Tokina Vista 65 mm T1.5 - jasna filmowa stałka wyższej klasy

0

Autor: Maciej Luśtyk

11 Styczeń 2021
Artykuł na: 4-5 minut

Tokina rozszerza ofertę obiektywów kinematograficznych o model 65 mm T1.5, który wypełnić ma lukę pomiędzy wariantami 50 i 85 mm. Jak zwykle producent obiecuje też wzorową , perfekcyjnie ostrą optykę, bez efektu breathingu.

Tokina Vista 65 mm T1.5 to kolejny superjasny pełnoklatkowy obiektyw stałoogniskowy z ofercie kinematograficznych obiektywów producenta, który, jak twierdzi producent „został zaprojektowany specjalnie z myślą o użytkownikach poszukujących jakości bez kompromisów i zunifikowanego rozwiązania do długoterminowych zastosowań filmowych”.

Pod względem optyki, Tokina Vista 65 mm T1.5 zadowolić ma nawet bardzo wybrednych filmowców

Wypełniając lukę pomiędzy modelami 50 i 85 mm, świetnie sprawdzić ma się przy kreowaniu szerszych kadrów portretowych i niewielkich zbliżeń, bez konieczności martwienia się o problemy towarzyszące zwykle jasnym szkłom.

„Zaawansowana konstrukcja optyczna przekłada się na perfekcyjną ostrość generowanego obrazu, niemalże pozbawionego niepożądanych artefaktów i aberracji. Rozwinięta technologia pozwoliła również wyeliminować prawie do zera efekt oddychania obiektywu” - obiecują twórcy.

Konstrukcja optyczna nowego obiektywu bazuje na 14 elementach w 13 grupach i 9-listkowej przysłonie, które pozwolą nam na ostrzenie z minimalnej odległości 69 cm. Z kolei pole obrazowania, wynoszące 46,7 mm będzie w stanie w pełni pokryć nawet panoramiczne matryce takich kamer, jak Red Weapon 8K VV. Otrzymujemy też możliwość nakręcenia filtrów o średnicy 114 mm i mocowanie statywowe na przednim elemencie, w celu lepszego podparcia zestawu filmowego.

Nowa filmowa stałka Tokiny nie bije rekordu kompaktowości, ale w świecie profesjonalnych produkcji wideo mało kto przywiązuje wagę do gabarytów

Nie jest to jednak model ścigający się z konkurencją pod względem wymiarów i wagi. Szkło w największym wariancie mierzy 187 x 114 mm i waży 2,46 kg. Biorąc jednak pod uwagę ceny filmowej optyki Tokiny, wydaje się, że pod względem rezultatów producent mierzy znacznie wyżej niż popularne ostatnimi czasy kompaktowe kinematograficzne stałki konkurencji. Tak czy siak w realiach profesjonalnej pracy filmowej, rozmiary szkieł nie mają aż tak wielkiego znaczenia jak w przypadku fotografii.

Aktualna oferta linii obiektywów Tokina Vista

 

Cena i dostępność

Jak na razie cena nowego obiektywu nie jest jeszcze znana, ale biorąc pod uwagę ile kosztują pozostałe modele z serii, należy spodziewać się pułapu rzędu 30-40 tys. złotych.

Obiektyw będzie dostępny w wersjach z bagnetami PL, LPL, Canon EF, Sony E i Mikro Cztery Trzecie.

 

Więcej informacji znajdziecie na stronie tokinalens.pl.

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Leica Vario-Elmarit SL 24-70 mm f/2.8 ASPH - uniwersalny zoom do bezlusterkowców L-Mount
Leica Vario-Elmarit SL 24-70 mm f/2.8 ASPH - uniwersalny zoom do bezlusterkowców L-Mount
Leica prezentuje popularny zoom 24-70 mm, który wzbogaca ofertę systemu L-Mount (Leica, Panasonic, Sigma) i obiecuje stać się idealnym kompanem dla bezlusterkowych...
4
0
Venus Optics Laowa Argus 33 mm f/0.95 CF APO - superjasny ekwiwalent 50 mm do bezlusterkowców APS-C
Venus Optics Laowa Argus 33 mm f/0.95 CF APO - superjasny ekwiwalent 50 mm do bezlusterkowców APS-C
Na rynku debiutuje długo oczekiwana linia Argus, wśród której znajdziemy jasne manualne obiektywy stałoogniskowe do współczesnych bezlusterkowców. Na początek...
2
2
Irix 11 mm f/4 - test obiektywu
Irix 11 mm f/4 - test obiektywu
Irix 11 mm f/4 to jeden z najszerszych obiektywów szerokokątnych na rynku, który obiecuje profesjonalne rezultaty w przystępnej cenie. Sprawdziliśmy, jak wypada w...
9
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)