Meike 50 mm f/1.7 teraz także z mocowaniem Canon EOS R i Nikon Z

1
Michał Chrzanowski
22 Styczeń 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Meike nie zwalnia tempa i prezentuje kolejną wersję obiektywu Meike 50 mm f/1.7 - manualnego standardu, który teraz będzie kompatybilny z systemami Canon EOS R i Nikon Z.

Meike to znany producent akcesoriów fotograficznych, jednak ostatnimi czasy chce wyrosnąć na firmę projektującą niedrogą i uniwersalną optykę, z której będą mogli skorzystać fotografowie pracujący na różnych aparatach. Teraz Meike otwiera się na najnowsze bezlusterkowe systemy Canon EOS R i Nikon Z. Pierwszym modelem kompatybilnym z tymi konstrukcjami jest Meike 50 mm f/1.7, który pierwotnie zaprezentowano w połowie ubiegłego roku jako standardowa stałka z mocowaniem Sony E.

Optyka bez zmian

We wnętrzu tego modelu znajdziemy układ składający się z 6 soczewek ułożonych w 5 grupach. Soczewki zostały pokryte powłokami minimalizującymi odbicia światła i flary, a 12-listkowa przysłona w połączeniu ze światłem f/1.7 ma nam zapewnić wyjątkowo plastyczne rozmycia tła oraz okrągłe odwzorowanie punktów świetlnych w nieostrościach, nawet przy mocniejszym jej domknięciu (maksymalnie do wartości f/22).

Szkło pozwoli na ostrzenie z odległości 50 cm i umożliwi nakręcenie filtrów o średnicy 52 mm. Stałka Meike jest też bardzo kompaktowa - mierzy jedyne 61 x 54,5 mm przy wadze 310 g. Będzie więc doskonałym kompanem także dla mniejszych aparatów z matrycą APS-C, w przypadku których da nam ekwiwalent 75 mm. Do tego obiektyw charakteryzuje się metalową obudową i mocowaniem, obecnością fizycznego pokrętła przysłony oraz wygodnym frezowaniem pierścienia ostrości.

Cena i dostępność

Na chwilę obecną nie wiadomo ile zapłacimy za Meike 50 mm f/1.7 z mocowanie Canon EOS R i Nikon Z. Jednak cena nie powinna być znacznie większa niż 130 euro (około 550 zł), bowiem w takiej kwocie zadebiutowała ta stałka w systemie Sony E. Po więcej informacji odsyłamy na stronę producenta.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
Producent niedrogich obiektywów filmowych wprowadził do swojej oferty dwa nowe jasne modele kierowane do użytkowników systemu M43.
1
0
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
12
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0