Tokina Cinema 25-75 mm T2.9 - filmowy zoom średniego zasięgu w końcu trafia na rynek

Autor: Maciej Luśtyk

11 Maj 2021
Artykuł na: 2-3 minuty

Tokina prezentuje nowy obiektyw kinematograficzny, który wypełnia lukę w ofercie zoomów producenta. Szkło charakteryzuje się konstrukcją parfokalną i jest przystosowany do pracy z kamerami formatu Super 35.

Choć ostatnimi czasy japoński producent jest mało aktywny w segmencie fotograficznym, całkiem sprawnie rozbudowuje swoje portfolio obiektywów filmowych. Na rynku właśnie debiutuje czwarty, zapowiadany już od roku filmowy zoom z serii Tokina Cinema, który oferuje zarazem najbardziej uniwersalny zakres ogniskowych z całej linii.

Tokina Cinema 25-75 mm T2.9 obiecuje dobre rezultaty i układ parfokalny w przystępnej cenie

Model Tokina Cinema 25-75 mm T2.9 bazuje na 18 elementach w 15 grupach, 9-listkowej przysłonie i pozwala na ostrzenie z minimalnej odległości 74 cm. Jest to układ parfokalny, który nie zmienia płaszczyzny ostrości wraz z regulacją zoomu, a producent obiecuje dodatkowo dobrze zminimalizowany breathing i minimalną dystorsję.

Szkło pokrywa matryce Super35 (filmowe APS-C) i jest w pełni kompatybilne z takimi kamerami, jak RED Helium 8K, RED Dragon 6K, RED Monstro 6K, Alexa LF, ale za pomocą dedykowanego expandera pokryje także filmową pełną klatkę, stając się ekwiwalentem obiektywu 40-120 mm T4.2.

Jak przystało na szkło filmowe, otrzymujemy ząbkowanie pierścienie przysłony, ostrości i zoomu (standard 0,8 MOD), a średnica frontu, wynosząca 95 mm, pozwoli na wygodne mocowanie akcesoriów typu matte box. Na przednią soczewkę nakręcimy z kolei filtry o średnicy 86 mm. Jak na standardy filmowych zoomów, obiektyw nie jest też przesadnie duży i ciężki, mierząc 17,5 cm przy wadze 2 kg.

O tym, jak Tokina Cinema 25-75 mm T2.9 radzi sobie w praktyce możecie przekonać się z poniższego filmiku promocyjnego.

Cena i dostępność

Obiektyw Tokina Cinema 25-75 mm T2.9 trafi na rynek w lipcu 2021 roku w cenie 4999 dolarów, czyli ok. 18 700 zł, co - biorąc pod uwagę segment filmowych zoomów - wydaje się bardzo atrakcyjnym pułapem.

Szkło będzie oferowane w wersjach z mocowaniami PL, Sony E, Canon EF, Nikon F i Mikro Cztery Trzecie.

Więcej informacji znajdziecie na stronie tokinacinemausa.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sirui 50 mm T2.9 FF Anamorphic 1.6x - tanie obiektywy anamorficzne atakują pełną klatkę
Sirui 50 mm T2.9 FF Anamorphic 1.6x - tanie obiektywy anamorficzne atakują pełną klatkę
Sirui nie zwalnia tempa. Po budżetowych anamorficznych konstrukcjach do kamer Super 35 (APS-C) przyszła kolej na pełną klatkę. W zależności od używanego aparatu,...
6
TTArtisan 40 mm f/2.8 Macro 1:1 - uniwersalna i supertania makro portretówka do APS-C
TTArtisan 40 mm f/2.8 Macro 1:1 - uniwersalna i supertania makro portretówka do APS-C
Chiński producent zapowiada premierę nowego obiektywu, który zapewne stanie się pierwszym wyborem osób zaczynających swoją przygodę z fotografią makro i portretem....
10
7Artisans 25 mm f/0.95 - najjaśniejszy szeroki kąt do APS-C
7Artisans 25 mm f/0.95 - najjaśniejszy szeroki kąt do APS-C
Chiński producent prezentuje kolejny obiektyw z serii jasnych stałek do bezlusterkowych systemów APS-C. 7Artisans 25 mm f/0.95 mm to manualny odpowiednik obiektywu 35...
9
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)