Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe

Jakich efektów możemy spodziewać się po profesjonalnym obiektywie standardowym z serii Lumix S? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane szkłem Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4.

Autor: Redakcja Fotopolis

16 Wrzesień 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 to jak na razie jedyna pełnoklatkowa stałka producenta, reprezentującą kierowaną do zawodowców linię Pro. Szkło robi dobre wrażenie w kwestii układu optycznego (13 elementów w 11 grupach, 2 soczewki asferyczne, 3 soczewki ED, 11-listkowa przysłona), ale zaawansowaną konstrukcję przypłaca dużymi wymiarami - obiektyw mierzy aż 90 x 130 mm.

Do tego jasna 50-tka producenta nie jest lekka (955 g) a niemal każdy gram jej wagi możemy przeliczyć na banknoty dziesięciozłotowe. Za nowy obiektyw producent każe sobie bowiem zapłacić 8999 zł. Biorąc pod uwagę ceny lustrzankowych odpowiedników, kwota ta wydaje się zaporowa, ale nowy Lumix oferować ma w zamian fenomenalne rezultaty. 

Jak więc szkło sprawuje się w praktyce? Ocenić to możecie oglądając zdjęcia przykładowe:

Zdjęcia przykładowe do pobrania:

Zdjęcie przykładowe wykonaliśmy aparatem Lumix S5, z wyłączonym systemem korekcji wad optycznych.

1/1000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/1300 s, f/1.6, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/8000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/3200 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/400 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/8000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/3200 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/5000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/8000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/8000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/4000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/2500 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/8000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/400 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/80 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 50 mm

1/160 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/400 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/1300 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/125 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/250 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/80 s, f/1.4, ISO 250, ogniskowa: 50 mm

1/3200 s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/320 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/250 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/4000 s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/8000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/2000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/2500 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/8000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/80 s, f/11, ISO 800, ogniskowa: 50 mm

1/5000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

Przysłony:

f/1.4

f/1.8

f/2.8

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Tamron 50-300 mm f/4.5-6.3 Di III VC VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Następca modelu Tamron 70-300 mm, kompaktowego tele dla pełnoklatkowych aparatów Sony, zwiększa zakres tylko o 20 mm. Być może jednak jest to 20 mm, które zmienia wszystko.
17
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon RF 35 mm f/1.4L VCM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon prezentuje długo wyczekiwany obiektyw RF 35 mm f/1.4L. Bardziej poręczny od lustrzankowego poprzednika, wyposażony w nowy napęd AF oraz pierścień przysłony skierowany jest zarówno do...
38
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To dziś najlżejszy i najbardziej poręczny teleobiektyw w swojej klasie. Oto, jak ta wyjątkowa konstrukcja dla fotografów sportu i dzikiej przyrody sprawdza się w praktyce.
23
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)