Meike MK 6-11 mm f/3.5 - fisheye zoom do aparatów APS-C

0
Maciej Luśtyk
28 Wrzesień 2018
Artykuł na: 4-5 minut

#Photokina2018 Rodzina szkieł Meike powiększyła się właśnie o kolejny ciekawy obiektyw. MK 6-11 mm f/3.5 to manualne rybie oko z zoomem, dedykowane lustrzankom z matrycami APS-C.

Choć z obiektywów Fish Eye nie korzystamy często, w niektórych sytuacjach pozwalają uzyskać niezwykle atrakcyjną perspektywę. Tym bardziej jeśli oferują funkcję zoom, która jednym ruchem pozwoli zamienić jego charakterystykę z rybiego oka kołowego w “pełnoklatkowe”, gdzie obraz wypełnia całą powierzchnię kadru

Obiektyw Meike MK 6-11 mm f/3.5 jest szczególny o tyle, że dedykowany jest użytkownikom aparatów APS-C, którzy otrzymają w ten sposób ekwiwalent obiektywu 9,5-17,5 mm. Możemy się więc spodziewać efektów podobnych, jak w przypadku obiektywu Canon EF 8-15 mm f/4L podłączonego do aparatów pełnoklatkowych. Konstrukcja Meike pozbawiona jest oczywiście napędu AF, toteż ostrzenie będzie odbywać się manualnie.

Układ optyczny obiektywu zbudowano na bazie 11 soczewek w 8 grupach, które pozwolą na na ostrzenie z odległości 15 lub 25 cm, w zależności od używanej ogniskowej. Obiektyw będzie mógł być używany także z aparatami pełnoklatkowymi, niestety w ich przypadku uświadczymy winietę. Z informacji przedstawionych przez producenta, wygląda na to, że dostępna będzie także wersja z mocowaniem Mikro Cztery Trzecie.

Szkło mierzy 94 x 64 mm przy wadze 541 g. Nie należy więc do najbardziej kompaktowych.

Cena i dostępność

Jak na razie nie znamy szczegółów na temat ceny i dostępności nowego rybiego oka. Zapewne jednak, jak zwykle w przypadku Meike, możemy spodziewać się kwoty, która nie nadszarpnie zanadto naszego budżetu.

Więcej informacji znajdziecie pod adresem mkgrip.com.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Irix Cine 45 mm T1.5 - lekki filmowy standard bez zniekształceń
Irix Cine 45 mm T1.5 - lekki filmowy standard bez zniekształceń
Irix rozszerza linię obiektywów filmowych o model 45 mm T1.5, który zapewniać ma wysoką jakość optyczną i wygodnie zaprojektowany tubus.
3
0
Laowa 17 mm f/1.8 MFT - dla takich obiektywów istnieje system Mikro Cztery Trzecie
Laowa 17 mm f/1.8 MFT - dla takich obiektywów istnieje system Mikro Cztery Trzecie
Chiński producent zdecydował się na odświeżenie swojego kompaktowego klasyka, który ze względu na swoje rozmiary i parametry może być idealnym obiektywem spacerowym dla miłośników manualnych...
0
0
Tokina ATX-i 11-16mm F2.8 CF - popularny szeroki kąt do lustrzanek APS-C odświeżony
Tokina ATX-i 11-16mm F2.8 CF - popularny szeroki kąt do lustrzanek APS-C odświeżony
Coraz mniej optycznych premier na lustrzanki o mniejszych matrycach? Tokina zdaje się tej tezie zaprzeczać, ale trochę trudno nazwać obiektyw zaprezentowany dla aparatów Nikon F i Canon EF-S...
13
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)