Meike 50 mm f/1.7 teraz także z mocowaniem Canon EOS R i Nikon Z

1
Michał Chrzanowski
22 Styczeń 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Meike nie zwalnia tempa i prezentuje kolejną wersję obiektywu Meike 50 mm f/1.7 - manualnego standardu, który teraz będzie kompatybilny z systemami Canon EOS R i Nikon Z.

Meike to znany producent akcesoriów fotograficznych, jednak ostatnimi czasy chce wyrosnąć na firmę projektującą niedrogą i uniwersalną optykę, z której będą mogli skorzystać fotografowie pracujący na różnych aparatach. Teraz Meike otwiera się na najnowsze bezlusterkowe systemy Canon EOS R i Nikon Z. Pierwszym modelem kompatybilnym z tymi konstrukcjami jest Meike 50 mm f/1.7, który pierwotnie zaprezentowano w połowie ubiegłego roku jako standardowa stałka z mocowaniem Sony E.

Optyka bez zmian

We wnętrzu tego modelu znajdziemy układ składający się z 6 soczewek ułożonych w 5 grupach. Soczewki zostały pokryte powłokami minimalizującymi odbicia światła i flary, a 12-listkowa przysłona w połączeniu ze światłem f/1.7 ma nam zapewnić wyjątkowo plastyczne rozmycia tła oraz okrągłe odwzorowanie punktów świetlnych w nieostrościach, nawet przy mocniejszym jej domknięciu (maksymalnie do wartości f/22).

Szkło pozwoli na ostrzenie z odległości 50 cm i umożliwi nakręcenie filtrów o średnicy 52 mm. Stałka Meike jest też bardzo kompaktowa - mierzy jedyne 61 x 54,5 mm przy wadze 310 g. Będzie więc doskonałym kompanem także dla mniejszych aparatów z matrycą APS-C, w przypadku których da nam ekwiwalent 75 mm. Do tego obiektyw charakteryzuje się metalową obudową i mocowaniem, obecnością fizycznego pokrętła przysłony oraz wygodnym frezowaniem pierścienia ostrości.

Cena i dostępność

Na chwilę obecną nie wiadomo ile zapłacimy za Meike 50 mm f/1.7 z mocowanie Canon EOS R i Nikon Z. Jednak cena nie powinna być znacznie większa niż 130 euro (około 550 zł), bowiem w takiej kwocie zadebiutowała ta stałka w systemie Sony E. Po więcej informacji odsyłamy na stronę producenta.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Fujifilm Fujinon GF 45-100 mm f/4 R LM OIS WR - najbardziej uniwersalny średnioformatowy zoom na rynku?
Fujifilm Fujinon GF 45-100 mm f/4 R LM OIS WR - najbardziej uniwersalny średnioformatowy zoom na...
Od średnioformatowego debiutu w 2016 roku, Fujifilm stale zmienia obraz tego segmentu. Zaprezentowany dzisiaj obiektyw to jedno z najbardziej wszechstronnych...
0
0
HD Pentax-D FA 70-210 mm f/4ED SDM WR - przystępny pełnoklatkowy tele-zoom z mocowaniem Pentax K
HD Pentax-D FA 70-210 mm f/4ED SDM WR - przystępny pełnoklatkowy tele-zoom z mocowaniem Pentax K
Marka Pentax wciąż żyje. Ricoh wprowadza do oferty jeden z ciekawszych obiektywów, jakie w ostatnim czasie pojawiły się w systemie. HD Pentax-D FA 70-210 mm f/4ED SDM...
8
1
Fujifilm Fujinon XC 35 mm f/2 - jasny, tani ekwiwalent 50 mm nareszcie dołącza do systemu
Fujifilm Fujinon XC 35 mm f/2 - jasny, tani ekwiwalent 50 mm nareszcie dołącza do systemu
Fujifilm X to bez wątpienia jeden z ciekawszych systemów fotograficznych na rynku. Niestety do tej pory miał jedną zasadniczą wadę - brakowało w nim niedrogich,...
11
2