Lumix prezentuje trzy nowe szkła do swojego pełnoklatkowego systemu

Lumix prezentuje trzy nowe szkła do swojego pełnoklatkowego systemu

Jasny standard Lumix S Pro 50 mm f/1.4, wydajny zoom S PRO 70-200 mm f/4 O.I.S. oraz uniwersalne makro S 24-105 mm f/4 MACRO O.I.S. to trzy obiektywy, które wzbogaciły dziś nowy pełnoklatkowy system producenta.

Lumix S PRO 50 mm f/1.4

W tym przypadku mamy do czynienia z flagowym przedstawicielem serii obiektywów Lumix S PRO. Standardowa stałka o ogniskowej 50 mm zapewnia aż 11-listkową przysłonę o nominalnym otworze f/1.4, co powinno być gwarantem małej głębi ostrości oraz wyjątkowego efektu bokeh. We wnętrzu znajdziemy 13 elementów, które zostały rozmieszczone w 11 grupach. Wśród nich są 2 soczewki asferyczne i 3 szkła o wyjątkowo niskim rozproszeniu, Mają one eliminować efekt aberracji chromatycznej i pozwalać uzyskać znakomitą rozdzielczość od środka po brzegi kadru - i to już od pełnego otwarcia przysłony.

Lumix S PRO 70-200 mm f/4 O.I.S.

To z kolei propozycja dla osób, którym fotografowanie dynamicznej akcji nie jest straszne. 70-200 mm f/4 O.I.S. ma nie tylko oferować pewny i szybki AF, lecz także jest kompatybilny z systemem 5-osiowej podwójnej stabilizacji obrazu Panasonic Dual I.S. 2 i - jak obiecuje producent - ma charakteryzować się wydajnością redukcji drgań na poziomie 6 EV. Poza stabilizacją układ optyczny ma odznaczać się obrazem o wysokiej rozdzielczości i kontraście w całym zakresie ogniskowych. Odpowiadać za to będzie konstrukcja złożona z 23 elementów w 17 grupach. Producent zdecydował się wykorzystać jedną soczewkę asferyczną oraz 3 soczewki o wyjątkowo niskim rozproszeniu, które mają minimalizować aberracje chromatyczne, zapewniając jednocześnie maksymalną ostrość. Ma to pozwolić uzyskać atrakcyjny efekt rozmycia i ograniczyć winietowanie. Natomiast za plastykę odpowiadać będzie 9-listkowa przysłona o nominalnym otworze f/4

Lumix S 24-105 mm f/4 MACRO O.I.S.

We wnętrzu tego uniwersalnego zooma o zakresie ogniskowych 24-105 i świetle f/4 znajduje się 16 elementów, które zostały umieszczone w 13 grupach. Wśród nich są dwie soczewki asferyczne oraz dwa elementy o wyjątkowo niskim rozproszeniu, co ma zapobiegać pojawianiu się aberracji chromatycznej i pozwolić uzyskać wysoką rozdzielczość. Poza tym sprawdzi się także w fotografii zbliżeń i makro - zapewnia powiększenie 0,5 x i najbliższą odległość ostrzenia wynoszącą zaledwie 0,3 m. Do tego układ optyczny jest stabilizowany, co w połączeniu z 5-osiowym systemem stabilizacji obrazu w korpusie aparatów Lumix S1 i S1R kompensację na poziomie 6 EV.

- Wprawdzie wszystkie obiektywy z serii LUMIX S wyróżniają się znakomitymi parametrami, ale produkty LUMIX S PRO oferują jeszcze lepszą charakterystykę optyczną, aby spełnić surowe standardy Leica. Do 2020 roku Panasonic zamierza zaprojektować i opracować co najmniej dziesięć obiektywów, koncentrując się na modelach LUMIX S PRO i jeszcze bardziej rozbudowując serię obiektywów S - obiecuje producent.

Wszystkie trzy zaprezentowane obiektywy z linii S mają być wyjątkowo wytrzymałe, odporne na pył i zachlapania. Słowem, zostały zaprojektowane tak, aby można było z nich korzystać wspólnie z aparatami S1 i S1R w ekstremalnie trudnych warunkach, nawet w temperaturze sięgającej -10°C. Do tego mają odznaczać się wyjątkową szybkością i precyzją ustawiania ostrości. Odpowiadają za to silniki, które obsługują wysoką częstotliwość systemu S, wynoszącą do 480 kl./s. Jak zaznacza producent, w celu zapewnienia maksymalnej precyzji sterowania obiektywy są wyposażone w mechanizm sprzęgła ostrości, który umożliwia błyskawiczne przełączanie między autofokusem, a regulacją ręczną w dowolnym momencie. Co więcej, obiektywy Lumix S mają sprawdzić się również przy filmowaniu, ponieważ ich konstrukcja tłumi wahania ostrości podczas nagrywania.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - test obiektywu
22 Lut 2019
Dziś sprawdzamy czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to pozycja, na którą czekali fotografowie systemu Sony E. Na papierze zoom ma wszystko, by nawiązać walkę z konkurencją, jednak jak wypada w praktyce?
0
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD - zdjęcia przykładowe
19 Lut 2019
Czy Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD to mocne wejście producenta w system Sony E i ukłon w stronę zawodowców? Zobaczcie zdjęcia przykładowe.
0
Canon EOS RP - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [AKTUALIZACJA]
14 Lut 2019
Najnowszy korpus Canona prawdopodobnie otwiera zupełnie nowy segment wśród aparatów bezlusterkowych. Najtańsza nowa pełna klatka na rynku ma być doskonałym wyborem dla bardziej ambitnych amatorów czy fotografów podróżniczych i z pozoru ma wszystko, by zadowolić doskonałą większość odbiorców. Gdzie jest haczyk?
7
Sony A6400 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
13 Lut 2019
Następca modelu A6300 wprowadza usprawnienia, które na pewno docenią zaawansowani amatorzy i osoby szukające aparatu do nagrywania vlogów i filmów do internetu. Nadal jednak ustępuje on plasowanemu wyżej, a już dostępnemu od pewnego czasu modelowi A6500. Czy to więc pozycja, którą warto się zainteresować?
1