Chiopt Extremer 28-85 mm T3.2 - nowy chiński gracz na rynku filmowej optyki

Autor: Maciej Luśtyk

16 Wrzesień 2021
Artykuł na: 4-5 minut

Chiński producent rozwiązań optycznych dla przemysłu zaprezentował swój pierwszy obiektyw kinematograficzny. To pełnoklatkowy zoom o uniwersalnym zasięgu, który obiecuje profesjonalne osiągi w przystępnej cenie.

Na rynku optyki konkurencji nigdy za wiele. Do chińskich graczy rozwijających własne oferty obiektywów kinematograficznych dołącza Chiopt z obiektywem zoom Extremer 28-85 mm T3.2, który, jeśli wierzyć opisowi na stronie, jest początkiem całej serii szkieł.

Chiopt Extremer 28-85 mm T3.2 ma być wysokiej jakości filmowym zoomem w przyzwoitej cenie

Producent obiecuje, że nowy obiektyw będzie w stanie zapewnić rezultaty rodem z obiektywów z wyższej półki, w bardzo przystępnej cenie. I choć cena zapowiedzianego obiektywu nie jest jeszcze znana, jego specyfikacja i to, co pokazują krótkie filmiki na stronie produktu, robią bardzo dobre wrażenie.

Jak w przypadku większości szkieł kinematograficznych, nie poznajemy dokładnej konstrukcji optycznej, ale dowiadujemy się, że obiektyw Chiopt Extremer 28-85 mm T3.2 oferuje konstrukcję parfokalną (punkt ostrości nie przesuwa się podczas zoomowania), może pochwalić się 11-listkową przysłoną i praktycznie nie przejawia breathingu. Do tego szkło pozwala na ostrzenie z minimalnej odległości 70 cm (40 cm od przedniej soczewki), a jego pole obrazowe ma średnicę 46 mm, co oznacza, że obiektyw będzie kompatybilny z wieloma rodzajami współczesnych sensorów, także w formacie Vista Vision.

Producent twierdzi, że szkło jest przygotowane na pracę z rozdzielczościami 6 i 8 K, a także oferuje ergonomię, która sprosta oczekiwaniom większości twórców. Otrzymujemy więc metalową obudowę z dobrze widocznymi oznaczeniami, zębatki na pierścieniach przysłony (bezstopniowy), zoomu i ostrości (ten ostatni oferuje długi kąt obrotu równy 288°), a także uszczelnienia przed kurzem i wilgocią.

Co więcej, wygląda na to, że obiektyw będzie oferował wymienne mocowanie (do wyboru standard: PL, EF i Sony E) a producent obiecuje, że w przyszłości pojawią się także warianty z innymi bagnetami.

Obiektyw Chiopt Extremer 28-85 mm T3.2 nie należy do najmniejszych i najlżejszych (114 x 229 mm, 2750 g), ale po profesjonalnym obiektywie kinowym nie ma co też tego oczekiwać.

W planach kolejne obiektywy - tym razem stałki makro z serii Slasher

Jak już wspomnieliśmy, póki co nie jest znana cena nowego obiektywu ani jego oficjalna data premiery. Czy będzie to poziom Sirui i Laowa czy może Chiopt zechce konkurować z bardziej odznaczonymi markami na rynku filmowej optyki?

Tego na razie nie wiemy, choć atak na rynek pełnoklatkowych zoomów kinematograficznych nie wróży, by była to pozycja przeznaczona dla przeciętnego Kowalskiego. Wiadomo jednak, że obiektyw Extremer nie jest jednorazowym wybrykiem. Producent przygotowuje też 4 obiektywy stałoogniskowe z możliwościami makro, z serii Slasher. Widoczne na zdjęciu zębatki wskazują, że to także będą obiektywy przeznaczone do filmowania.

Więcej informacji i kilka przykładowych filmów znajdziecie na stronie chioptfilm.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro z mocowaniem Nikon Z i Sony E dostępny w przedsprzedaży
Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro z mocowaniem Nikon Z i Sony E dostępny w przedsprzedaży
Foto-Technika, dystrybutor marki Viltrox, ogłasza rozpoczęcie przedsprzedaży swojego najnowszego obiektywu Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro z mocowaniem Sony oraz Nikon
1
Nowy Panasonic Lumix S 28-200 mm f/4-7.1 Macro O.I.S., czyli jeden obiektyw do wszystkiego
Nowy Panasonic Lumix S 28-200 mm f/4-7.1 Macro O.I.S., czyli jeden obiektyw do wszystkiego
Jest mały i lekki, ale oferuje duży zoom i pozwala fotografować z bliska. Nowy obiektyw Panasonika na pewno spodoba się wszystkim, którzy niechętnie zmieniają w podróży obiektywy.
11
Sony FE 24–50 mm f/2.8 G – jasny, mały i o połowę tańszy od G Mastera
Sony FE 24–50 mm f/2.8 G – jasny, mały i o połowę tańszy od G Mastera
Sony uzupełnia środkową półkę swojej szklarni o krótki, ale szybki i kompaktowy standardowy zoom f/2,8. To ciekawa propozycja nie tylko dla fotografów ale również filmowców.
10
Powiązane artykuły