Kamlan 7.5 mm f/3.2 - „rybie oko“ do Mikro Cztery Trzecie

Kamlan 7.5 mm f/3.2 - „rybie oko“ do Mikro Cztery Trzecie

SainSonic nie zwalnia tempa i prezentuje kolejny model z rodziny Kamlan. Tym razem jest to kompaktowy obiektyw typu „rybie oko“ z ogniskową o ekwiwalencie 15 mm, który zaprojektowano do systemy Mikro Cztery Trzecie.

Dwa lata temu na rynek wkroczyła marka Kamlan firmy SainSonic, która zaskoczyła niedrogim, ultrajasnym obiektywem 50 mm f/1.1 do bezlusterkowców z matrycą APS-C. Nie było to jednak ostatnie słowo producenta. W ofercie pojawiły się także pełnoklatkowe obiektywy 55 mm f/1.2 i 8 mm f/3 do systemu Sony E, czy 28 mm f/1.4 - druga stałka do bezlusterkowców Sony, Fujifilm i Canon z APS-C. Teraz jednak producent zapowiedział kolejny ultraszerokokątny model, tym razem do systemu Mikro Cztery Trzecie.

Kamlan 7.5 mm f/3.2 to obiektyw typu „rybie oko“, który został zaprojektowany z myślą o bezlusterkowcach z sensorem Mikro Cztery Trzecie. Stałka zapewnia ekwiwalent ogniskowej 15 mm (po przeliczeniu na pełną klatkę). Jak na razie producent nie zdradza zbyt wielu szczegółów. Zapewne więcej informacji zdradzi na nadchodzących targach CP+, na których obiektyw zostanie oficjalnie zaprezentowany. Jak na razie wiemy, że układ optyczny nowego Kamlana składa się z 7 elementów rozmieszczonych w 6 grupach, zaś przysłoną będziemy mogli operować w zakresie od f/3.2 do f/16. W pełni manualny obiektyw umożliwi manualne ostrzenie już od 10 cm. Cała konstrukcja ma mierzyć 48 x 58 mm i ważyć 250 g. Tubus ma być także zintegrowany z przymocowaną na stałe osłoną przeciwsłoneczną.

Jak na razie firma nie podała kwoty oraz dostępności Kamlana 7.5 mm f/3.2. Niemniej jednak spekuluje się, że zapowiedziany obiektyw ma zostać wyceniony na 230-250 dolarów. Po więcej informacji odsyłamy na stronę producenta.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8