Sirui 50 mm T2.9 FF Anamorphic 1.6x - tanie obiektywy anamorficzne atakują pełną klatkę

Autor: Maciej Luśtyk

24 Wrzesień 2021
Artykuł na: 2-3 minuty

Sirui nie zwalnia tempa. Po budżetowych anamorficznych konstrukcjach do kamer Super 35 (APS-C) przyszła kolej na pełną klatkę. W zależności od używanego aparatu, otrzymamy obraz o proporcjach 2.4:1 lub 2.8:1.

Sirui własnoręcznie dokonało jednej z największych rewolucji na rynku filmowej optyki od lat - pokazało, że prawdziwy obiektyw anamorficzny nie musi być koszmarnie drogi. Choć jednak konstrukcje producenta zgarniały dobre recenzje, ograniczaniem było to, że do tej pory pokrywały jedynie matryce Super 35 (APS-C). Teraz wreszcie się to zmieni. Powitajcie Sirui 50 mm T2.9 FF Anamorphic 1.6x, czyli pierwszy w historii przystępny cenowo pełnoklatkowy obiektyw anamorficzny.

Kompresja 1,6x, czyli panoramicznie aż do bólu

Obiektyw Sirui 50 mm T2.9 zbudowany jest na bazie 16 soczewek w 13 grupach oraz 10-listkowej  przysłony i zapewni nam pole widzenia równe 58° oraz możliwość ustawiania ostrości z odległości 75 cm. Współczynnik kompresji 1.6x zapewnić ma nam z kolei panoramiczny obraz w formacie 2.4:1 (w przypadku rejestracji w formacie 3:2), lub 2.8:1 (w przypadku rejestracji w formacie 16:9. W większości filmujących aparatów otrzymamy więc ultrapanoramiczny obraz (dla niektórych zapewne za bardzo), podczas gdy bardziej standardowe, kinowe proporcje 2.4:1 zarezerwowane będą dla takich aparatów jak Lumix S1H, potrafiących nagrywać w specjalnie przygotowanym pod obiektywy anamorficzne trybie 3:2.

Mimo w pełni metalowej obudowy, szkło nie będzie tez przesadnie duże i ciężkie (88 x 140 mm, 1047 g), a dodatkowo otrzyma oczywiście pierścienie przysłony i ostrości wyposażone w standardowe zębatki do systemów follow focus.

Cena i dostępność

Co chyba najważniejsze, obiektyw zadebiutuje w fantastycznej cenie. W ramach kampanii na Indiegogo możemy nabyć go w cenie raptem 1200 dolarów, czyli ok. 4700 zł. Obiektyw będzie dostępny w wersjach z bagnetami: Canon RF, L-Mount, Nikon Z i Sony E.

Więcej informacji znajdziecie na stronie indiegogo.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF 75-300 mm f/4-5.6 - nowy zoom na początek przygody z fotografią sportu i przyrody
Canon RF 75-300 mm f/4-5.6 - nowy zoom na początek przygody z fotografią sportu i przyrody
Popularny lustrzankowy zoom dla amatorów fotografii wchodzi na rynek w wersji do bezlusterkowców. Nowy Canon RF 75-300 mm f/4-5.6 ma oferować duży zasięg i małą wagę, choć jest większy i cięższy...
2
Tamron szykuje obiektyw 18-300 mm do systemów Canon RF i Nikon Z
Tamron szykuje obiektyw 18-300 mm do systemów Canon RF i Nikon Z
Tamron poinformował, że pracuje nad wprowadzeniem na rynek obiektywu 18-300 mm F3.5-6.3 Di III-A VC VXD w wersjach z mocowaniami Canon RF i Nikon Z. To świetna wiadomość dla amatorów,...
1
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - unikalny zoom do fotografii portretowej (ale poradzi sobie nawet ze sportem)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - unikalny zoom do fotografii portretowej (ale poradzi sobie nawet ze...
Sony prezentuje pierwszy na świecie zoom 50-150 mm ze stałym światłem f/2. Szkło odznaczać ma się ponadprzeciętną optyką i jak na swoje możliwości zachowuje także przystępne wymiary....
18
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)