Venus Optics Laowa OOOM 25-100 mm 2.9T Cine - uniwersalny filmowy zoom z adapterem anamorficznym i expanderem na pełną klatkę

0

Autor: Maciej Luśtyk

3 Sierpień 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Czy obiektyw, którego nazwa jest skrótem od sloganu „Out of Our Minds” może być czymś faktycznie dobrym? Laowa OOOM 25-100 mm 2.9T Cine zapowiada się na jeden z najciekawszych obiektywów filmowych na rynku.

W świecie filmowej optyki uniwersalne zoomy nie trafiają się często. A tym bardziej zoomy o względnie dużej jasności, które mogłyby zastąpić operatorom cały zestaw stałek. Ten stan rzeczy chce zmienić Venus Optics wraz z najnowszą konstrukcją Laowa OOOM 25-100 mm 2.9T Cine.

O tym ciekawym obiektywie wiemy już od czasu targów Photokina 2018, na którym to został on oficjalnie zapowiedziany, jednak dopiero teraz pozycja ta trafia na rynek. Na pewno jednak nie umniejszy to zainteresowania nowym szkłem, gdyż to zapowiada się na jedną z najciekawszych konstrukcji dla produkcji, które dysponują hollywoodzkim budżetem.

Wszechstronny filmowy kombajn w dobrej cenie

Laowa OOOM 25-100 mm 2.9T Cine to obiektyw zaprojektowany do współpracy z kamerami Super35+ (filmowe APS-C), takimi jak Red Monstro, Red Gemini, Red Helium czy Arri Alexa Mini, jednak dzięki opcjonalnemu expanderowi możliwe ma być także bezproblemowe podłączenie go do kamer pełnoklatkowych.

Układ optyczny zbudowany został na bazie 20 soczewek w 16 grupach, został wyposażony w 9-listkową przysłonę (maksymalne domknięcie do f/22) i pozwala na ostrzenie z minimalnej odległości 60 cm od sensora. Biorąc pod uwagę, że sam obiektyw mierzy 24 cm, pozwoli nam to na wykonywanie dużych zbliżeń (maksymalne powiększenie 0,25 x). Do tego jest to układ parfokalny, który zapewni nam utrzymanie płaszczyzny ostrości podczas zmiany ogniskowej, a producent dodatkowo obiecuje, że praktycznie nie występuje tu także efekt breathingu.

Oprócz tego obiektyw oferować ma przyjemne rozmycie nieostrości, dobrą rozdzielczość, kontrast i naturalną reprodukcję barw, a producent ma w rękawie jeszcze jednego asa. Wśród opcjonalnych akcesoriów znajdziemy adapter anamorficzny 1,33x, dzięki któremu uzyskamy kinowe proporcje obrazu 2.4:1 i który czyni z nowej konstrukcji jedną z najciekawszych i najbardziej przystępnych propozycji dla osób poszukujących specyficznego, filmowego looku.

O tym, jak szkło sprawdza się w praktyce, możecie przekonać się z poniższych materiałów, które zostały nim stworzone.

Cena i dostępność

Obiektyw standardowo wyposażony jest w mocowanie PL, ale w zestawie znajdziemy adaptery do bagnetów Canon EF i Sony E. W zestawie z obiektywem producent dostarcza ochronną walizkę Peli.

Szkło wycenione zostało na 5000 dolarów. Dokładnej polskiej ceny na razie nie znamy ale prawdopodobnie będzie ona oscylować na poziomie 20 tys. zł.

Więcej informacji o obiektywie znajdziecie pod adresem laowacine.com.

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nadchodzi niedroga alternatywa dla natywnych szkieł Nikon Z. Viltrox szykuje premierę 6 nowych stałek
Nadchodzi niedroga alternatywa dla natywnych szkieł Nikon Z. Viltrox szykuje premierę 6 nowych...
Użytkownicy bezlusterkowców Nikona otrzymują jedną z najlepszych wiadomości od inauguracji systemu. Już niebawem w ofercie mocowania Z pojawi się 6 jasnych i...
11
0
Zenitar 2/35, Zenitar 1.5/50, Zenitar 2.8/60 Macro i Selena 1.9/58 - nowe obiektywy Made in Russia
Zenitar 2/35, Zenitar 1.5/50, Zenitar 2.8/60 Macro i Selena 1.9/58 - nowe obiektywy Made in Russia
Zapowiadane w zeszłym roku obiektywy rosyjskiej firmy Zenit weszły do sprzedaży. To cztery ciekawe konstrukcje do lustrzanek Canon i Nikon oraz do bezlusterkowców Sony
10
11
Nikon wstrzymuje  produkcję siedmiu obiektywów do lustrzanek
Nikon wstrzymuje produkcję siedmiu obiektywów do lustrzanek
Spodziewaliśmy się tego. Wszystko wskazuje na to, że Nikon wycofał z produkcji siedem obiektywów z mocowaniem F do lustrzanek pełnoklatkowych i DX
40
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)