

Na szczególną uwagę zasługuje linia softoboxów sferycznych, których kształt sprawia, że światło płynące z lampy jest równomiernie rozpraszane na dużą powierzchnię, dzięki czemu modele Lantern idealnie nadają się jako źródło światła wypełniającego. Sferyczne softboxy GlareOne wyposażone są w mechanizm szybkiego rozkładania, fartuch ograniczający rozchodzenie się światła i sprzedawane wraz z poręcznym pokrowcem. Tego typu modyfikatory dostępne są w trzech rozmiarach: GlareOne Lantern Softbox 65 PRO, 85 PRO i 120 PRO.

Wszystkie wymienione modyfikatory są lekkie i wytrzymałe, wyposażone w podwójny, odpinany dyfuzor, mechanizm szybkiego rozkładania Easy Fold II oraz pokrowiec. Poszycie softboxów zostało wykonane z bardzo lekkiego, a jednocześnie wytrzymałego nylonu ripstop 300D. Dyfuzory zrobione są z tego samego materiału, ale o mniejszej gęstości (190D). Ekran odbijający jest laminowany, co zwiększa jego żywotność i ogranicza przepuszczanie światła. Pierścień mocujący oraz mechanizm Easy Fold II wykonane są z anodyzowanego aluminium, natomiast pręty stelaża są stalowe. Bardzo ważne jest też to, że wszystkie znajdujące się wewnątrz softboxu elementy konstrukcyjne nie zasłaniają źródła światła.

Statywy oświetleniowe – filmowe i klasyczne

Oferta GlareOne nie byłaby kompletna bez akcesoriów pozwalających wszystkie te lampy i modyfikatory rozmieścić na planie zdjęciowy lub filmowym. Dlatego portfolio produktów oświetleniowych tego dystrybutora uzupełniają różnego rodzaju statywy – zarówno te do zastosowań specjalnych typu C czy wyposażone w kółka, jak i te bardziej klasyczne, przeznaczone do instalowania na nich urządzeń lżejszych, choć nie mniej stabilne.

W linii statywów typu C-stand mamy do wyboru trzy modele o udźwigu do 20 kg i o wysokości sięgającej nawet 320 cm: GlareOne Fatboy, GlareOne Fatboy Boom z łamaną kolumną centralną i GlareOne Fatboy T z odłączaną podstawą. Wszystkie zostały wykonane z chromowanej stali nierdzewnej, w związku z czym są bardzo trwałe i będą mogły służyć na planie przez długie lata.

Z kolei linia statywów Glide to modele na kółkach, które ułatwiają łatwe przesuwanie statywów na planie. Statywy te mają też (w zależności do modelu) większy udźwig i maksymalną wysokość, nawet do 30 kg i 5 m. Tutaj wybierać możemy spośród czterech modeli: GlareOne Heavy Glide (statyw typu boom), GlareOne Hightower Glide (statyw kolumnowy), GlareOne Medium Glide (statyw typu boom) i GlareOne Mini Glide (niski statyw oświetleniowy).

Uzupełnieniem obu wymienionych grup jest linia statywów klasycznych, w której skład wchodzi 7 modeli o zróżnicowanym udźwigu, maksymalnej wysokości (dostępne są w trzech rozmiarach: 225 cm, 295 cm, 395 cm) i funkcjonalności. Mamy tu zatem następujące propozycje: GlareOne Air A-275, GlareOne Air A-360, GlareOne Combo Boom (statyw typu boom), GlareOne Prime Boom (statyw typu boom), GlareOne Stork 225 (statyw studyjny), GlareOne Stork 295 (statyw studyjny), GlareOne Stork 395 (statyw studyjny).

Kolumna centralna i nogi tych statywów wykonane zostały z anodowanego aluminium, co zmniejszyło ich masę, a jednocześnie gwarantuje dużą sztywność i stabilność konstrukcji. Zaciski sekcji kolumny centralnej również są wykonane z aluminium i mają ergonomiczny uchwyt. Jedynymi niemetalowymi częściami statywu są pokrętła blokujące, które są wykonane z wysokiej jakości tworzywa sztucznego. Niektóre modele statywów zostały też wyposażone w system amortyzacji powietrznej, zabezpieczający przed nagłym i niekontrolowanym opadnięciem lampy czy modyfikatora światła, po odblokowaniu pokrętła zacisku kolumny centralnej. Do większości modeli dołączany jest także dopasowany pokrowiec, a niektóre ze statywów można jeszcze doposażyć w kółka.

Odkryj świat GlareOne

Opisane przez nas lampy, modyfikatory i statywy nie wyczerpują jednak wcale wszystkich kategorii produktowych, jakie marka ta ma do zaproponowania fotografom i filmowcom. W portfolio GlareOne znajdziemy dużo więcej akcesoriów, które łączą wysoką jakość wykonania i dużą trwałość z bardzo atrakcyjnymi cenami. Co ważne, coś dla siebie znajdą tu zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy.

Najlepiej zatem odwiedzić stronę glareone.pl i samemu sprawdzić, jaki jeszcze przydatny i oryginalny sprzęt można tam znaleźć…

Kupujesz zyskujesz - do końca sierpnia -20% na akcesoria

Tylko teraz możecie skorzystać ze specjalnej oferty producenta, w ramach której wszystkie akcesoria GlareOne objęte są 20-procentowym rabatem. Akcja obejmuje statywy, softboxy, strumienice i czasze, parasole, blendy i flagi, systemy zawieszania tła i wiele innych.

Promocja obowiązuje do 31 sierpnia 2024 roku w sklepach autoryzowanych dealerów GlareOne. Listę sprzedawców znajdziecie tutaj. Szczegóły promocji dostępne na stronie glareone.eu/pl/promocja-akcesoria/.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Analizy
Modyfikatory światła marki Quadralite - przegląd oferty [2024]
Modyfikatory światła marki Quadralite - przegląd oferty [2024]
Od prostych blend, poprzez parasolki i czasze, na różnorodnych softboksach kończąc. Bogata oferta modyfikatorów Quadralite jest w stanie zaspokoić potrzeby nawet najbardziej kreatywnych...
3
Dobry korpus to dopiero początek - przegląd jasnej i niedrogiej optyki natywnej Nikon Z
Dobry korpus to dopiero początek - przegląd jasnej i niedrogiej optyki natywnej Nikon Z
To, co wyróżnia bezlusterkowy system Nikona to z pewnością dostęp do szerokiej gamy zaawansowanych i przystępnych cenowo obiektywów Nikkor o dużej jasności. Dzięki temu, ambitny amator może...
38
Co potrafią nowe kompaktowe zoomy Sigma z bagnetem Canon RF
Co potrafią nowe kompaktowe zoomy Sigma z bagnetem Canon RF
Jasne, niedrogie a przy tym wyjątkowo kompaktowe - Sigma 10-18 mm f/2,8 i 18-50 mm f/2,8 to być może najlepszy starter-pack dla każdego posiadacza aparatu Canon z matrycą APS-C.
17
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)