Tokina 25-75 mm T2.9 Cinema - uniwersalny filmowy zoom w niezłej cenie

Autor: Maciej Luśtyk

22 Maj 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Tokina rozszerza ofertę obiektywów filmowych o uniwersalny model 25-75 mm, który wypełnia lukę w dotychczasowej ofercie zoomów producenta.

Obiektywy kinematograficzne nie należą do tanich, a zoomy reprezentują wśród jeszcze zupełnie osobną kategorię cenową. W tym segmencie nową, względnie przystępną (jak na te realia) propozycję oferuje Tokina z obiektywem 25-75 mm T2.9 Cinema, który dopełnia trójcę filmowych zoomów producenta (11-20 mm T2.9 i 50-135 mm T2.9 MKII).

Przystosowany do matryc Super 35, ale w razie czego pokryje też pełną klatkę

Obiektyw przystosowany jest do pracy z matrycami Super 35 (filmowe APS-C) oferując ekwiwalent ogniskowych 35-105 mm, co sprawia, że dla wielu może stać się on podstawowym narzędziem pracy, które przyda się tak do rejestracji szerokich planów, jak i zbliżeń. Co ciekawe pole obrazowania ma tu średnicę 36 mm, co czyni obiektyw w pełni kompatybilny z nieco większymi matrycami modeli RED Helium, Red Dragon, Red Monstro czy Alexa LF czy też filmowymi propozycjami Canona, BlackMagic i Panasonica.

Dodatkowo w parze z ekspanderem Tokina Cinema 1.6 (dostępny w wersjach z mocowaniem PL lub EF), obiektyw będzie w stanie pokryć całą filmową pełną klatkę (Vista Vision). W tym wypadku otrzymamy ekwiwalent 40-120 mm i transmisję T4.2. Choć tracimy tutaj na świetle, warto pamiętać, że w przypadku filmowania i tak rzadko kiedy mamy do czynienia z szeroko otwartą przysłoną.

Szkło zbudowano na bazie 18 elementów w 15 grupach, które pozwolą nam ostrzyć z minimalnej odległości 74 cm. Na obiektyw nakręcimy filtry w rozmiarze 86 mm, natomiast przysłona będziemy mogli sterować w zakresie T2.9-T22.

Obiektyw nie należy być może do najmniejszych (199 x 95 mm w najdłuższej wersji), ale w realiach filmowej optyki i tak można uznać go za względnie kompaktowy. Co najważniejsze, położenie pierścieni ostrości, zoomu i przysłony jest identyczne co w przypadku pozostałych zoomów z oferty, co pozwoli na wygodne sprzężenie z systemami follow focus, a dodatkowo jest to obiektyw parfokalny, który będzie utrzymywał płaszczyznę ostrości podczas zoomowania.

Cena i dostępność

Obiektyw trafi do sprzedaży wiosną 2021 roku, w wersjach z mocowaniem Arri PL, Canon EF, Nikon F, Mikro Cztery Trzecie i Sony E, w cenie 5800 dolarów (ok. 24 tys. złotych). Oczywiście na rynku znajdziemy i tańsze konstrukcje, ale biorąc pod uwagę, że wiele filmowych zoomów o podobnym zakresie oferowanych jest w cenach nawet 2 razy wyższych, oferta Tokiny dla wielu może okazać się złotym środkiem. Zwłaszcza, że w przypadku filmowej optyki producent przykłada dużą wagę do jakości oferowanej optyki.

Więcej informacji o obiektywie znajdziecie pod adresem tokinacinema.com.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro teraz również do Nikon Z i Sony E. Ruszyła przedsprzedaż
Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro teraz również do Nikon Z i Sony E. Ruszyła przedsprzedaż
Foto-Technika, dystrybutor marki Viltrox, ogłasza rozpoczęcie przedsprzedaży swojego najnowszego obiektywu Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro z mocowaniem Sony E oraz Nikon Z.
2
Nowy Panasonic Lumix S 28-200 mm f/4-7.1 Macro O.I.S., czyli jeden obiektyw do wszystkiego
Nowy Panasonic Lumix S 28-200 mm f/4-7.1 Macro O.I.S., czyli jeden obiektyw do wszystkiego
Jest mały i lekki, ale oferuje duży zoom i pozwala fotografować z bliska. Nowy obiektyw Panasonika na pewno spodoba się wszystkim, którzy niechętnie zmieniają w podróży obiektywy.
13
Sony FE 24–50 mm f/2.8 G – jasny, mały i o połowę tańszy od G Mastera
Sony FE 24–50 mm f/2.8 G – jasny, mały i o połowę tańszy od G Mastera
Sony uzupełnia środkową półkę swojej szklarni o krótki, ale szybki i kompaktowy standardowy zoom f/2,8. To ciekawa propozycja nie tylko dla fotografów ale również filmowców.
10
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)