Canon na rok zawiesza prace nad szkłami EF i skupia siły na mocowaniu RF. Niebawem możemy zobaczyć nawet 7 nowych obiektywów

Autor: Maciej Luśtyk

4 Styczeń 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Wygląda na to, że dla Canona najwyższym priorytetem staje się podgonienie bezlusterkowej konkurencji. W tym roku większość swoich sił skupi na szkłach z mocowaniem RF.

Letnia premiera pierwszej bezlusterkowej pełnej klatki Canona spotkała się z mieszanymi opiniami. Choć model EOS R nie spełnił wszystkich pokładanych w nim nadziei, świetne wrażenie robi pokazany podczas premiery zestaw szkieł. Choć są to pozycje znacznie bardziej praktyczne niż w przypadku konkurencyjnego systemu Nikona, producent nie zamierza spoczywać na laurach. Wbrew przeciwnie - wie, że aby móc konkurować z ofertą innych producentów bezlusterkowców, musi szybko nadgonić braki systemowe. W tym celu w roku 2019 priorytetem staje się rozwijanie rodziny szkieł RF.

Czas nadrobić zaległości

Jak możemy dowiedzieć się, z wywiadu przeprowadzonego podczas targów Photokina 2018 przez serwis Lensvid, w bieżącym roku producent zamierza zawiesić prace nad szkłami EF i skupić się wyłącznie na nowych obiektywach do bezlusterkowego systemu EOS R. Nie oznacza to jednak, że producent zupełnie porzuca system EF, tak jak najwyraźniej zrobiło Sony w przypadku mocowania A, a jedynie okresowo przekierowuje większość sił przerobowych na nowy produkt.

 

- Dział produkcji w danym czasie jest w stanie wytworzyć tylko określoną liczbę szkieł. Możemy albo wyprodukować 5 szkieł tu i 3 szkła tam, albo 10 obiektywów w jednym systemie. Uświadomiliśmy sobie, że w tym segmencie jesteśmy znacznie w tyle - mówi Mike Burnhill, European Technical Support Manager z oddziału Canon Europe.

Wygląda wiec na to, że na aktualizacje modeli lustrzankowej serii obiektywów Canona będziemy musieli poczekać przynajmniej rok. Na szczęście linia EF jest tak bogata, że roczna przerwa nie powinna stanowić jakiegokolwiek problemu dla użytkowników. Znacznie ciekawszą kwestią jest to, jakie obiektywy możemy już niedługo zobaczyć w bezlusterkowej linii RF.

15 nowych szkieł w ciągu 36 miesięcy?

Choć podczas premiery nowego systemu producent nie przedstawił harmonogramu premier obiektywów, nieco światła na temat nadchodzących modeli rzuca serwis Canon Rumors. Według doniesień w nadchodzących miesiącach zobaczyć mamy “świętą trójcę” zoomów ze światłem f/2.8, czyli modele 16-35 mm, 24-70 mm i 70-200 mm, a także szkła 105 mm f/1.4 oraz 85 mm f/1.8. W planach ponoć znajduje się także obiektyw makro oraz szkło kitowe, a ogólnym, ramowym planem producenta jest wypuszczenie 15 nowych szkieł na przestrzeni najbliższych 3 lat.

Oczywiście jak na razie to tylko plotki, a na rynkową premierę poszczególnych wymienionych modeli i tak przyjdzie nam zapewne poczekać do przyszłego roku, mimo to w obliczu wspomnianej strategii rozwoju informacje te mają dużo sensu. Wzbogacając ofertę o te modele, Canon ma szansę bardzo szybko zacząć poważnie rywalizować w bezlusterkowym segmencie o zaawansowanego użytkownika. Zwłaszcza, że według plotek w bieżącym roku zaprezentowane zostać mają także kolejne systemowe puszki.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro teraz również do Nikon Z i Sony E. Ruszyła przedsprzedaż
Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro teraz również do Nikon Z i Sony E. Ruszyła przedsprzedaż
Foto-Technika, dystrybutor marki Viltrox, ogłasza rozpoczęcie przedsprzedaży swojego najnowszego obiektywu Viltrox AF 27 mm f/1.2 Pro z mocowaniem Sony E oraz Nikon Z.
2
Nowy Panasonic Lumix S 28-200 mm f/4-7.1 Macro O.I.S., czyli jeden obiektyw do wszystkiego
Nowy Panasonic Lumix S 28-200 mm f/4-7.1 Macro O.I.S., czyli jeden obiektyw do wszystkiego
Jest mały i lekki, ale oferuje duży zoom i pozwala fotografować z bliska. Nowy obiektyw Panasonika na pewno spodoba się wszystkim, którzy niechętnie zmieniają w podróży obiektywy.
13
Sony FE 24–50 mm f/2.8 G – jasny, mały i o połowę tańszy od G Mastera
Sony FE 24–50 mm f/2.8 G – jasny, mały i o połowę tańszy od G Mastera
Sony uzupełnia środkową półkę swojej szklarni o krótki, ale szybki i kompaktowy standardowy zoom f/2,8. To ciekawa propozycja nie tylko dla fotografów ale również filmowców.
10
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)